Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
HorseRituals schreef:Als ik het zo lees, denk ik aan een combinatie van tutten (en een vleugje onzekerheid) en nog niet zo vaak op de weg geweest? (neem ik aan omdat ze pas 5 jaar is:))
En omdat jij het vertrouwen verliest vertrouwt zij het ook minder snel en schrikt van dingen die onbenullig zijn.
Ik denk dat het een goed idee is om buiten rijden te oefenen met een kalm, bomproof paard ernaast dat niet meer zo snel opkijkt. Daar kan ze dan een voorbeeld aan nemen zodat ze weet hoe ze zich buiten moet gedragen. Succes!
Joolien schreef:Door jouw vermindering in vertrouwen, gaat ook je leiderschap achteruit. Dus zal het paard de leiding over moeten nemen. Paarden worden dan alert, schrikkerig.
Het is zaak om je vertrouwen weer te verbeteren. Eerst thuis, en dan aan de hand buiten en zo verder. Ook denk ik dat je paard nog wel een stukje respect mag bijbrengen. Ga ook daarmee aan de slag.
pluche_pluus schreef:HorseRituals schreef:Als ik het zo lees, denk ik aan een combinatie van tutten (en een vleugje onzekerheid) en nog niet zo vaak op de weg geweest? (neem ik aan omdat ze pas 5 jaar is:))
En omdat jij het vertrouwen verliest vertrouwt zij het ook minder snel en schrikt van dingen die onbenullig zijn.
Ik denk dat het een goed idee is om buiten rijden te oefenen met een kalm, bomproof paard ernaast dat niet meer zo snel opkijkt. Daar kan ze dan een voorbeeld aan nemen zodat ze weet hoe ze zich buiten moet gedragen. Succes!
Dat was ook mijn plan![]()
Eerst aan de hand weer naar buiten, daarna erop naast een bom proof paard. Zelf is ze normaliter ook behoorlijk bom proof maar nu dus even niet.Joolien schreef:Door jouw vermindering in vertrouwen, gaat ook je leiderschap achteruit. Dus zal het paard de leiding over moeten nemen. Paarden worden dan alert, schrikkerig.
Het is zaak om je vertrouwen weer te verbeteren. Eerst thuis, en dan aan de hand buiten en zo verder. Ook denk ik dat je paard nog wel een stukje respect mag bijbrengen. Ga ook daarmee aan de slag.
Ik pak dit stukje er even uit omdat ik mij hierin niet herken.
Het leiderschap heb ik wel aan de hand buiten maar onder het zadel dus blijkbaar buiten iets minder. Goede om mee aan de slag te gaan![]()
Op bekend terrein zijn er tot nu toe geen problemen.
paard spiegelt de mens.