ervaringen bodyprotector gevraagd

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

laura22

ervaringen bodyprotector gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-15 15:06

Hoi allemaal

Ik ben opzoek naar een bodyprotector maar zie door de bomen het bos niet meer :+

Wat is nu echt een fijne en soepele bodyprotector tot 200 euro ong? Hij is alleen voor buitenritten bedoeld.

paardje1983

Re: ervaringen bodyprotector gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 15:11

Race Safe. Zit wel iets boven de 200,- Maar eenmaal aan loop ik de hele dag mee rond. Voor mij geen andere meer

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 15:12

Racesafe is inderdaad echt fijn! Mocht je net iets minder budget hebben, is de bp van USG ook echt een aanrader.
Komt wat mij betreft bijna overeen met de racesafe :)

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 15:16

dit is mijn bodyprotector
ik ben er uiterst tevreden mee.. is een female fit, dus ruimte voor je boezem.
mijn schouders bewegen vrij..

de foto is op deze manier genomen door degene die het rugpand voor mij heeft ingenomen (nagevraagd of dat kon natuurlijk, zonder de veiligheid te verminderen).

deze foto gebruikt ze zelf als 'reclame' voor haar naaiwerk.

Afbeelding

onderste reep is er dus afgehaald omdat die onder mijn kont uitstak, waardoor hij dus op de rand van het zadel bleef hangen..

deze bp's (weet even het merk niet), zitten rond de 120 euro.. ik heb m voor 60 gekregen wegens opheffings uitverkoop en dus voor 10 euro laten vermaken.
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 13-12-15 15:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 15:17

paardje1983 schreef:
Race Safe. Zit wel iets boven de 200,- Maar eenmaal aan loop ik de hele dag mee rond. Voor mij geen andere meer

Heb er tweedehands een gekocht voor 50 euro, zit echt prettig.

paardje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 15:18

Azmay schreef:
paardje1983 schreef:

Heb er tweedehands een gekocht voor 50 euro, zit echt prettig.

Vanuit gaan dat ze nieuw koopt. Zit je op dat bedrag.

laura22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-15 15:22

Dank jullie wel ga ik daar eens kijken.

Wil aankomende week sowieso even naar de winkel om te kijken welke prettig zit, maar dan heb ik in iedergeval beetje een richtlijn om naar te kijken.

Ik wil sowieso een nieuwe, tweedehands kan goed zijn maar ga liever voor het zekere.

paardje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 15:26

Bij Race Safe kan je het ook op maat laten maken. Heb ik ook gedaan. Vooral de extra rij blokjes

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 15:37

Race safe. Heb een poosje een Harry horse gehad maar die kon nooit aan de race safe tippen.
En handig dat die er extra kort leverbaar is

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 15:37

florie71

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 16:06

Ik ben fan van aero wear... Hebben nl ook "vrouwelijke vorm" protectors waar m'n voorkant in kan zonder in de verdrukking te komen

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 16:07

Na veel passen en gewoon een tip van iemand van bokt kwam ik op de usg en ik moet je zeggen dat zit echt goed, ook heeft die een SOS penning, als er wat gebeurd dat de nooddiensten weten wie je bent en wat je allergieën en ziektes zijn en wie ze moeten bellen (Ik gebruik hem met mennen).
Ik heb hem ook voor mijn dochter gekocht omdat deze dame onverschrokken gewoon bij de paarden in stalloopt en speelt (en dat zijn niet altijd lieverdjes, hengsten etc).
Maar die doet ze dus zelf aan als ze naar de paarden gaat en ze kan er erg goed in bewegen ipv het ridder in harnas effect.
Het beschermende effect kwam van pas toen er een staldeur in volle vaart opengeduwd werd door een paard wat zijn staart schuurde (er zat erg veel kracht achter) en er zijn foto's gemaakt op de eerste hulp en ze mankeerde niets wel is ze bont en blauw geweest en had wel een gekneusd beentje maar bij een kindje van 2,5 had het zeker tot zwaar letsel geleid volgens de arts. Het geplette foam was na een uur weer terug in vorm!
zij gebruikt hem in de stal met verzorgen en rijden (en heeft hem ook aan als ze los op het erf scharrelt)
Ze kan er goed in bewegen en word er niet door gehinderd. Zelf vind ik de mijne (maat xxl) wel een beetje zwaar.Maar die van mijn dochter child-xs is net zo zwaar als een van hh in die maat.

Het kan net het verschil maken ga wel passen koop niet van internet, wat een ander past hoeft jou niet comfortabel te zitten!

JdBZadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 16:19

Ik heb een Sir Lancelot bodyprotector.....bevalt me erg goed! Zit comfortabel en je kan er gewoon vrij mee bewegen.

laura22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-15 09:33

Bedankt voor zover ik ga eens op het gemakje rond kijken naar merken die jullie genoemd hebben

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 16:31

kleinuh schreef:
Ik heb een Sir Lancelot http://bodyprotector.....bevalt me erg goed! Zit comfortabel en je kan er gewoon vrij mee bewegen.

Die heb ik ook en die zit wel goed. Heb hem nu 5 jaar (draag hem nu wel een stuk minder) maar heb er altijd fijn meegereden

Ellis1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 16:39

ik zal niet zo snel een BP dragen! vind ze enorm iritant

laura22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-15 17:28

@ Ellis1990 ik denk dat dat er maar net aan ligt welke je heb en of hij goed zit.
Ik heb er nooit over na gedacht, maar omdat ik wat problemen heb gekregen met mijn evenwicht gevoel wil ik toch eigenlijk wel wat extra bescherming.

Ik ga dit weekend even naar de winkel om een aantal merken te gaan passen.

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 22:01

Ik heb er eentje van de decathlon... echt heel erg tevreden over!

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 10:10

Ellis1990 schreef:
ik zal niet zo snel een BP dragen! vind ze enorm iritant

ik ook niet..
maar ze zijn bij de meeste crosslessen sowieso al verplicht.

daarvoor heb ik de mijne aangeschaft, ik voel m nauwelijks zitten..

dus als ik een keer wat fanatieker het bos in wil.. of zelf gebruik wil maken van de crosshindernissen trek ik m gewoon aan..

je moet gewoon zoeken naar een die wel goed zit..

als hij razend irritant zit, dan past hij gewoon niet goed..
hij moet bijdragen aan veiligheid..
als je er nauwelijks in kunt bewegen, dan vergroot ie eerder de onveiligheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 10:10

Air Bodyprotector!!!!

Elvirave

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 11:21

Ik vind over het algemeen van die 'blokjes' bodyprotectors fijner dan eentje die uit hele delen bestaat. Zo heb ik een racesafe look a like, zelfde blokjes en die vormt zich net als de racesafe naar je lichaam :)

loadihra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 11:35

Ik vindt aerowear erg fijn. Hij is er in Veel maten ook in lengte maten. En k heb nooit Door dat ik hem aan heb. Als ik van m'n paard af kom loop ik er ook nog wel eens mee rond op het erf gewoon omdat ik het niet Door heb dat ik hem aan heb..

Hiervoor had ik een usg met blokjes en die zat voor geen meter.

Ik denk dat je het beste wat verschillende bodyprotectors kunt passen en dan kijken wat jou het prettigst zit

plantje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 11:44

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 12:05

Ik vind een Tipperary Rite Lite het fijnste. Heel licht in gewicht en soepel. Je voelt bijna niet dat je hem aan hebt.
Wij hebben een lancelot gekocht want tipperary is toch wel vrij prijzig, maar helaas valt dat in vergelijking met de tipperary tegen. Dus de lancelot maat S in oranje is te koop. Weinig gebruikt :D