Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Ik heb een jaarling mini die 14 juni 2014 geboren is.
Ik heb haar sinds 25 mei 2015, toen is ze ook van haar moeder afgegaan.
Ze heeft in dat kleine jaar bij haar moeder nagenoeg geen menselijke aandacht gehad en heb haar dan ook met achterstallig onderhoud opgehaald. Zo waren haar hoeven echt veeel te lang, haar vacht was helemaal vervilt en ze liep weg voor mensen.
Na een maand was ze weer helemaal opgeknapt en kwam ze naar je toe gelopen in het land ipv weg te lopen van je.
Nu is haar hoofd altijd een probleem geweest. Zo kun je haar moeilijk een halster om doen en vindt ze het niet fijn als je haar hoofd aait.
Ook dit gaat momenteel allebei redelijk.
Nu is het probleem als je met haar wandeld of haar poetst bijt ze overal in en het liefst in jou

Nu wil ik haar dit graag afleren. Normaal gesproken geef ik een rukje aan het halster touw en zeg daarbij uhhh of als dat niet helpt krijgen ze een tik op de neus (afhankelijk op welke manier ze bijten ,gemeent of speels en hoe hard het gaat) en zeg daarbij ook weer uhhh. Vaak helpt daarna uhhh zeggen wel, maarja zei is bang voor d'r koppie en ik weet dus niet op welke manier ik haar het beste duidelijk kan maken dat dit niet mag. Ik wil haar namelijk niet weer kopschuw hebben.
Kan iemand me tips geven hoe ik dit op kan lossen ?
Alvast bedankt!