Montar siliconen kniestukken of fullseat?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xPenny

Montar siliconen kniestukken of fullseat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-15 14:03

De titel zegt al genoeg :D

Ben aan het twijfelen tussen de Montar broek Siliconen kniestukken of de fullseat?

Heb al een Montar met een fullseat maar hoe bevallen de meeste hier de broek met de siliconen?

De broek is bedoeld als wedstrijdbroek, dus vaak wordt hij niet gebruikt.

Bagheera_206

Re: Montar siliconen kniestukken of fullseat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 14:06

Ik heb het voor elkaar gekregen om binnen korte tijd om stukjes van die siliconen af te laten brokkelen van mijn Animo. Ik weet niet hoe slijtvast die siliconen van Montar zijn. :=

xPenny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-15 14:33

Bagheera_206 schreef:
Ik heb het voor elkaar gekregen om binnen korte tijd om stukjes van die siliconen af te laten brokkelen van mijn Animo. Ik weet niet hoe slijtvast die siliconen van Montar zijn. :=

Montar lijkt mij een stuk minder kwaliteit dan de Animo broeken, vooral als je ook al naar de prijsverhouding kijkt.

Zo een grip systeem moet lijkt me toch wel gaan slijten dat het minder wordt?

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 14:50

ik heb de fullseat maar nog niet gebruikt.
Zal het laten weten zosnel ik hem heb gebruikt!

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 14:25

Ik vind het super, loopt veel comfortabeler dan leren zitvlakken en het zit veel soepeler.

Tody

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 14:30

De gripstukken van Animo zijn zeker niet de beste. Slijten het snelst van alles wat ik heb geprobeerd. Oke, ik rijd ook veel paarden per dag, maar waren na een week al kapot. Terug bij de winkel is het direct, géén garantie op gripstukken of sierstiksels. Echt superslecht, dit merk.

BR heeft hele goede, maar die vlakken zijn eigenlijk weer wat te groot, waardoor het soms wat gaat optrekken. Montar nog niet geprobeerd, maar vergelijk het dus alsjeblieft niet met Animo.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 14:34

Noppen bij de Montar slijten er ook vanaf, dus ik ging voortaan voor de full seat Montar :) blijft mooi en fijn! (ik heb er 2)

Ik heb wel van Horze een fullseat met siliconen stukken aan de binnenkant (tot aan bovenbeen), ook een hele fijne rijbroek!

Walrus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 19:27

Ik heb nog geen problemen met mijn kniestukken in de Montar broek. Echter vind ik de stof van de Montar rijbroek wel bout..... Wordt snel dun en allemaal halen en pluisjes, de steentje op mijn kontzak laten ook allemaal los. Kniestukken zijn nog wel netjes dat is ook nog het enige fijne aan de broek!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 13:10

Ik heb eigenlijk van begin af aan mijn twijfel wel over dat siliconen gebeuren of dit wel zo slijtvast is. Het staat ook nog in de kinderschoenen natuurlijk. Ik heb uiteindelijk voor een fullseat van La valencio gekozen nadat ik de montar, mondoni en la valencio gepast heb, vond deze net wat fijner zitten. Volgens mij heeft montar wel goede service als er iets met de broek is.

Lanolynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 12:48

Ik heb een broek van harry's horse met siliconen kniestukken, heb ooit gezweerd dat ik daar nooit meer een broek van zou kopen maar deze is echt zo goed. Kniestukken zien er nog uit als nieuw en rij toch al snel 7 paarden per dag. Heb hem nu ongeveer 2 maanden en vooral met de jongere paarden geeft het echt superveel houvast

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 23:58

Siliconen heb ik geen ervaring mee. Ik heb wel een mondoni fullseat rijbroek, deze bevalt mij zeer goed en geeft me ook goed grip op het zadel, vooral met mijn stuiterende fries wanneer ik ga doorzitten := Zorg wel dat je een goed merk koopt, heb het een keer voor elkaar gekregen om door een goedkope rijbroek heen te scheuren die fullseat had :')

xPenny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-16 12:45

Toch de fullseat Montar gekocht omdat ik hier al ervaring mee had.
Ben er wel aan het denken over om de Pikeur Lucinda fullseat silliconen te kopen.

Denk toch dat het te weinig grip gaat worden met alleen silliconen bij de knieën.

avi5987

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 12:48

Ik heb een Montar rijbroek met full seat siliconen maar kan er niet aan wennen. Ik heb zoveel grip dat ik nauwelijks kan lichtrijden bij het inrijden voor de cross... Hierdoor slechts 1x aangehad tot nu toe...

Dressage_Haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 23:58