[PG] Osa (van Les Chevaux)

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jillsil

[PG] Osa (van Les Chevaux)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-15 21:19

Lang geleden (+/- 15 jaar) ben ik in een vakantiehuisje geweest bij Les Chevaux. Ze hadden op dat moment niet genoeg pony's dus werd er voor mij een klein paardje van een manege gehaald. En dat was Osa.

Een bruin/zwart paard met een klein wit kolletje. Ze was op stal super braaf maar in de bak onzeker en eigenlijk net iets te groot voor mij.

En op de dag van de buitenrit liep er een hengst in de bak en dat ging helemaal fout met Osa. Met als gevolg dat ik een klapper op de hindernis heb gemaakt en de rest van de vakantie niet meer kon rijden.

Ondanks dat, is ze me wel bijgebleven omdat ze op stal echt heel vriendelijk en een mooi paard was. Later hebben we van mensen gehoord die daar kwamen dat ze nog heel jong zou zijn geweest 3/4 jaar en uit het buitenland kwam.

De huidige eigenaars kennen haar niet en hebben ook geen info van de oude paarden. Ik ben benieuwd of er nog mensen haar misschien kennen en misschien ook op haar gereden hebben.
Laatst bijgewerkt door C_arola op 13-12-15 21:34, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag aangepast naar de regels

Indi_Vito

Re: {pg} Osa (van Les Chevaux)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 21:23

Dat is dan meer als 16 jaar geleden hihi.

Zolang kom ik er al en kan me geen osa herinneren ook weet ik dat dr huidige eigenaren er al z lang zijn

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-15 21:25

Oh echt?! Dan voel ik me helemaal oud ;)

Edit; herberekening het is idd al veel langer geleden. Misschien zelfs wel 20 jaar geleden.

Maar ze stond er, voor zover ik weet, niet vast maar werd bij drukte van een andere manege gehaald.

Adrija

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 21:22

Ik ken haar wel
Osa is op een gegeven moment weer doorverkocht, weet niet waarheen. Volgens mij had ze iets, maar weet het niet zeker meer, lang geleden!!!
De meeste paarden stonden daar max. een - twee jaar. Osa wat langer omdat het een fijne merrie was voor de bosritjes en ponykampen. Het was toen niet alleen een vakantiemanege maar ook een handelsstal (andere eigenaar dan nu). Paarden werden buiten het vakantieseizoen uitgeleend aan maneges en particulieren (die de paarden dan vaak kochten)

Ze was geïmporteerd uit Polen, vermoedelijk in 1992, Osa is Pools voor wesp.
Dat is langer dan 15 jaar terug. Volgens mij is ze in 1995 of 1996 weggegaan.

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-16 07:19

Adrija schreef:
Ik ken haar wel
Osa is op een gegeven moment weer doorverkocht, weet niet waarheen. Volgens mij had ze iets, maar weet het niet zeker meer, lang geleden!!!
De meeste paarden stonden daar max. een - twee jaar. Osa wat langer omdat het een fijne merrie was voor de bosritjes en ponykampen. Het was toen niet alleen een vakantiemanege maar ook een handelsstal (andere eigenaar dan nu). Paarden werden buiten het vakantieseizoen uitgeleend aan maneges en particulieren (die de paarden dan vaak kochten)

Ze was geïmporteerd uit Polen, vermoedelijk in 1992, Osa is Pools voor wesp.
Dat is langer dan 15 jaar terug. Volgens mij is ze in 1995 of 1996 weggegaan.

Wat leuk dat je weet wie ze is! Nog langer gelden zelfs oef! Ben ik al zo oud. Haha

Ze was idd geïmporteerd maar was daar nog niet lang toen ik er op ging rijden. Grappig van die naam ook.

Wat fijn om te horen dat ze later goed inzetbaar was. Hopelijk heeft ze nog een mooi leven gehad.

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-16 20:19

Iemand anders misschien een idee waar ze hierna naartoe is gegaan?