Maat handschoenen opmeten

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Amethyst_

Maat handschoenen opmeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-16 12:50

Hoi!

Na een zoektochtje door Bokt mijn antwoord niet kunnen vinden, vandaar dit topic.

Ik ben op zoek naar fijne handschoenen omdat mijn huidige aan vervanging toe zijn. Omdat ik 2 bonnen heb van Divoza wil ik ze graag online brstellen.

Nu mijn vraag; hoe weet ik welke maat ik moet hebben?? In mijn handschoenen nu kan ik geen maat meer ontdekken. Sommige merken hanteren S/M/L etc, sommige cijfers.

Is er iemand die me hier wat info over kan geven?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 12:52

Zollieee

Re: Maat handschoenen opmeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 00:18

Anders zou je misschien nog naar een andere winkel gaan, puur om te passen. Weet je wel zeker dat ze goed zitten :)

Fosje1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 20:37

Hey Amethyst_,
Je kunt het beste gewoon even in een winkel passen dat is het beste, op een site vallen ze waak iets groter of iets kleiner...dus het beste is om ze gewoon in de winkel te kopen! Dan weet zeker of ze passen, en natuurlijk ook of ze fijn zitten :o
Ik had dit probleem ook maar ik ben gewoon naar de winkel gegaan en heb ze daar gekocht.
Fijne winkels zij epplejeck en Decathlon daar hebben ze hele mooie handschoentjes x succes

Lynnc

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 20:51

De maat verschilt ook per merk. Bij BR moet ik bv. een 8 nemen en bij Roeckl een 7.

Wen1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 10:01

Wat ik altijd doe is vingers sluiten en dan rondom meten, het aantal cm kun je dan vergelijken met de maattabellen op de website. Bij mij is dit tot nu toe altijd goed gegaan. Verschilt wel per merk, dus je moet goed naar de juiste tabel kijken.

_Susan94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 21:55

Ik heb mijn handschoenen online besteld bij Epplejeck, op hun site stond ook hoe te meten en welke maat er bij hoort. Ik heb gemeten rond de knokkels, met zowel vlakke open hand en gesloten vuist zoals je bij het rijden hebt. Daar komt een aantal centimeters uit, wat bij mijn gewenste handschoenen in een tabel stond met daarachter bijbehorende maten. Paste perfect!

Deleted123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 06:51

Ik zou gewoon naar een winkel gaan, kan echt aardig verschil in zitten per merk. Als je ze gewoon past zit je sowieso veilig! :D

_Susan94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 12:23

Dat is altijd de beste optie natuurlijk, mits de winkel voldoende aanbod heeft naar jouw wens en zin :Y)
(Ik kon kiezen uit 2 paar verschillende witte rijhandschoenen, allebei niet wat ik bedoelde..)

Suzanne07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 22:24

Ik zou ook naar een winkel gaan om ze even te passen. Ook kun je je vingers even opmeten en zo in een maatstaven je maat bepalen. Succes