hoeveel is mijn pony waard

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

hermietje

hoeveel is mijn pony waard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-15 19:52

ik stel deze vraag aan iedereen die iets van paarden afweet en ik vraag het omdat ik niet weet hoeveel dat mijn pony waard is het is een fjorden ruin van 18 jaar hij heeft hoef problemen, last van zijn binnen voorbeen, rug problemen en hij moet hoefijzers... zouden jullie mij kunnen zeggen hoeveel deze pony zou waard zij?

/3 :?

Hilary

Re: hoeveel is mijn pony waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 19:53

Heel eerlijk, en banketstaaf en kort door de bocht: ik ben bang dat 'slachtprijs' wel het maximale is...

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 19:54

Niks.. sorry..

WendyLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 19:54

Op de markt niks ben ik bang.
Misschien voor de slacht.....

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 19:55

Wat hier boven ook wordt gemeld; slachtprijs en die is momenteel niet zo veel meen ik.

E250,00?

Realistisch gezien kost deze pony alleen maar geld.

Horsenart95

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 19:55

Ik denk ook dat hij qua geld niet veel zou opbrengen mocht je hem verkopen. Maar als je van hem houdt is hij onbetaalbaar toch?:)
Vanwaar je vraag eigenlijk TS? wil je hem verkopen?

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 19:57

Horsenart95 schreef:
Ik denk ook dat hij qua geld niet veel zou opbrengen mocht je hem verkopen. Maar als je van hem houdt is hij onbetaalbaar toch?:)
Vanwaar je vraag eigenlijk TS? wil je hem verkopen?

Amen!

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 19:58

Net zo veel als onze oude pony.
Geen cent en voor jezelf zijn gewicht in goud waard.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 20:01

Niets.. maar zo'n beestje moet je ook niet verkopen, die moet lekker van zijn oude dag genieten bij jou. Niemand zal hem willen kopen, en als je hem al verkoopt is de kans dat hij op een mooi plekje komt erg klein. Meestal worden die oudjes niet verkocht en belandden ze bij de slacht. Ze horen gewoon bij hun baasje te blijven die goed voor hun zorgt en ze vertroeteld op hun oude dag. Verkopen mag niet aan de orde zijn.

hermietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-15 20:03

hij is niet echt van mij ik heb hem in half pension en de eigenaar zou hem verkopen maar ik vind dat ze er teveel voor vraagt en daarom dat ik er eens over informeer danku voor al jullie reacties...;)

hermietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-15 20:04

hij is niet echt van mij ik heb hem in half pension en de eigenaar zou hem verkopen maar ik vind dat ze er teveel voor vraagt en daarom dat ik er eens over informeer danku voor al jullie reacties...;)

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 20:05

die eigenaar moet bli zijn, dat ze m aan een leuk iemand kan verkopen en er nog geld voor krijgt, ook :o :D

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 20:05

Misschien zelf wel helemaal niks voor de slacht afhankelijk van wat hij aan medicijnen heeft gehad in zn leven.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 20:06

Die krijgt ze echt niet aan een particulier verkocht hoor, alleen aan de slacht denk ik zo

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 20:06

Niets... In geld dan.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 20:07

Boven de 18 en of met problemen gaat hier enkel dood uit handen. Als deze pony weg moet is inslapen of slacht de enige verantwoordelijke keuze als eigenaar. Kans dat zo'n dier een paardwaardig bestaan krijgt bij een ander is zeker in deze crisis tijd nihil en daarnaast schuif je jouw eigen verantwoordelijkheid af op een ander, iets wat je als eigenaar niet hoort te doen. Beslissen over het einde hoort helaas bij het eigenaar zijn van een dier.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 20:09

Zo eentje zou ik persoonlijk niet eens verkopen. ...

grijzemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 20:11

Die pony is niks meer waard voor de handel. Die moet je lekker van de oude dag laten genieten, is ook wel zo eerlijk als er al vanalles aan mankeert. Ik zou het in ieder geval niet over mijn hart kunnen verkrijgen

Andra_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 20:12

zorro schreef:
Niets.. maar zo'n beestje moet je ook niet verkopen, die moet lekker van zijn oude dag genieten bij jou. Niemand zal hem willen kopen, en als je hem al verkoopt is de kans dat hij op een mooi plekje komt erg klein. Meestal worden die oudjes niet verkocht en belandden ze bij de slacht. Ze horen gewoon bij hun baasje te blijven die goed voor hun zorgt en ze vertroeteld op hun oude dag. Verkopen mag niet aan de orde zijn.

Soms zijn er - helaas! - omstandigheden in de prive-levens van eigenaren waardoor het verkopen van een oud, dierbaar dier toch aan de orde dreigt te komen. Dan is er geen sprake meer van 'mogen', maar van 'moeten'.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 20:13

Andra_S schreef:
zorro schreef:

Soms zijn er - helaas! - omstandigheden in de prive-levens van eigenaren waardoor het verkopen van een oud, dierbaar dier toch aan de orde dreigt te komen. Dan is er geen sprake meer van 'mogen', maar van 'moeten'.

Paard met zelfs 3 gezondheidsproblemen zou ik niet verkopen als het moet maar inslapen. Wel zo eerlijk, straks wordt 'ie doorverkocht onder het mom 'helemaal gezond'

emil01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 20:14

LukieBradley schreef:
Zo eentje zou ik persoonlijk niet eens verkopen. ...

Tja, er zijn echter altijd nog mensen die overal nog geld in zien en niet wat mens/dierwaardig zou zijn. TS vraagt dit volgens mij om de kans op een goede nieuwe baas te vergroten/versnellen als er een reële prijs zou worden gevraagd.
Ik denk echter dat niemand een oud paard met problemen wil kopen, je mag al blij zijn als iemand het paard een oude dag wil geven.......

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 20:14

Voor mij persoonlijk is hij niets waard, kost jou alleen maar geld.........hij is 18 en mankeert nogal wat.

Ik zou hem echt niet eens meer wegdoen maar gewoon houden.

Andra_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 20:18

Selina schreef:
Paard met zelfs 3 gezondheidsproblemen zou ik niet verkopen als het moet maar inslapen. Wel zo eerlijk, straks wordt 'ie doorverkocht onder het mom 'helemaal gezond'

Daar heb je zeker 'n punt! Dan is het dus: "verkopen" aan de veearts.

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 20:29

Is inderdaad gewoon niks meer waard. Zou hem ook niet meer kopen of verkopen. Kunt inderdaad alleen het slachtgeld nog voor krijgen.

Yvette81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 20:30

Misschien niet verkoopbaar maar wel weggeef-baar als weide maatje?