Altijd falen op wedstrijd

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

QuintySnoepy

Altijd falen op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-15 22:27

Hey bokkers,
Ik faal altijd op wedstrijden...
Ik heb geen last van zenuwen ofzo.
Thuis gaat alles met gemak en bij de lessen ook. Maar op wedstrijd moet ik altijd weer falen en gaat het altijd weer slecht. Wedstrijd pauze geprobeerd maar heeft geen nut gehad. Weet iemand wat hier aan te doen is? Want ik vind het zelf niet meer leuk meer...

Chiave

Re: Altijd falen op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 22:29

Heb je één-op-één les?

Welshponyfan

Wat gaat moeilijk? Vind je pony spannend, of is ie kijkerig, of lukken de gevraagde oefeningen niet?

Selina

Misschien je instructrice mee naar de wedstrijd nemen?
Ikzelf vergeet altijd te rijden tijdens de proef, zodra ik die ring inga onthoud ik alleen de figuren nog en hoe m'n paard loopt vergeet ik dan :+

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 22:31

QuintySnoepy schreef:
Hey bokkers,
Ik faal altijd op wedstrijden...
Ik heb geen last van zenuwen ofzo.
Thuis gaat alles met gemak en bij de lessen ook. Maar op wedstrijd moet ik altijd weer falen en gaat het altijd weer slecht. Wedstrijd pauze geprobeerd maar heeft geen nut gehad. Weet iemand wat hier aan te doen is? Want ik vind het zelf niet meer leuk meer...

Wat gaat er slecht op wedstrijden?
Hoe lang rijd je al wedstrijden?
Hoe oud is je pony/paard?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 22:31

Zo herkenbaar, thuis train ik ruimschoots op wedstrijd niveau. En rijd ik rond voor dikke punten.

Maar op wedstrijd vergeet ik alles wat ik kan. En verpest ik het keer op keer.. Helaas geen oplossing voor je, die heb ik nog niet gevonden..

estell__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 22:34

'Oefenen' op wedstrijd. Eigenlijk dus gewoon heel veel doen. Een wedstrijd rijden moet je ook leren. Oefen thuis of op ander terrein eindeloos proefjes, neem inderdaad je instructrice mee, start desnoods oefendressuur of ga naar de oefendagen in Ermelo.

Verder valt er niet zo heel veel aan te doen ben ik bang.

Wat je wel ook nog kan doen is neem je proeven op, en kijk ze terug met je protocol ernaast. Misschien kun je daar nog dingen van leren om thuis of op de volgende wedstrijd aan te werken

LisaFalco

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 22:37

Ik herken je verhaal ook heel goed! Outdoor ging goed, indoor elke keer een ramp. Ik stop er nu ook mee omdat bij.mij het plezier weg is en nu ga ik springen, iets waar we wel altijd veel plezier mee beleven

Dus ik geef je als tip, niet teveel druk op je nemen dat het móet lukken. Ga dingen doen wat jullie beide leuk vinden en doe een stapje terug en ga oefenwedstrijden rijden totdat het gped gaat.

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 22:47

En eens een proefgerichte clinic proberen? Soms kunnen kleine tips voor de proef zelf, je ook helpen.

En. Wat vind jij falen? Is dat zonder winst thuis komen? Of is dat elke keer bijna verlies rijden?

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 22:48

Wat gaat er niet goed. het zal onbewust toch ook spanning zijn, waardoor je "vergeet" te rijden.
Wel eens HC of een oefenwedstrijd gestart?

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 09:01

MariekeS_ schreef:
En eens een proefgerichte clinic proberen? Soms kunnen kleine tips voor de proef zelf, je ook helpen.

En. Wat vind jij falen? Is dat zonder winst thuis komen? Of is dat elke keer bijna verlies rijden?

Dit zou ik ook aanraden.

Ook, probeer eens andere instructie, het zou kunnen zijn dat jij fouten maakt die jouw huidige instructie niet opmerkt maar keihard worden afgestraft op wedstrijd.

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 09:15

Misschien kun je eens contact opnemen met Malene Nooteboom van bewust wedstrijd rijden?

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 09:42

Zelf vertrouwen daar draait het om je zegt zelf al dat je toch gaat falen Probeer in je hoofd de proef en de wedstrijd al te visualiseren maar dan met zelf vertrouwen denken dat je Anky bent

Blijf je hier problemen mee houden is een sport psycholoog misschien wel iets voor je Grote ruiters maken hier ook volop gebruik van dus niets om je voor te schamen

annikeee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 10:04

Instructrice meenemen een idee ?
Zet er niet te veel druk achter. Ga anders eerst lekker dressuur thuis rijden, springen af en toe en als het kan lekker bos in.
En dan na een half jaar of jaar weer proberen

ssofan_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 22:42

Ah dat is vervelend. Misschien goed om na te denken wat er precies fout gaat en hierover met iemand te hebben. Heb je voor de wedstrijd vaak zenuwen of is dat niet het geval? Hopelijk gaat het inmiddels beter!