Waar buitenrijden in Oostwold/Leek??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Eva

Waar buitenrijden in Oostwold/Leek??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-15 13:27

Mijn paard staat nu een aantal weken gestald in Oostwold, en ik vroeg mij af of hier ook ergens uitrijmogelijkheden zijn.
Heb wel zin om vandaag eens een lekkere buitenrit te maken. :)
Er zijn hier vast wel mensen die beter bekend zijn in oostwold/leek dan ik? :D

Dus roept u maar, zijn hier ergens leuke ruiterroutes?

Angela

Re: Waar buitenrijden in Oostwold/Leek??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 19:30

PP -> BRT

zorro

Re: Waar buitenrijden in Oostwold/Leek??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 19:33

Ik zit meer aan de Zevenhuizen kant van Leek, en hoef maar een klein stuk over de weg om naar het bos bij het ronostrand te gaan. Dat zou voor jou wat ver zijn denk ik, dan ben je wel een trailer nodig. Of veel tijd en conditie :D Nienoord mag je geloof ik wel in rijden en is gelijk meer aan jou kant.

sjouk_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 19:41

Nienoord bij leek. Is in 1-1.5 uur heen en terug te rijden vanaf oostwold. Afhankelijke van het tempo. Wel met een verkeersmak paard want dikken kans dat je over het viaduct over de snelweg moet. Afhankelijk van waar je staat.

Verder is er iets minder buitenrijmogelijkheid, alleen voor de echt verkeersmakke paarden. Ik ben ook wel eens langs de parallel weg van de snelweg naar hoogkerk en leek gereden, was wel goed als lang eind galoptraining.

Eva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-15 21:56

Zorro, ideaal zeg, zo dicht bij het ronostrand!
ik heb altijd alleen maar bos om me heen gehad, maar ben nu van een klein dorpje naar de stad verhuist.. doei bos

hmm, 100% verkeersmak is ze niet.
dier is 4, de ene keer geeft ze nergens om de andere keer springt ze al opzij voor een bewegend takje.

Nienoord valt nog wel te doen denk ik. wist niet zeker of je daar wel kon rijden.
En anders toch maar met de trailer op pad

sjouk_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 22:17

Met de trailer is dan misschien veiliger of je moet met een groepje gaan. Ik weet niet waar je staat? Mag ook in pb. De hoofdstraat in oostwold wordt aardig hard gereden vaak. Nienoord is zelfs een men waterbak en speciale ruiterroutes met bordjes, niet heel groot, ben je met 25-35 minuten wel doorheen.

Met de trailer is roden goed te doen en een leuk bos om een fijn rondje te doen.

GMekkes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 22:36

Roden zou ik niet in het weekend heen gaan, hebben wij laatst gedaan en het was er echt heel druk.
Veel wandelaars, soms verstopt achter bomen, in bomen klimmende kinderen en naar beneden springende kinderen, kinderen die armen vol bladeren de lucht in gooien en loslopende honden.

Mijn KWPNer is het buitenrijden gewend, maar dit was zelfs voor hem wel erg spannend.
Draven en galopperen hebben we niet gedaan, overal liepen mensen :D

Eva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-15 23:04

Roden maar niet in het weekend dan, misschien op een maandag ochtend :+

sjouk, ik sta bij de wobbesheerd.
Nienoord gaan we binnenkort maar eens heen rijden dan :D

Dottie0991

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 19:33

Ik stond in Lettelbert, vanaf wobbesheerd de A7 over en dan gelijk begin van Lettelbert. Mijn stalgenootjes gingen inderdaad vaak dan naar Nienoord, dat is me zelf nooit gelukt maar de lettelberderplas is veel dichterbij erg onbekend maar super leuk :) Als je zeg maar over het bruggetje bent ga je dan links naar Nienoord maar een klein stukje verder rechts heb je de plas :) Ben je ook wel een half uur/uur zoet mee. Alleen niet heel geschikt om lange stukken te draven/galopperen, beetje slingerweggetjes etc.

Yvette01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 09:49

Hierbij de ruiter-en menroutes voor Nienoord en omgeving.

http://www.ruiterenenmennen.nl/stap4.ph ... =778#stap4

Mochten er nog mooie weggetjes of paden ontbreken waar paarden welkom zijn, geef ze even aan op 'n kaartje en stuur aan ons door. Wel graag erbij vermelden dat paarden inderdaad welkom zijn.