Pony en paarden startpas?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

avisantiana

Pony en paarden startpas?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-15 17:08

Hee bokkers!
Ik heb een vraag,
Ik rij nu ZZ springen bij de E pony's maar wil eigenlijk wel over tot de paarden.
Ik heb eens gehoord dat mensen een startpas hadden voor pony's en 1 voor paarden zo dat je het ene weekend bijvoorbeeld paarden start en andere pony's (afwisselen dus)

een pony en een paarden startpas op 1 E pony.

Is dat mogelijk?

Groetjess :)

Change3x

Re: Pony en paarden startpas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 17:10

Als je bij de paarden wilt starten dan moet je je startpas overzetten/opnieuw aanvragen.

Je kan niet voor 1pony één startpas hebben om bij allebei te kunnen starten. :)

avisantiana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-15 17:26

Change3x schreef:
Als je bij de paarden wilt starten dan moet je je startpas overzetten/opnieuw aanvragen.

Je kan niet voor 1pony één startpas hebben om bij allebei te kunnen starten. :)

Ik bedoel 2 startpassen op 1 paard haha, heb het beetje k duidelijk getypt :)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 17:39

Dat kan inderdaad, zolang je nog niet de 18 jarige leeftijd hebt bereikt, mag je bij de ponys rijden.
Kost wel wat matuurlijk. Een ponypas in in 2016 85 euro en voor je paardenpas betaal je 92 euro (staffelkorting al verrekend

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 21:25

je mag toch niet met dezelfde pony tegelijk bij de pony's en bij de paarden starten?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 21:35

Lielle schreef:
je mag toch niet met dezelfde pony tegelijk bij de pony's en bij de paarden starten?

Jazeker wel. Alleen met kampioenschappen ed zul je moeten kiezen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 21:54

dan snap ik dit niet

dressuurreglement artikel 110 lid 2d schreef:
Het is toegestaan dat een deelnemer, voor zover deze nog de ponygerechtigde leeftijd heeft, met een bepaalde pony weer gaat deelnemen aan wedstrijden voor ponyruiters, terwijl daarvoor met
dezelfde pony aan wedstrijden voor paarden werd deelgenomen. De desbetreffende combinatie zal dan worden ingedeeld in een klasse waarin de gevraagde opgave vergelijkbaar is met het niveau waarop
tijdens wedstrijden voor paarden werd uitgekomen, met overname van het behaalde aantal winstpunten.

Gooiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 22:13

Ik denk ook dat dat niet mag, je mag wel terug naar de pony's maar dan moet de startkaart voor het paard afgemeld worden.
Ik had nl laatst gebeld of de startkaart zijn geldigheid wel behoud bij verkoop van de pony, immers als ik nu een startkaart koop voor een jaar, en ik verkoop de pony over 2 maanden is de kaart nog wel 10 maanden geldig, dus heb ik dan naar mijn idee met de volgende pony recht op de staffelkorting.
Nou wist de KNHS mevrouw mij te vertellen dat dat niet waar is, ook voor deze pony moet ik dan weer een eerste startkaart betalen omdat volgens haar de pony die verkocht is afgemeld moet worden waardoor die startkaart dan komt te vervallen.
Toen ik aangaf daar niet mee eens te zijn en dan gewoon de kaart nog even wat langer met afmelden zou wachten, omdat de knhs toch geen idee heeft of een pony wel of niet verkocht is, vertelde ze mij, dat dat een probleem op zou geven, want dan kunnen de mensen die de pony kopen volgens haar geen startkaart aanvragen...

Al moet ik zeggen dat ik dat dan ook niet goed kan begrijpen, want het komt toch wel vaker voor dat er 2 ruiters samen doen met 1 pony of paard???? En die hebben dan toch ook beide een startkaart...

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 22:30

Lielle schreef:
dan snap ik dit niet

dressuurreglement artikel 110 lid 2d schreef:
Het is toegestaan dat een deelnemer, voor zover deze nog de ponygerechtigde leeftijd heeft, met een bepaalde pony weer gaat deelnemen aan wedstrijden voor ponyruiters, terwijl daarvoor met
dezelfde pony aan wedstrijden voor paarden werd deelgenomen. De desbetreffende combinatie zal dan worden ingedeeld in een klasse waarin de gevraagde opgave vergelijkbaar is met het niveau waarop
tijdens wedstrijden voor paarden werd uitgekomen, met overname van het behaalde aantal winstpunten.

:)
Algemeen wedstrijd reglement hoofdstuk 5 artikel27

"Het is mogelijk lid te zijn van meer lidverenigingen. Wanneer aan (onderlinge) wedstrijden wordt deelgenomen kan een KNHS-lid uitsluitend voor één lidvereniging op (onderlinge) wedstrijden uitkomen met uitzondering van:
a. Ponyruiters mogen tot het einde van het jaar waarin zij de 18-jarige leeftijd bereiken voor een
ponyvereniging en een paardenvereniging uitkomen."

Het mag gewoon.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 22:39

Maar niet met hetzelfde paard Sim. Er zijn zat ponyruiters die ook al een aantal paarden uitbrengen, dat mag wel, maar je mag niet een pony bij de paarden en de pony's tegelijk starten.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 22:41

gomir schreef:
Maar niet met hetzelfde paard Sim. Er zijn zat ponyruiters die ook al een aantal paarden uitbrengen, dat mag wel, maar je mag niet een pony bij de paarden en de pony's tegelijk starten.

Waar staat dat dat niet mag dan?

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 23:10

Dat weet ik niet, maar een clubgenootje van mij is er recent nog schriftelijk op aangesproken en moest alle winstpunten inleveren.

Ik ben de ponyleeftijd al jaren ontgroeid dus ik heb me er verder niet in verdiept :+

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 08:14

Sim schreef:
gomir schreef:

Waar staat dat dat niet mag dan?

In het artikel dat ik aanhaal.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 08:17

Daar staat toch juist dat het WEL mag?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 08:20

Lees maar goed, je mag wel 'weer aan wedstrijden voor ponyruiters' deelnemen, terwijl 'daarvoor aan wedstrijden voor paarden' werd meegedaan. En vervolgens de opmerking over de indeling en winstpunten.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 23:56

Volgens mij krijg je ook een nieuw combinatienummer (paardencombinatie), en ergens in het algemene wedstrijdreglement staat ook dat je met 1 combinatie maar 1 combinatienummer mag hebben.