trailer bovag laten keuren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

savanjola

trailer bovag laten keuren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-15 15:47

ik wil mijn trailer graag bovag laten keuren.Weet iemand waar dat kan in omgeving apeldoorn, zwolle?

Rex_Rolfo

Re: trailer bovag laten keuren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 19:13

Waarom wil je een trailer laten keuren door een belangenvereniging van garagebedrijven?

Wat meer to the point: zoek een trailerdealer in jouw omgeving, die kan 'm heel waarschijnlijk prima keuren.

Jelle_Steur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 00:06

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 10:40

Morge Jelle,

Ik ben absoluut voorstander van het periodiek laten keuren / onderhouden van aanhangers / trailers. Of dat bedrijf dan een plaatje van de BOnd Van Automobielhandelaren en Garagehouders op de gevel moet hebben is een persoonlijke keuze.

Er zijn hele goede bedrijven die niet bij de Bovag zijn aangesloten, er zijn ook bedrijven met een wat dubieuze reputatie die dat wel zijn. De consument zal dus altijd zelf moeten zorgen dat hij/zij bij een goed adres terecht komt.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 13:55

Ik zou dan wel gaan voor een aanhangerbedrijf ( met BOVAG-keurmerk) met ervaring met paardentrailers en niet voor een "gewoon" aanhangerbedrijf of een autogaragebedrijf. Er zit een groot verschil tussen paardentrailers en andere aanhangers qua veiligheidseisen naar mijn idee en een miskoop is zo gedaan...
http://www.bovag.nl/leden/wk-eerbeek , deze is al vele jaren door heel Nederland bekend, dus bij dit bedrijf zou ik een keuring wel aandurven.

Jelle_Steur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 00:42

Jet schreef:
Ik zou dan wel gaan voor een aanhangerbedrijf ( met BOVAG-keurmerk) met ervaring met paardentrailers en niet voor een "gewoon" aanhangerbedrijf of een autogaragebedrijf. Er zit een groot verschil tussen paardentrailers en andere aanhangers qua veiligheidseisen naar mijn idee en een miskoop is zo gedaan...
http://www.bovag.nl/leden/wk-eerbeek , deze is al vele jaren door heel Nederland bekend, dus bij dit bedrijf zou ik een keuring wel aandurven.

In principe is het onderstel van een paardentrailer identiek aan een aanhanger. Aan de opbouw zitten net wat meer extra controlepunten maar ieder BOVAg erkend aanhangwagenbedrijf kan zeker een paardentrailer onderhouden/repareren/keuren.

Een autogaragebedrijf heeft, ondanks de simpele techniek, vaak minder kennis en ervaring van aanhangwagens/paardentrailers en mogen deze ook niet zomaar BOVAG keuren. (er dient dan een aparte aanhangwagen-keurmeester in dienst te zijn en een sublidmaatschap van de BOVAG)

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 00:52

Ik weet vooral waar je hem niet moet laten keuren :+

Als ik ooit weer een trailer koop dan breng ik hem voor onderhoud/keuring naar Hado denk ik.