Mooie, ventilerende caps

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

elieneke_1

Mooie, ventilerende caps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-15 14:03

Hey iedereen,
Ik ben opzoek naar een nieuwe cap,
mijn voorwaarden zijn:
- goed ventileren
- geen fietshelm uitzicht
- geen jumping uitzicht

Tot nu toe had ik de Charles Owen Ayr8 Sparkle op het oog, maar heb al gelezen dat CO niet zo goed ventileert?

De Harry's Horse challenge heb ik nu, ben ik een jaar tevreden over geweest maar sindsdien tog een zweet hoofd mee :(

Alle suggesties zijn welkom!
Dankje! *\o/*

Daihyo

Re: Mooie, ventilerende caps

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 14:48

Uvex heeft fijne caps.
En als je iets goedkoper wil: de Casco Mistrall.

elieneke_1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-15 14:52

Amanda schreef:
Uvex heeft fijne caps.
En als je iets goedkoper wil: de Casco Mistrall.

Had deze al gezien, maar vind deze eerder een spring uitzicht hebben ;)
Tog bedankt!

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 14:54

Nee CO ventileerd net zo goed als een dikke muts :D niet zo best dus.

Samshield? Kep italia?

elieneke_1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-15 15:21

Amiigo schreef:

Samshield? Kep italia?

Haha, leuke vergelijking ;)
Had ook al aan deze gedacht, maar zijn natuurlijk prijzig he ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 15:43

Ik heb een Uvex, nu mijn 2e. Ventileert heel goed, al heb ik in de zomer bij het rijden in de zon en een intensieve les/proef nog wel eens een zweethoofd. Maar ik zweet algemeen best snel vind ik.

Sinds kort heb ik een extra cap aangeschaft omdat ik voor de lrv een zwarte nodig had (mijn uvex is bruin). Na een tijdje speuren en vergelijken ben ik voor een samshield shadowmat gegaan. Bij mijn smalle hoofd lijkt die iets meer op een paddestoel, maar veiligheid gaat voor :P Cap heeft me €275 gekost. De binnenkant kan je er makkelijk uithalen om te wassen, wat wel een fijn idee is. Maar wat me helemaal over de streep trok is niet alleen de veiligheid van deze caps. Samshield biedt namelijk de service aan, als je valt met je cap (of de cap krijgt een zware klap te verduren), dat je dan je cap terug mag brengen naar de winkel zodat er gecontroleerd kan worden of er schade is. Is er effectief wat mis, dan wordt dat hersteld, je krijgt een nieuwe of de restwaarde van je cap terugbetaald. Meestal kost zo'n herstelling iets van een €40. Ik heb hiervoor gemaild naar samshield en dit geldt voor ALLE modellen, ook de (hele) dure.

Om die reden vond ik het de investering wel waard, want ik heb momenteel een paard onder de kont dat erg makkelijk schrikt en best wat valrisico meebrengt.

elieneke_1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-15 19:15

Varekaj schreef:
Samshield biedt namelijk de service aan, als je valt met je cap (of de cap krijgt een zware klap te verduren), dat je dan je cap terug mag brengen naar de winkel zodat er gecontroleerd kan worden of er schade is. Is er effectief wat mis, dan wordt dat hersteld, je krijgt een nieuwe of de restwaarde van je cap terugbetaald. Meestal kost zo'n herstelling iets van een €40. Ik heb hiervoor gemaild naar samshield en dit geldt voor ALLE modellen, ook de (hele) dure.

Om die reden vond ik het de investering wel waard, want ik heb momenteel een paard onder de kont dat erg makkelijk schrikt en best wat valrisico meebrengt.

Oh dat wist ik niet! Is inderdaad echt wel een pluspunt!
Door de kans op vallen en een cap dat stuk gaat durf ik me een dure cap niet zo goed aanschaffen, maar dit veranderd de zaak wel wat ;)

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 19:18

Ik vind dat de casco spirit erg leuk is om te zien maar wel voelt als een lichte cap.

Afbeelding

Ook niet prijzig, ik als dressuurmuts vind 'm nog zeker oké voor in de ring :)

elieneke_1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-15 16:42

leeneliefje schreef:
Ik vind dat de casco spirit erg leuk is om te zien maar wel voelt als een lichte cap.

[ Afbeelding ]

Ook niet prijzig, ik als dressuurmuts vind 'm nog zeker oké voor in de ring :)

Is inderdaad wel een mooie cap, had hem zelf nog niet tegen gekomen ;)

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 16:49

Heb een Uvex, maar vind hem niet goed meer ventileren sinds ze dat ventilatiesysteem hebben aangepast..

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 17:19

elieneke_1 schreef:
Amiigo schreef:

Samshield? Kep italia?

Haha, leuke vergelijking ;)
Had ook al aan deze gedacht, maar zijn natuurlijk prijzig he ;)

Ik ben heel tevreden over de Samshield, ik krijg tenminste niet een heel warm hoofd. Het binnenwerk kun je naar ik dacht wassen maar iig makkelijk vervangen. Wel duur, maar ik heb een gekocht tijdens een 25% kortingsactie van een ruitersportzaak. Ik vond het de investering meer dan waard wat overigens ook kwam doordat heel veel andere caps gewoon niet lekker zaten en deze wel!

elieneke_1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-15 18:05

salamaleque schreef:
Ik ben heel tevreden over de Samshield, ik krijg tenminste niet een heel warm hoofd. Het binnenwerk kun je naar ik dacht wassen maar iig makkelijk vervangen. Wel duur, maar ik heb een gekocht tijdens een 25% kortingsactie van een ruitersportzaak. Ik vond het de investering meer dan waard wat overigens ook kwam doordat heel veel andere caps gewoon niet lekker zaten en deze wel!

Dankje!

Sirocco12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 18:27

Heb zelf ook een HH en herken inderdaad je opmerking over het zweethoofd :( Je moet alleen even letten op het nieuwe keurmerk. Ik was laatst bij de Divoza en daar hadden ze maar erg weinig caps op voorraad, vooral van de populaire merken, ivm komst van dat nieuwe CE keurmerk. Maar wellicht is dat via een webshop en bij een meer specifiek merk een minder groot probleem.

elieneke_1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-15 10:03

Sirocco12 schreef:
Heb zelf ook een HH en herken inderdaad je opmerking over het zweethoofd :( Je moet alleen even letten op het nieuwe keurmerk. Ik was laatst bij de Divoza en daar hadden ze maar erg weinig caps op voorraad, vooral van de populaire merken, ivm komst van dat nieuwe CE keurmerk. Maar wellicht is dat via een webshop en bij een meer specifiek merk een minder groot probleem.

Ik ga sowieso niet online kopen ;) Wil de cap zeker kunnen passen ;)
Ben wel al goed aan het rond kijken online en ga nog even wachten om een nieuwe te kopen ivm het nieuwe keurmerk.
Wellicht zullen er binnen kort wel nog wat nieuwe caps op de markt komen.
Tog bedankt voor de tip ;)