Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
spatter schreef:Waar eten de andere 2?
Ik zou wat minder focussen op de pony merrie maar eens goed kijken waar de andere 2 eten.
Eten die bij de oude merrie of juist niet?
Shirley schreef:Apart zetten is geen optie, schrijf je, maar is het verschil in hoogte tussen de merries misschien wel dermate veel dat je een hoek zou kunnen afzetten middels een draad waar de kleine wel onderdoor kan en de grote niet?
De kleine zoekt de confrontatie immers niet op, dus als ze rustig kan eten, zal ze daar ook blijven staan.
Is de grote merrie de laatste tijd verslechterd?
Heeft ze meer pijn?
Vind het typisch gedrag van een leider die voelt dat hij (zij in dit geval) zijn positie gaat verliezen...
Een ruin is nooit baas
Shirley schreef:Apart zetten is geen optie, schrijf je, maar is het verschil in hoogte tussen de merries misschien wel dermate veel dat je een hoek zou kunnen afzetten middels een draad waar de kleine wel onderdoor kan en de grote niet?
De kleine zoekt de confrontatie immers niet op, dus als ze rustig kan eten, zal ze daar ook blijven staan.
Is de grote merrie de laatste tijd verslechterd?
Heeft ze meer pijn?
Vind het typisch gedrag van een leider die voelt dat hij (zij in dit geval) zijn positie gaat verliezen...
Een ruin is nooit baas
) die bij ons de baas is over de merrie kon ook erg lelijk doen tegen haar. Dus ben er een aantal dagen bij gebleven tot de merrie meer lef had en ook gewoon ging eten. Vroeger toen het echt te bar en boos was gaf ik op meerdere plakken het hooi, maar dat is al lang niet meer nodig.
ponyparadijs schreef:Over het algemeen heeft de leidmerrie een ruin die alles voor haar regelt
Gezien jij zegt dat de ruin de baas zou zijn en deze de pony merrie wel accepteert kan het goed zijn dat daar juist het probleem ligt.
En daardoor gaat de grote merrie de dingen met de ponymerrie maar zelf regelen

Natalie36 schreef:Niet tussen gaan staan dan.
Is het een optie om de oude merrie een maandje pijnstilling of iets kalmerends te geven? Als het gedrag dan minder wordt weet je in ieder geval dat het echt van de pijn komt.
denyse2 schreef:Nou de merrie wijkt voor de ruin.
Ik heb geprobeerd er tussen te staan met gevaar voor mezelf.
Ze denderd op zo'n moment gewoon over je heen.
Terwijl ze normaal zo voorzichtig is met me. En zelfs met de hondjes.
Maar op dat moment knalt ze door.
koetjeboe schreef:ze zijn te dik zeg je, is het een optie geen hooi meer te voeren op de wei.
Weet niet of ze nachts binnen staan zodat je daar apart kan voeren
Mjelle_G schreef:Jeetje, lastig. Zat zelf te denken aan meerdere hooibakken. Maar deze optie gebruik je al. Word er verder nog wat gedaan met de oude merrie?
Ze is gelukkig verder heel happy enzo. Soms zelfs in de bak licht dressuur oefeningen. ( beetje inbuigen in stap en nagefelijk en stukjes in draf)