gekke pony, schrikt alleen van dingen die er NIET zijn!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

violafan

gekke pony, schrikt alleen van dingen die er NIET zijn!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-16 14:19

Wie herkent het dat je pony/paard niet opkijkt van traktoren, vrachtwagens, lawaai enz... maar kan verschieten als er volgens mij werkelijk niets te zien of te horen is in de wijde omgeving wat anders is of eng...
Ik ga altijd maar gewoon door en zet haar goed aan het werk. Maar ik vind het wel maf. Nooit eerder een pony gehad die dingen ziet die er niet zijn haha!!

Eline_S_S

Re: gekke pony, schrikt alleen van dingen die er NIET zijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 14:25

Mijn pony heeft het ook. Onze binnenbak zit vol met bakkabouters! :Y) Ook in het bos zijn er bepaalde plekjes waar de nietsvermoedende pony ineens wordt aangevallen door?? Only god knows..

xcynth

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 14:57

Jep herkenbaar... mijn verzorghaf schrikt ook standaard van dingen die er niet zijn. Of nouja.. dingen die ik niet zie!

Bij ons in de bak is er één hoek waar hij ALTIJD iets ziet, maar ik ben er nogsteeds niet achter wat dit dan is.
Dan loopt hij er 10 keer normaal langs, de 11e keer is het ineens eng.

Maarja dan nog de vraag.. zien ze echt iets? Of is het gewoon een mooie afleiding om onder het werk uit te komen?

violafan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-16 20:14

heb altijd gevoel dat ik er tussen genomen wordt :D

pelka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 22:20

Het zou best kunnen dat ze wel eens wat zien wat wij niet zien. Maar in het algemeen maakt hij volgens mij gewoon een feestje voor zichzelf heb dit wel vaker gezien bij paarden en die moets je heel ergbezig houden en het interessant voor zr houden anders maakte ze er zelf wat leuksvan zolang je veel deed en ze hard liet werken en plezier laat hebben in wat ze doen word het al minder

Athelas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 22:24

Een beetje. Mijn verzorgbeest schrikt van alles en niks. Dus ook van tractoren, auto's, brommers, fietsen, handen die omhoog of snel bewegen, zweepjes die zwiepen (een hel bij van hand veranderen als ik m'n zweepje wil opvernemen :') ) en nog veel meer. Maar dus ook gwn van niks. :')

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 22:25

woppeke schreef:
heb altijd gevoel dat ik er tussen genomen wordt :D

Dat zou best eens kunnen :D

Paarden zien alleen wel een stuk meer dan wij, kunnen beter horen en zijn van dingen bang wat wij niet kunnen begrijpen.

Maar, er zijn paarden die inderdaad schrikken om niks.. Vaak zijn dat wat dominantere paarden die in meer of mindere mate gebrek aan leiderschap hebben op dat moment.

Ik heb dit ook met 1 van de pony's die ik rijd, schrok eerst om alles. Er waren wat respect issues en sinds die zijn opgelost is die vrijwel niet meer bang.

Let wel, dit hoeft niet zo te zijn, kan ook echter angst zijn. :)

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 09:10

Herkenbaar :D toppunt ooit was toen we op buitenrit waren, en er een mega grote graafmachine de smalle weg opreed waar wij ook op zaten. Paard was nog maar paar maand onder het zadel, en dus was ik meteen op mijn hoede. Nou.. Die grote gele lawaaimakende graafmachine kon er prima langs hoor! De twee shetlanders 500 meter verderop, zagen eruit als twee kleine puntjes.. Nou.. Die waren toch een stuk vreemder :+ DAAR lag de focus volledig!
En in de bak idd, standaard twee zijdes waar er geschrokken wordt. Grote rare dingen no problem, maar de dingen die je niet ziet, of die heel gewoon zijn, daar ligt het probleem vaak.

