Hoge, smalle rubberen rijlaarzen

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sheran

Hoge, smalle rubberen rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-15 16:51

Velen van jullie zullen me wel voor gek verklaren, maar ik mis mijn rubberen rijlaarzen! Je had er geen onderhoud aan, je kon ermee door plassen en de modder baggeren en je kon er ook nog mee rijden. En hup, een doekje erover en ze waren schoon.
Toen ik fanatieker dressuur ging rijden ben ik overgestap op leren laarzen, vooral omdat ik lange, smalle benen heb en ik geen passende rubberen kon vinden. Het flapte altijd rond mijn been en zelfs de extra hoge waren te laag. Maar goed, dit was twaalf jaar geleden en we hadden alleen de plaatselijke ruitersportwinkel. Wie weet is er ontzettend veel veranderd! Want ik wil graag mijn rubberen terug! Ik plodder door de modder en de regen en het lijkt me weer ideaal. Dus: bestaan ze?
Ik heb kuit 33, hoogte 47 en maat 40!

future_vet

Re: Hoge, smalle rubberen rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 16:52

naar mij weten bestaan ze niet:P

wat vind je vervelend aan leren laarzen precies? misschien dat er daarvoor wel een oplossing bestaat

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-15 16:57

Het onderhoud! Ik vind het doodzonde om met die dure dingen door de modder, het water en de mest te lopen :). En ze zijn niet waterdicht. Ik wissel nu steeds van outdoorlaarzen (te laag om lekker mee te rijden) naar mijn leren maar ik sleep dan steeds met 2 paar laarzen en ik ben best lui daarin :P

Ze hoeven niet exact te passen, maar een benadering zou theoretisch toch moeten bestaan? :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 17:00

Nee dat bestaat niet :)

Je kan dan beter rubber jodphurs met chaps nemen of kunststof laarzen. Of gewoon een paar normale kaplaarzen voor de modder en die wisselen als je gaat rijden.

Aigle is de enige met maattabel voor rubber, kuitmaat 33 bij maat 40 is er wel maar dat is dan hoogte 39,5 en neem je je hoogte goed dan zit je op kuitmaat 40.

_Roxanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 17:06

Ik denk dat jouw voetmaat in combinatie met jouw kuitmaat een probleem gaat vormen. Je voetmaat is in verhouding tot je kuiten 'groot'. Bij een rubberen laars krijg je dan waarschijnlijk behoorlijk wat moeite met de instap vanuit de schacht naar de voet van je laars. Dan zou je al kunnen gaan kijken naar rubberen laarzen met een rits, echter zit deze meestal pas van boven de enkel tot bovenaan.

Het is lastig, maar smalle lange rubberen laarzen zijn er wel. Harry Hall bijvoorbeeld heeft ook verschillende kuitmaten, maar ik denk dat het met jouw voetmaat in combinatie met je kuitmaat wel een hele uitdaging word

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 17:10

Misschien die Aigles met die verhoogde stukken erop zeg maar. Deze bedoel ik: http://www.thegallop.nl/contents/media/ ... r-xh_j.jpg.
Ik vind het voor mezelf ook zonde om in leren te investeren voor die paar keer per week dat ik bij de paarden in de modder rommel.
Altijd deze Aigles gehad. Zijn in meerdere kuitmaten te krijgen en bij mij zitten ze in het begin echt in de knieholte. Lekker hoog en smal dus. Ook net ff wat luxer dan de allersimpelste rubber laars. Ik moet ze wel altijd bestellen bij de ruiterwinkel, blijkbaar worden ze niet zoveel verkocht dat ze ze op voorraad hebben.

Annoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 17:15

Ik snap je helemaal. Ik heb zelf Ariat Mudbusters. Maar die zijn niet zo hoog. Wel zijn ze gevoerd en in tegenstelling tot normale rubbber laarzen niet zo koud. Rubber jodphurs vind ik niet handig. Ik loop soms tot over mijn enkels door de blubber.
Wellicht bij Decathlon?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-15 17:29

Cerilene: die had ik vroeger inderdaad! :D Die waren al een suk beter dan de basics en zaten heel fijn :j Ze waren ook een beetje gevoerd.

Die Mudbusters zien er ook fijn uit ja! Jammer dat ze niet zo hoog zijn.

Zou een schoenmaker geen rubberen rijlaarzen kunnen vermaken? :') Stukje uit de achterkant en dat er aan de boenkant ij aan plakken? :P

En daarnaast: waarom bestaan er eigenlijk alleen van die standaard rubberen rijlaarzen die volgens mij niemands maat zijn? Gat in de markt :P

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-15 22:17

Iruss94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 22:20

:j Ja ik verklaar je voor gek.. haha ergens snap ik het wel hoor :')

paardje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 19:35

Je kan eens kijken naar HKM rubber laarzen. hebben in verschillende hoogte en kuitmaten.
Laatst bijgewerkt door paardje1983 op 29-12-15 20:10, in het totaal 1 keer bewerkt

BluePanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 20:04

Ik denk dat smalle heel lastig te vinden zijn, of je moet ze op maat laten maken?

Fosje1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 20:56

Je kunt even bij de boerenbont kijken,
En anders miss ruitersportzaak gierman, of gewoon ff een kijkje nemen op marktplaats daar zul je ze wel kunnen vinden denk ik
Je maten zijn wel lastig maar als je goedzoekt vind je ze wel :P

Succes er mee