HKM Spain Rijlaars - Ervaringen?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Calanthe

HKM Spain Rijlaars - Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-15 19:42

Heyhey!

Kerstdagen voor de deur. Mijn oude laarzen waren echt overleden en niet te maken, rijd ik nu met rubberen laarzen. Maarja, misschien nieuwe laarzen als kerstcadeau vragen? :P

Nu heb ik nu best vervelende benen voor mijn lengte, heb korte beentjes :o, voetmaat 37, hoogte 41cm en kuit is zo ongeveer 35,5
Heb verder gegoogeld, maar trof niet bepaald iets aan wat in het budget viel [200 euro] en in mijn maat ; of ze zijn goed bij de kuit, maar te hoog, of juist andersom :+
Ik ging even verder en kwam terecht bij : Deze laars
Leuke prijs, 143 euro, lijken erg mooie laarzen. Alleen is het kopen van laarzen online een grote gok soms.
Vallen de maten hetzelfde uit als de maattabel? Hoe is het leer en hoe lopen ze in? :)

Andere suggesties zijn natuurlijk welkom :D

Groetjes

Wendy1989

Re: HKM Spain Rijlaars - Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 08:46

De laarzen vallen smal bij je enkels.

Calanthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-15 10:26

Bedankt! :)

Zit nog wel te twijfelen of de kuitmaat wel goed is. (en of ze niet net te breed zijn bij de kuit) Zit een 0,5 cm verschil in, maar kan ook sokken/dikkere rijbroek aantrekken. :P

Calanthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-15 12:41

Nog even een vraagje - Hoe is het leer in onderhoud? Is een lederdoekje van de action eroverheen na het rijden en 1x per maand/1,5 maand (op dit moment rijd ik 1 of 2x per week) invetten genoeg. Of heeft het wat meer onderhoud nodig? :)

Friesianlov

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 23:55

Ze hebben niet veel onderhoud nodig. Na het rijden schoonmaken en een keer in de maand ff in vetten is genoeg.

Ze zijn wel vreselijk om in te lopen!! Ik heb blaren gehad niet normaal zeg, maar nahet inlopen zaten ze heerlijk. Ik heb smalle enkels en een brede voor voetben dat gedeelte zat lerfect. Ik vind dat ze wel snel uitrekken. Ik had ze nog geen jaar (ik reed toen 1x per week) en ze waren bij mijn knieholte twee keer zo breed. Ik moet wel eerlijk toegeven dat ik dat wel had verwacht, mijn kuiten zijn in verhouding tot mijn knieholtes niet echt 'standaard'.
Ik heb zenu als reserve laarzen voor buitenritten enzo zodat mijn De Niro's dan niet mee hoeven.