Paard verkopen.. Hulp gevraagd!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

koetjuboe

Paard verkopen.. Hulp gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-16 11:30

Om een lang verhaal kort te maken. Na mijn relatiebreuk waarbij de mijn 4 paarden aan huis had staan heb ze alle 4 moeten verhuizen naar een pensionstal. En ik kan ze niet meer betalen.

Nu wil ik 2 van hen verkopen. Maar mijn vraag is hoe?
Het betrefd een anderhalf jarige koudbloed. En een recreatief bereden ruin van 14.

Het liefst zou ik ze naar een handelaar brengen waarvan ik weet dat deze de perfecte plek voor ze zoekt.

Het kost mij emotioneel gezien heel veel moeite ze zelf te moeten wegdoen..

Is er iemand aan te raden regio zuid gelderland noord noord brabant?

Anoniem

Re: Paard verkopen.. Hulp gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 11:33

Is een andere pensionstalling geen optie? Een weiland huren?

koetjuboe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-16 11:35

Ik ben al 3 maanden aan het zoeken naar weidegang. Dit is in deze regio echt onvindbaar..

De pensionstal waar ik nu sta is een doehetzelf en de goedkoopste in de regio.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 11:37

Kan de jaarling niet zolang naar een 'goedkopere' opfok? Dan heb je al iets meer tijd voor hem. Wat jammer voor je dat ze verkocht moeten worden :(:)

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 11:40

Ik vind het juist wel goed dat je ze wilt verkopen. 4 paarden op een pensionstal is gewoon hartstikke duur.
Zet ze op marktplaats en zet erbij dat handelaars ook mogen reageren ;)

koetjuboe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-16 11:41

Voor de jaarling betaal ik nu 45 per maand. Veel goedkoper zal het niet worden vrees ik.

Ik zal echt moeten inkrimpen..

Ik zou graag horen welke handelstallen in het goede van het paard denken. Ik hoef geen hoofdprijs mits ze maar een goede thuis krijgen!

koetjuboe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-16 11:43

Ja 4 paarden is me teveel.

Ik wil de 2 oudjes aanhouden. En de andere 2 een goed huisje doen.

Marktplaats zie ik liever niet. Ik wil het hele verkoopgebeuren uitbesteden. Ienand die beide in 1 keer komt ophalen. Ik kan de verkoop niet goed aan..
De ruin ligt me ontzettend aan het hart..

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 11:51

Misschien wat stallen benaderen of die dat doen? Mijn instructrise verkocht ook paarden voor andere mensen, omdat die het ook niet zelf wouden!
Nu zit zei in Overijssel, dus dat is iets uit de buurt. Verder kan ik je dua niet helpen omdat ik geen stallen ken ik jouw buurt :)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 11:55

begin eens op Bokt een advertentie te zetten?Je weet nooit?
Heel veel sterkte,lijkt mij vreselijk |(

djodjodjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 11:59

Maar wil je het dan niet juist zelf in de hand hebben dat ze naar een zo goed mogelijk adresje gaan? Hoe hard dat ook is..

Het lijkt me heel lastig, en ik heb verder ook geen advies. Ik zou alleen een particulier sneller vertrouwen dan een handelaar, aan wat ik zo voorbij heb zien komen.

beatyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 12:00

Misschien een optie om de 14 jarige in bruikleen te doen is hij toch nog van jou maar heb je er geen kosten aan

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 12:00

koetjuboe schreef:
Ja 4 paarden is me teveel.

Ik wil de 2 oudjes aanhouden. En de andere 2 een goed huisje doen.

Marktplaats zie ik liever niet. Ik wil het hele verkoopgebeuren uitbesteden. Ienand die beide in 1 keer komt ophalen. Ik kan de verkoop niet goed aan..
De ruin ligt me ontzettend aan het hart..

Handelaar is precies hetzelfde als op mp zetten. Een handelaar verkoopt aan diegene die het geld bied en zal echt niet gaan kijken waar het paard het het beste voor elkaar heeft. Jij kunt het dan wel niet aankunnen, dat verkopen maar geef jezelf een schop onder je kont en probeer zelf een plek te vinden. Nu heb je er nog enige invloed op, via een handelaar zijn ze foetsie en zal je je waarschijnlijk altijd af blijven vragen waar ze gebleven zijn. In die zin bestaan er geen goede handelaren.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 12:13

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 12:14

Geen handelaar is te vertrouwen. Handel gaat om geld. Je kunt beter zelf de verantwoordelijkheid nemen om een goed baasje te zoeken.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 12:16

bigone schreef:
Nu heb je er nog enige invloed op, via een handelaar zijn ze foetsie en zal je je waarschijnlijk altijd af blijven vragen waar ze gebleven zijn. In die zin bestaan er geen goede handelaren.

