Vakantie omgeving Ermelo, tips voor locaties gezocht

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Vakantie omgeving Ermelo, tips voor locaties gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-15 15:28

Omdat we dit jaar weer eens een ander plekje aan willen doen dan de afgelopen jaren en we de Achterhoek en de hoek van de Veluwezoom/Hoge Veluwe gehad hebben zijn we nu aan het kijken naar de andere kant van de Veluwe. Heb zelf vroeger in Ermelo gewoond en weet dus dat je er prachtig kan buiten rijden. Maar we hebben wel wat eisen :) want we hebben ook onze dan 6 jarige dochter mee en die is niet meer tevreden met alleen een speeltuintje voor de voortent. Er moeten dus ook voldoende andere kinderen op de camping zijn en liefst ook wat vertier in de vorm van een zwembad, recreatieteam oid. Nou heb ik zelf al wat rond gekeken en gezien dat het lastig wordt de eisen van onze familie te combineren met een camping waar ons paard ook welkom is. Leuke campings zijn er genoeg, stalling is wat lastiger te vinden. Vandaar dat ik in eerste instantie alleen op zoek ben naar een fijn plekje voor ons paard.

Wat ik zelf al gevonden heb:
-vakantiestalling op Sequoia stables. Iemand ervaring mee? Hoeveel hinder heb je er van dat het een grote manege is? Ik ken het zelf alleen uit de tijd dat het nog manege Bronkhorst heette, maar ga er vanuit dat er veel veranderd is in de tussentijd.
-vakantiestalling bij Hoeve Nieuw Lopsum: ziet er ook goed uit, ben benieuwd naar ervaringen.
- camping het Keteltje zou ook vakantiestalling hebben, maar daar kan ik op de site niks over vinden. Camping biedt alleen plaatsen voor 1 maand of langer. Ben toch wel benieuwd naar ervaringen omdat het wel fijn is als paard op dezelfde locatie staat als waar wij verblijven (maar geen must).
- Vrijrijck: kan ik weinig info over vinden op internet, linkje wat in dit: [BRT] Op vakantie met paard? Accommodaties in Nederland! topic staat werkt niet. Is dat alleen een vakantiepark of kun je er ook kamperen?

Wat we fijn vinden: stalling, geen kleine stal want het is geen klein paard. Overdag mogelijkheid om hem weidegang of paddock te kunnen bieden. Een bak om in te rijden. En een plekje voor de trailer.

Yvette01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 16:17

Hoi SusanH,

Ik heb even op de routeplanner rondgekeken naar campings in de buurt van Ermelo.

Camping de Hertshoornl -Garderen
Manege deBbonte Wieven / Recreatiepark de Witte Wieven - Nunspeet
Camping Samoza - Vierhouten
Camping Livonia - Epe

Kijk zelfs maar even voor meer info http://www.ruiterenenmennen.nl/stap3.ph ... en&regio=7

Vrijrijck de Heivlinder kun je ook terugvinden op deze kaart, maar dat is i.d.d. geen camping.

Alvast een fijne vakantie.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 16:34

Ik zou als Nunspeet/Vierhouten een optie is zeker kijken of Samoza iets is.
Die hebben stalling met een buitenbak, veel uitrijmogelijkheid (camping af en je zit in bos, hei, zandverstuiving etc) maar ook voldoende voor kinderen zoals speeltuin, kinderboerderij enzo.
http://www.samoza.nl/
En mocht je je paard niet kunnen stallen bij Samoza dan kun je een stal reserveren bij manege Belvedere in Nunspeet, ong 5-10 minuutjes met de auto en 15-20 minuutjes met de fiets van Samoza af en ook daar zijn rijbanen aanwezig en zodra je het terrein afrijdt zit je in het bos en vrij vlot op de hei en zandverstuiving enzo.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-15 16:59

Samoza vind ik te ver van Ermelo. Ik ben echt op zoek naar een plekje dicht bij Ermelo.

