Paard geschoren: geschikte deken voor binnen én buiten

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

dorothea

Paard geschoren: geschikte deken voor binnen én buiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-16 19:09

Wat is voor een geschoren paard een geschikte deken? Paard staat binnen, maar komt ook in de paddock, dus waterdicht is een vereiste. Ik dacht in eerste instantie aan de Bucas Smartex, maar die lijkt me toch aan de dunne kant.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 19:18

Je kan gewoon een outdoor deken kopen, van welk willekeurig merk, en deze op stal op laten. Zolang de deken goed ademend is er geen probleem. Je kunt ze kopen met verschillende grams vulling en/of nog aanvullen met een onderdeken.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 19:22

Er zijn bij smartex dekens lijstjes met welke temperaturen de deken het best past, er zijn nl verschillende diktes ik heb de multi power, die gaat van +16(ofzoiets) tot -30 bv

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-16 19:28

Lara_Silver schreef:
Je kan gewoon een outdoor deken kopen, van welk willekeurig merk, en deze op stal op laten. Zolang de deken goed ademend is er geen probleem. Je kunt ze kopen met verschillende grams vulling en/of nog aanvullen met een onderdeken.

Dat is wat ik me afvraag: hoeveel grams voor een geschoren paard?

Dorine92

Re: Paard geschoren: geschikte deken voor binnen én buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 19:34

Ligt eraan hoe koud het is. Als je een horseware deken met linersysteem koopt kan je hem tot alle diktes maken met onderdekens

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 19:44

Toen mijn merrie geschoren was stond ze de hele winter onder de smartex extra. Met Vries nog hals erop. Heerlijke deken!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 19:48

Bucas staat er om bekend goed te ademen.
Als je iets dikker wil kun je ook eens kijken naar de Bucas Freedom 150. Die heeft geen fleece binnenkant, maar is dus wel dikker. En er is nog een dikkere variant, 300 of 350.

Mijn haflinger is in oktober geschoren en staat al die tijd onder de 150gr, 24/7 buiten. Gaat prima :j

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 19:51

Bucas zijn goed ademende dekens inderdaad.
Je zou ook kunnen denken aan Rambo/Rhino/Amigo met het linersyteem.
Je neemt een dunnere waterdichte buitendeken en dan kun je er verschillende diktes onderdekens bij kopen die je aan de buitendeken bevestigt.
Zo kun je de hele winter door!
Deze dekens zijn ook goed ademend en geschikt voor binnen en buiten.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 19:52

dorothea schreef:
Lara_Silver schreef:

Dat is wat ik me afvraag: hoeveel grams voor een geschoren paard?

Ligt aan het paard zelf, het weer en de stalling. Die van mij staat op het moment zonder problemen onder 200 gram. Ik heb nog een 300 en een 400 grams als het echt heel koud word, lees -10 - 20, maar op het moment is het nog zacht buiten rond de 8 graden dus is dat niet nodig. Verder heb je ook paarden die meer nodig hebben met dezelfde temperaturen. Kortom, altijd naar het paard kijken.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 20:01