Je hebt genoeg fatsoenlijke handelaren hoor, bij de ondergenoemde mag je gewoon weten waar je paard/pony blijft.
En uit eigen ervaring weet ik dat bij ondergenoemde ze meestal goed terecht komen.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 12:18

smurffie schreef:
Geen handelaar is te vertrouwen. Handel gaat om geld. Je kunt beter zelf de verantwoordelijkheid nemen om een goed baasje te zoeken.

Natuurlijk mag een hadelaar erop verdienen, dat is zijn werk/inkomen...hij neemt de verkoop uit handen.

Maar om nu handelaren weg te zetten als slecht en paarden komen niet goed terecht is echt onzin!

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 12:19

listiglistje schreef:
bigone schreef:
Nu heb je er nog enige invloed op, via een handelaar zijn ze foetsie en zal je je waarschijnlijk altijd af blijven vragen waar ze gebleven zijn. In die zin bestaan er geen goede handelaren.

Je hebt genoeg fatsoenlijke handelaren hoor, bij de ondergenoemde mag je gewoon weten waar je paard/pony blijft.
En uit eigen ervaring weet ik dat bij ondergenoemde ze meestal goed terecht komen.

Goed dat jij er fijne ervaringen hebt. Alleen te vertrouwen? Stal de Kim ken ik niet dus kun je gelijk in hebben. De eerste? Een echte handelaar, niks goed voor paarden maar goed voor zijn portemonnee.

koetjuboe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-16 12:21

Ja als ik zelf een baasje zoek weet ik waat ze blijven. Maar hoe vaak hoor je dat dat ook verkeerd gaat?

Liefst breng ik ze naar een handelaar die het nieuwe adres doorgeeft. Ik heb eerdere verhalen gehoord dat de oude eigenaar netjes op de hoogte blijft van wat er met het paard gebeurt.

Dat zou ik het liefste zien!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 12:22

listiglistje schreef:
bigone schreef:

En uit mijn eigen ervaring weet ik dat dit niet zo is. Mijn paard moest ook verkocht worden. Was ongeschikt voor de sport geworden en door omstandigheden kon ik hem zelf niet aanhouden. Ik verkocht hem aan de handelaar bij wie ik jarenlang heb gestaan, gewerkt had, en over de vloer kwam. Hij beloofde me een geweldige baas te zoeken en ik vertrouwde hem 100%.
Puntje bij paaltje heeft hij hem als sportpaard naar Engeland verkocht. En hij loog glashard tegen mij door te vertellen dat hij als weidemaatje naar Groningen was verkocht.
Handelaren zijn niet te vertrouwen. Nooit.

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 12:24

Je kan misschien een advertentie op marktplaats, boktmarkt etc zetten en opzoek gaan naar een verzorger / bijrijder die meebetaald ?

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 12:25

Handelaar waar mijn paard vandaan komt had netjes tegen de vorige eigenaar gezegd wat er gebeurt was, dachten ze. Hij Heeft gezegd dat hij naar de slacht was omdat hij te moeilijk was.
Oude baasjes geloofde mij in eerste instantie dan ook niet tot ik foto's mee stuurde dat paardlief springlevend is. Bij iedere verkoop wil men verdienen, alleen een handelaar heeft geen band met het beest dus is het beest niet belangrijk, in zo verre hij moet er goed uit zien want dan brengt hij meer op. maar moet wel zo goedkoop mogelijk zijn.

koetjuboe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-16 12:28

Mijn beide paarden zijn kerngezond. En mijn ruin zou best geschrikt zijn voor de sport. Dus daar zou voor mij geen probleem in liggen.
Dat dier is zo veelzeidig en hij vind alles leuk. Ik heb dressuur met hem gedaan. Hij is gesprongen. Hij reed western. Hij liep buitenritten. Hij deed alles met evenveel plezier.
Of je nu reed of uren knuffelde.
Ontzettend fijn dier om mee om te gaan.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 12:28

koetjuboe schreef:
Ja als ik zelf een baasje zoek weet ik waat ze blijven. Maar hoe vaak hoor je dat dat ook verkeerd gaat?

Liefst breng ik ze naar een handelaar die het nieuwe adres doorgeeft. Ik heb eerdere verhalen gehoord dat de oude eigenaar netjes op de hoogte blijft van wat er met het paard gebeurt.

Dat zou ik het liefste zien!

Tja, als je 100 % zekerheid wil in de paardenwereld moet je ze laten slachten, komt misschien heel hard over maar de zekerheid is gewoon niet te vinden. Zoek je zelf een goed tehuis dan kan het twee jaar later ook daar zo zijn dat ze weg moeten.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 12:33

Aangezien dit topic is geopend door een niet toegestaand schaduwaccount plaats ik hier een slotje.