Brenda_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 21:47

heel herkenbaar.
paarden die knallen niet eng vinden, grote vrachtwagen etc.
maar de picknickmand is echt mega eng hoor.
Of kinderwagens, die buiten ook heeeeel hard.
en dan opwaaiende zand in de bak. nou daar moet je wel heel hard voor weg rennen hoor!
(Doet me wel weer denken aan mijn hond met oud en nieuw, ze is 6 maanden dus vuurwerk is nieuw voor d'r. Ze heeft overal door heen geslapen terwijl her dan wel weer eng was dat de buren de trap op rende.

ninji

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 21:52

Ik heb ooit op een paard gereden die schrok van een vlinder :+

Bokker13579

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 22:00

Tractors, motors, brommers, rijdende auto's e.d. geen probleem, maar die stilstaande auto's .... Die vallen ons aan

lalala_20

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 22:05

Ik heb ooit een pony gezien die schrok van het geluid van zijn eigen scheet... :P

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 23:35

xxcleeoo schreef:
Tractors, motors, brommers, rijdende auto's e.d. geen probleem, maar die stilstaande auto's .... Die vallen ons aan

Klinkt bekend! Eerste buitenrit met mijn paard alles gezien. Lawaaierige vogels, koeien, geiten, veel te snel rijdende auto's, tractors en camions. Niks reactie.
We komen aan een stel geparkeerde auto's en ze vliegt de lucht in van het schrikken XD

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 23:38

Ja zo ken ik er ook wel een. Hartstikke verkeerssmak maar als hij dan wandelaars ziet of geparkeerde auto's. Het is ook nog een stadse pony. Dus groot verkeer doet hem niet veel. Maar struiken die in bloei staan in het bos zijn dood eng.

CharlottevdH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 23:46

Jup heel herkenbaar!

Loopt langs al het groot verkeer, maar gaat vol in de ankers voor een witte streep die over de weg loopt.. Die er overigens al een paar jaar ligt!

Lanolynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 21:44

Mijn pony schrok van zijn eigen schaduw, het arme beest bleef dan maar rondjes draaien haha

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 15:38

Oh dit is typisch onze shetlander, absoluut nergens bang voor maar ziet soms ook dingen die er niet zijn :')

Brenda_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 19:14

Gras pollen kunnen ook heel eng zijn, vooral als de ene veeeel groener is dan de andere.. :j

flavlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 19:38

Best herkenbaar, al is het dan vaak dat mn pony wel wat hoort (maar ik soms niet). Grote dingen die lawaai maken zijn snel herkenbaar. Geritsel in de bosje.. Dan weet je niet wat het kan zijn. Iets horen en het niet kunnen zien dus. Of iets in de verte zien, maar dat het nog niet herkenbaar is: bv mensen zittend op een bankje of geknield in de tuin.

Ik heb niet het idee dat ik ertussen wordt genomen, hij ziet of hoort dan gewoon iets wat hij niet kan plaatsen. Of hij heeft gewoon zin om te rennen ;-)

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 19:39

Ehm.. gisteren nog :P. Hij schrok in draf, ik viel eraf omdat hij opzij sprong en meneer ging aan de loop. Na een hele tijd zoeken gevonden, gevangen door een Duitse mevrouw. Wat was ik opgelucht. Ik ga voordat ik weer op pad ga een sleutelhanger aan mijn zadel hangen met ons adres..

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 19:42

Manege paard die ik reed schrik van een hommel tsja.
Eigen bijrijdpaard schrok gister van een zak die in de stal was gevallen, dikke modder en mijn hand was na het schrikken ook eng?

Tuigpaarden....

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 19:44

ik leaste ooit een paard en hij schrok altijd van een bepaalde hoek, later werden het opeens alle hoeken! ik ben erachter gekomen dat hij in die hoeken mensen kan horen praten! dat wist ik dus toen hem gerust gesteld even laten staan in de hoeken hoe graag hij ook weg wilde ik liet hem staan , dat hielp en nee dit heeft niks te maken met dat hij niet wilde werken want hij wilde dolgraag werken! ps ik hoorde eerst die mensen niet praten! paarden hebben een beter gehoor dan mensen zelf van een krekel of vliegje schrikken ze nog!

jacquelinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 11:05

die van mij is echt verkeersmak, trekkers, vrachtwagens, en andere grote dingen zijn allemaal niet eng. maar een mannetje die de tuin staat te schoffelen, of een kliko kan toch wel heel spannend zijn :o gelukkig gaat ze stilstaan en staan snuiven en verder niks.

tenzij ze koeien tegen komt ( ze is zelf bont ) dan gaat ze nog wel is aan de kletter die blijven echt dood eng }:0 }:0