Corrigerende rugband

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ZPCT

Corrigerende rugband

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-15 19:39

Wie heeft hier ervaringen mee?

Mijn rechterschouder is meer naar voren dan links. Kan zo een band helpen of hebben jullie andere tips? Ik merk dat het een probleem is geworden bij mijn paarden aangezien ze dezelfde fouten laten zien wat door mijn rijden komt.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 19:41

Grinnik. Zou je bij je paard een hulpteugel gaan gebruiken of denken: hé, ik moet eens wat meer gaan rechtrichten, want hij is scheef?

Als het antwoord nee, geen hulpteugel, is zou ik zeggen: ga naar een goede fysiotherapeut en werk aan rechtrichten van jezelf.

ZPCT

Re: Corrigerende rugband

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-15 19:45

Daar heb je gelijk in. Ik gebruik nooit hulpmiddelen bij de paarden maar wil dat nu wel bij mezelf doen.. Maar het is zo lastig bij mezelf er aan te werken, ik zal inderdaad is de fysio bellen. :)

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 01:01

RT-V --> RUI

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 01:13

Er bestaat elastische tape (wordt wel veel gebruikt door fysio's) die je prikkelt/er aan herinnert de juiste houding aan te nemen. Verschil tussen mens en dier hierin is dat jij bewust bent van iets dat je wilt veranderen, daarvoor kan je best een tijdelijke ondersteuning gebruiken.
Zo'n tape helpt je in het leerproces door je te herinneren aan je houding. Verder beperkt het niet in je bewegingsvrijheid.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 08:15

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 08:18

Ik zeg niet doen. Je spieren worden dan slap en dam ben je dadelijk niks meer gewent. Ga naar een goede fysio en werk eraan. :)

Succes!

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 08:46

Medical taping kan hier heel mooi bij helpen heb ik zelf gemerkt. Is geplakt door een sportmasseuze, want moet wel op je juiste manier geplakt worden. Heb er erg verl profijt van!

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 08:51

Wanneer je het wil gebruiken om het juiste gevoel te krijgen van wat een goede houding is, dan kan het je helpen. Wanneer je het wil gebruiken als quick fix, dan ga je bedrogen uitkomen. Uiteindelijk zul je zelf actief moeten zijn in de verbetering die je wilt bewerkstelligen, maar soms kan het helpen om het juiste gevoel even te zien.

De vergelijking met de hulpgelden bij een paard, daar ben ik het niet helemaal mee eens. Wij mensen zijn in staat om zelf na te denken en oorzaken direct aan te pakken. Een paard kan dit niet en kan dan ook niet de link leggen tussen hulpteugel en juiste houding. Dat is aan ons (maw een hulpteugel helpt wederom de ruiter om een juist gevoel te ontwikkelen)

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 09:46

Kijk eens op de site van houding en balans zowel sport bh s als t shirt s om de rug en schouders te corrigeren

ZPCT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-15 19:01

Dank jullie.