Shetlander staat stil in de bak, hoe los ik dit op?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

amberxoxo

Shetlander staat stil in de bak, hoe los ik dit op?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-15 19:05

Hallo,

Mijn shetland merrie van 4 jaar wordt sinds een half jaar 2/3 keer per week gereden, eerst ging het heel goed ze liep gewoon door de bak voltes enzovoort. Mar sinds een paar weken gaat ze stil staan zodra ze de bak in komt, alleen als ik en mijn zus er naast lopen loopt ze. Buiten doet ze het juist goed! Wel met mij altijd erbij, ze gaat zelfs graag galoperen en het lijkt alsof ze er zin in heeft. Mensen van stal zeggen dat ze gewoon niet in de bak wil en dat ze gewoon ondeugend is. Ik vind het niet erg dat er om de reden dat ze in de bak stil staat alleen buiten wordt gereden, maar ik vind het wel nodig dat ze gewoon normaal een rondje door de bak kan lopen zonder dat ze stil gaat staan? Weet iemand hoe ik dit kan oplossen, heeft iemand hier ervaring mee?

Mvg amber

troi

Re: Shetlander staat stil in de bak, hoe los ik dit op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 20:27

Leer haar achterwaarts gaan, desnoods buiten. En gebruik dat in de bak, zodra ze stil gaat staan laat je achterwaarts gaan. Na een paar stappen weer voorwaarts vragen. Net zo lang tot ze gaat. Het punt is dat stil staan geen optie meer is, ze moet in beweging blijven en dat kan makkelijk (voorwaarts) of 'moeilijk' (achterwaarts). Vaak hoef je dit maar een paar keer te doen.

jensvl

Re: Shetlander staat stil in de bak, hoe los ik dit op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 20:37

Denk er wel aan dat ze nog jong is en zo'n bak zeker gezien leeftijd en grootte echt zwaar kan zijn voor de pony. Beperk dus de tijd dat je in de bak rijdt. Verder ben ik het eens met troi.

amberxoxo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-15 07:23

troi schreef:
Leer haar achterwaarts gaan, desnoods buiten. En gebruik dat in de bak, zodra ze stil gaat staan laat je achterwaarts gaan. Na een paar stappen weer voorwaarts vragen. Net zo lang tot ze gaat. Het punt is dat stil staan geen optie meer is, ze moet in beweging blijven en dat kan makkelijk (voorwaarts) of 'moeilijk' (achterwaarts). Vaak hoef je dit maar een paar keer te doen.

Bedankt! Ik ga het proberen.