Smalle, lange rijbroeken en laarzen

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Joysieee

Smalle, lange rijbroeken en laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-15 21:44

Hoi!

Aangezien mijn jodphurs & chaps aan vervanging toe zijn + ik nog een rijbroek nodig heb, ben ik op jacht gegaan naar goed passende spullen, maar helaas..
Ik wil graag mijn jodphurs en chaps verruilen voor leren rijlaarzen, maar ik heb erg afwijkende maten, hier is weinig voor de vinden, en hetzelfde geldt voor rijbroeken.

Ik weet zeker dat er nog meer mensen met dit probleem zitten, en ik zag er nog geen topic over, dus vandaar!

Ik ben op zoek naar leren rijlaarzen in de volgende maten; voetmaat 41, kuitmaat 34cm en de hoogte rond de 50cm. Op maat laten maken kan, maar ik ben niet bereid om 600 euro aan laarzen uit te geven.

Ik ben ook nog op zoek naar een rijbroek, confectiemaat 34 (dat is ong. jeansmaat 25/26, maar dan in de lengtemaat. Ik heb nu een lang genoege Euro-Star, maar ik weet het model helaas niet meer.. De rest is allemaal te kort (geworden). Meestal is kindermaat 170 te groot bij mijn taille (62cm)..

Is er iemand die mij kan helpen? En nog meer van dit soort problemen? Dit topic is om problemen en ervaringen uit te wisselen over afwijkende maten. Ik ben benieuwd! :D

Debby614

Re: Smalle, lange rijbroeken en laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 21:50

Hmm k heb niet bepaald de zelfde maten als jij, maar wil ik een broek die aan de bovenkant goed zit, dan komt de onderkant tot ruim halverwege mijn schenen,,, en dat accepteer ik maar. Maar dan wel een broek zonder klittenband aan de enkels want dat doet zeeeeeer halverwege uitstekend op een kuit ;)

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 21:53

Nedhorse heeft ook mega lange rijbroeken.
Ik heb 176 van de kinderafdeling en heb normaal maatje 36. Dus misschien een maatje kleiner voor jou? Te verkrijgen op Agradi, voor weinig :j

Ik heb de leren rijlaars van divoza in 39H deze is 50 hoog en 35 omtrek geloof ik. :)

djoekevantil

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 21:56

Ik heb voor laarzen ook afwijkende maten.
Ik dacht dat ze op maat gemaakt moesten worden maar heb op horze de laarzen van Tattini gevonden. Ongelofelijk veel maten. ( weet niet of jou maat er tussen staat?) Soms is de voet van deze laars te klein, wat ik had ( wel mijn eigen maat ) dus ik raad je aan 1 maat groter te nemen. Ik volg ondertussen ook even mee voor de broek!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 22:01

Pikeur heeft echt lange lentematen, ik heb zelf 25/34 jeansmaat en maat 72 van Pikeur zit me perfect. Qua laarzen heb ik Petrie Perfect, de smalste kuit (ik heb kuit 33 met maat 40) zag er best prima uit.

Joysieee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-15 11:46

Debby614
Dat is inderdaad ook een lastig probleem. Laatst zag ik euro-star broeken langskomen met een kortere lengtemaat (als je snapt wat ik bedoel), misschien is dat wel wat?

Future_vet
Ik zal eens kijken naar de nedhorse, alleen bij de kindermaten zit het probleem vooral bij de taille, want de meeste merken denken dat kinderen van 14 een taille hebben van ongeveer 68cm, en dat is dus 7cm te groot :')
Mondoni heeft de grotere voetmaten pas vanaf 38cm kuitmaat geloof ik, daar heb ik wel eens van gepast maar er was helaas niks passends te vinden.

Djoekevantil
Ik heb even gekeken naar Tattini's, en daar zit mijn maat inderdaad tussen! Bedankt :D

Sheran
Dankjewel! Jij hebt dan ongeveer dezelfde maat als ik, dus daar zal ik eens naar gaan kijken. :)

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 11:55

De oudere mondoni laarzen hebben wel nog een smalle kuit, maar ik zag ze idd niet meer op de website.

Kwa taille vindt ik nedhorse absoluut niet breed :)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 11:57

Zelf heb ik vaak het model Pikeur Mondega, ik koop ze meestal in de aanbieding. Mijn taille is 63 :)

Paisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 11:58

Wij verkopen sinds kort de leren rijlaarzen van het merk Suedwind.
Deze laarzen zijn zeer geschikt voor lange smalle benen.

Ook zijn er rijbroeken met een SlimFit pasvorm.

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 12:02

Ik heb lange benen en smalle kuiten (34) en pikeur is echt dé broek :) helaas wel duur, maar ze zijn het echt waard!

Joysieee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-15 12:03

Nou, ik heb het model van mijn euro-star gevonden *\o/* Het is een domino flex in maat 170, dus daar zou ik ook nog naar op zoek kunnen. Die kan ik echt iedereen met lange, smalle benen aanraden! Ik heb hem nu 2 jaar, en hij is nog steeds mooi en zit heerlijk!

princie1999

Woonplaats: Naast mn buren, tegenover mn overburen en naast mn andere buren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 15:31

Euro-Star gebruikte ik ook. Ik heb ook lange, smalle benen. Mijn bovenbenen zijn breder als mijn onderbenen, dat is ook irritant. Ik gebruik nu Horka, maar die is veel te breed bij mijn onderbenen. Euro-Star heb ik langere tijd gebruikt en ik wil nu weer Euro-Star terug. Maar ik heb in een maand 4 rijbroeken versleten vanwege een groeispurt. Van 152 naar 176... Daarom moet ik het nu maar met de Horka doen.

esmeeeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 16:11

voor rijlaarzen zou ik bij een winkel gaan passen, gisteren ben ik geweest voor nieuwe en heb volgens mij wel alle laarzen van een niet al te hoge prijs aangepast. De meeste waren mij te hoog, of ik te smal rond de kuit. Wanneer je vaker rijlaarzen hebt gehad en je daarvan de maten etc. weet zou je via internet kunnen bestellen, maar nu zou ik toch naar een winkel gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 16:13

De niro heeft laarzen in jouw maten :)

Luz_ElenaE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 16:28

Bijna alle Italiaanse merken hebben passende laarzen. Parlanti, de Niro, tattini enz.

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 16:47

Ik heb de rijlaarzen van mijn zoon te koop. Zijn op maat gemaakt bij Lipica omdat hij ook lange smalle benen had. Zijn maat 41, zo uit mijn hoofd ook 50cm en de kuit zou ik na moeten kijken. Zwarte laars met hoge dressuurboog. Zit momenteel in Portugal maar ben 1 januari weer thuis. Laat maar weten als je interesse hebt dan kijk ik het voor je na.