Ruiterpaden in Nederland

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

celaineh

Ruiterpaden in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-15 10:02

Hallo allemaal,

ik zou graag een route samenstellen om met mijn paard te wandelen door Nederland. Heeft er iemand een idee waar ik een lijst vind met alle ruiterpaden?

Duizendmaal dank _/-\o_

eestheer

Re: Ruiterpaden in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 10:04

Yvette01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 10:17

Zelf je route plannen opslaan, uitprinten, doorsturen naar vrienden, of downloaden voor GPS. Dat kun je allemaal met de Ruiteren & Mennen routeplanner.

Vele duizenden kilometers aan ruiter-en menroutes.
Points of Interest zoals parkeerplaatsen geschikt voor trailers, toegankelijkheid van stranden picknickplaatsen, paardvriendelijke boscaffeetjes, campings, hotels, B&B's, maneges, enz zijn er ook op te vinden.
http://www.ruiterenenmennen.nl/
Speciaal ontwikkeld door ruiters en menners voor ruiters en menners in Nederland, België en Duitsland.

We wensen je heel veel kilometers wandelplezier met je paard.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 20:18

celaineh schreef:
Hallo allemaal,

ik zou graag een route samenstellen om met mijn paard te wandelen door Nederland. Heeft er iemand een idee waar ik een lijst vind met alle ruiterpaden?

Duizendmaal dank _/-\o_

Ruiterpaden zijn alleen van belang als je door natuurgebieden rijdt. Als je echt door NL gaat reizen, zijn die natuurgebieden vaker een obstakel dan dat ze je wat te bieden hebben, met name de wat kleinere gebieden hebben hier "last" van.

Een goede algemene wandel- en fietskaart brengt je al een heel eind en voor die paar natuurgebieden waar je wel doorheen wil, kan stichting hippisch toerisme je prima aan kaarten helpen http://www.hippisch-toerisme.nl