Yvette: Witte Wieven hebben we ooit al eens naar gekeken maar dat spreekt ons totaal niet aan. Donkere stallen en weinig mogelijkheid om ze buiten te zetten. Kleine paddocks. Het oogt allemaal nogal vervallen. Epe is echt veel te ver van Ermelo. Camping Hertshoorn is van Ardoer. Datzelfde geldt voor camping Haeghehorst die dichtbij een van de maneges uit mijn lijstje ligt. Dat zou dan eerder een optie zijn, dan kunnen we lopend naar stal :j

lor1_1984

Re: Vakantie omgeving Ermelo, tips voor locaties gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 17:17

Al eens gekeken bij de Horsterhoeve?
http://www.horsterhoeve.nl/nl/
Ligt vlak bij RSC Ermelo, weet alleen niet of die ook vakatiestalling aanbieden maar informeren kan natuurlijk altijd.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-15 17:36

Ziet er heel leuk uit alleen - ik ben heel kirtisch- ligt het aan de verkeerde kant van Ermelo. Ik wil het liefst aan de boskant zitten, ook met ons paard. RSC Ermelo heeft idd vakantiestalling, maar dan moeten we alsnog een stukje met de trailer.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 17:45

En Putten aan de kant van Ermelo dan?
Of evt ri Garderen?
Ben daar wat minder bekend maar volgens mij zitten daar ook nog genoeg campings en stallen en je zit aan de boskant.

Danique_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 17:55

http://www.den-haspel.nl/dekoepel/

Dit misschien? Voldoet niet helemaal aan je eisen maar daar staat mijn pony ook en je kan daar gelijk het bos in. Ik weet alleen niet of je dan op een camping mag zitten en dan daar je paard stallen maar vgm hebben andere mensen dat ook een keer gedaan. :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-15 17:58

Putten is ook een optie.

Danique: ziet er wel heel mooi uit!

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 23:25

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-15 08:01

Ken het wel, maar voor de omgeving Ermelo staat er geen info op die ik nog niet wist. Ben vooral op zoek naar ervaringen met de locaties die ik in de OP noem.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-15 15:48

Flappie38: toch bedankt! Ben het nu in een hele andere hoek aan het zoeken doordat ik de site even heb doorgespit. Zag een leuke camping bij het Drents Friese wold op de site staan. Heeft alles wat wij willen, leuk voor het paard en leuk voor onze dochter. We hebben alvast een optie op een stal genomen omdat dat snel volliep, in de kerstvakantie gaan we vast een kijkje nemen en mogelijk reserveren. Iets verder rijden, maar dat hebben we wel over voor iets waar we alles kunnen vinden wat we zoeken.

Casmihra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 16:08

Ik heb je even een PB gedaan :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-15 16:18

Dank je wel!

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 15:02

't keteltje / Vrijrijck zitten op dezelfde locatie. Ik weet niet of ze nog vakantiestalling doen. Ik ben er wel eens geweest en dat is mij erg goed bevallen. Nadeel voor jou zal zijn dat er weinig faciliteiten op de camping zelf zijn voor je dochter. Qua ligging is het verder ideaal, je rijdt vanaf de camping zo de hei op en kunt echt uren rijden.

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 16:06

Samoza is wel echt fijn. Wij hebben daar zelf een vakantiehuis en in het verleden de paarden ook wel meegenomen.
Je kunt er zo fijn in het bos rondom de camping rijden en je bent ook heel dicht bij de Elspeetse Heide, ook zalig rijden.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 16:09

Ik vind de Hertshoorn wel echt een topper hoor!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-15 16:42

Kun je naar de Hertshoorn ook je paard meenemen? Of heb je tips voor stalling in de buurt? De opties voor stalling die ik gevonden heb vind ik zelf te ver van Garderen af liggen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-15 16:43

Hoe is het bij Samoza voor de paarden? Kunnen ze ook naar buiten of staan ze alleen op stal?

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 16:45

Je hebt daar geen stalling. Maar je kan bij mijn pleegouders wel paarden in vakantie stallen! Heel simpel met weide paddock en hooi. Geen stal. Maar aardige mensen en het zit midden in het bos. Is 3minuten rijden vanaf de hertshoorn

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-15 16:48

We willen wel echt een stal, paard is het niet gewend en wij willen zelf ook liever dat hij binnen staat. Ook willen we het liefst een bak om te kunnen trainen, zitten volop in het wedstrijdseizoen dan en reden dat hij mee gaat is toch ook dat we hem door kunnen trainen, naast de buitenritten die we ook doen.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 16:52

Aaah oke. Dan kan ik je niet verder helpen :)

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 16:53

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-15 17:32

Bedankt voor het filmpje! Normaal neem ik ook vaak via youtube ergens een kijkje. Nu helemaal niet aan gedacht. Ziet er gezellig uit.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-15 21:18

Kogel is door de kerk we gaan definitief niet naar de Veluwe. Door de link van flappie verder gaan kijken en elders een mooi plekje gevonden. Ga morgen reserveren. Niks leukers dan vakantiepret 8-)