Tips haar vastmaken voor wedstrijd

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

marloesxx

Tips haar vastmaken voor wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-15 23:32

Hee bokkers!

Ik ga in januari op wedstrijd en ik heb een groot probleem.
Tijdens de wedstrijd moet je haar in een haarnetje, alleen ik heb lang en dik haar en dit gaat niet passen met een donut (ook niet zonder donut lol).

Ik weet zeker dat ik niet de enige ben met dit probleem.
Hoe lossen jullie dit op?

Ik hoor graag van jullie! *\o/*

Liefs Marloes

wil94

Re: Tips haar vastmaken voor wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 23:36

Ik vlecht mijn haar en maak van de vlecht weer een nette knot.

marloesxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-15 23:38

wil94 schreef:
Ik vlecht mijn haar en maak van de vlecht weer een nette knot.

dat is een goeie tip! Hoe maak je de knot dan? In een rondje of opgerold haha :o

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 23:41

Heeeel strakke staart maken, zo strak als lukt. Dan maak je een vlecht. Maak met je vlecht een knot om je elastiekje heen en zet het vast met LANGE knot spelden. Geeeeen schuifspeldjes dus, echt knotspelden. Beste is om sommige spelden voor het elastiekje langs te schuiven (dus over je hoofdhuid ze maar)

Ik had ook heel lang en dik haar (bijna tot op mijn billen) en echt een heel fijne en mooie knot.

Evt heb ik ergens foto's van hoe ik m'n knot maakte als het niet lukt.

marloesxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-15 23:43

Michelle77 schreef:
Heeeel strakke staart maken, zo strak als lukt. Dan maak je een vlecht. Maak met je vlecht een knot om je elastiekje heen en zet het vast met LANGE knot spelden. Geeeeen schuifspeldjes dus, echt knotspelden. Beste is om sommige spelden voor het elastiekje langs te schuiven (dus over je hoofdhuid ze maar)

Ik had ook heel lang en dik haar (bijna tot op mijn billen) en echt een heel fijne en mooie knot.

Evt heb ik ergens foto's van hoe ik m'n knot maakte als het niet lukt.

Bedankt voor de tip! Een foto zou ik wel erg leuk en handig vinden! :D

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 23:47

Ik heb hetzelfde probleem! Ik heb lang, dik en krullend haar. Ik deed eerst altijd een vlecht maken en dan zo'n netje met een strik in en daar propte ik me vlecht in maar dat zat niet lekker.

En nu doe ik eerst een staart in. Dan mijn cap op. Dan vlecht ik me staart en draai ik onder me cap een knot en dan een haar kleurig haarnetje in, ik draai er nog een elastiek om me knot zodat die nog steviger zit en dan een haarnetje erover heen! Ik heb diegene van de foto!Afbeelding

marloesxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-15 23:50

xxxmh schreef:
Ik heb hetzelfde probleem! Ik heb lang, dik en krullend haar. Ik deed eerst altijd een vlecht maken en dan zo'n netje met een strik in en daar propte ik me vlecht in maar dat zat niet lekker.

En nu doe ik eerst een staart in. Dan mijn cap op. Dan vlecht ik me staart en draai ik onder me cap een knot en dan een haar kleurig haarnetje in, ik draai er nog een elastiek om me knot zodat die nog steviger zit en dan een haarnetje erover heen! Ik heb diegene van de foto![ [url=m/dyclF6.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik zit inderdaad te twijfelen tussen zo'n netje met een strik of een kralen ding die je er zo overheen kunt doen. Ik ben bij beide bang dat ze uitzakken :') Maar zo'n zakje met strik zit dus niet lekker zeg je?

ChevalNoir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 23:53

Ik heb te glad & dun haar voor een knot of donut.... werkelijk alles zakt eruit. :-( Ik vouw het nu altijd onder m'n cap. Het is nu ook iets te kort voor een staartje, dus dan is het probleem opgelost :D

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 23:57

Als je die knotspelden gebruikt dan kun je er alles mee doen, zakt never nooit uit. Zit dan echt heel stevig!

Je voelt zelf heel snel of het goed zit, soms is dat met 3 spelden en soms met 7 bij wijze van spreken.
Ik heb zelf een heeeeel dun netje eromheen met pareltjes erin verwerkt.

Foto's wordt evt morgen.

marloesxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-15 00:04

Michelle77 schreef:
Als je die knotspelden gebruikt dan kun je er alles mee doen, zakt never nooit uit. Zit dan echt heel stevig!

Je voelt zelf heel snel of het goed zit, soms is dat met 3 spelden en soms met 7 bij wijze van spreken.
Ik heb zelf een heeeeel dun netje eromheen met pareltjes erin verwerkt.

Foto's wordt evt morgen.

Waar zijn knotspelden eventueel te koop? (dat zijn toch van die lange schuifjes met 2 bobbelige kanten? :o )

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 00:12

Als je Googlet op knotspelden dan moet je ze zien. Maar idd beide kanten bobbelig en de uiteindes staan wat uit elkaar tov een schuifspeldje waarbij het strak tegen elkaar zit.

Ik heb ze bij de DA HEMA of Kruidvat vandaan dacht ik.

Edit link toegevoegd. Je moet de lange van 65mm hebben
http://www.haarshop.nl/product/knot-spelden-goud

marloesxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-15 00:17

Michelle77 schreef:
Als je Googlet op knotspelden dan moet je ze zien. Maar idd beide kanten bobbelig en de uiteindes staan wat uit elkaar tov een schuifspeldje waarbij het strak tegen elkaar zit.

Ik heb ze bij de DA HEMA of Kruidvat vandaan dacht ik.

Edit link toegevoegd. Je moet de lange van 65mm hebben
http://www.haarshop.nl/product/knot-spelden-goud

Super dankjewel! Dan haal ik die morgen gelijk haha :D

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 00:40

marloesxx schreef:
xxxmh schreef:

En nu doe ik eerst een staart in. Dan mijn cap op. Dan vlecht ik me staart en draai ik onder me cap een knot en dan een haar kleurig haarnetje in, ik draai er nog een elastiek om me knot zodat die nog steviger zit en dan een haarnetje erover heen! Ik heb diegene van de foto![ [url=m/dyclF6.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik zit inderdaad te twijfelen tussen zo'n netje met een strik of een kralen ding die je er zo overheen kunt doen. Ik ben bij beide bang dat ze uitzakken :') Maar zo'n zakje met strik zit dus niet lekker zeg je?

Jaa klopt omdat bij mij de knot al best groot is onder me cap en dan zit er nog een strik tussen. Dit netje die ik nu heb zit goed strak en bij mijn knot valt hij er niet af!

marloesxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-15 00:43

Ja precies dat heb ik ook. Dan ga ik denk ik ook voor alleen een netje!

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 01:26

marloesxx schreef:
Ja precies dat heb ik ook. Dan ga ik denk ik ook voor alleen een netje!

Als je met knotspelden doet hoef je geen elastiek meer ook de knot te doen, scheelt ook weer in de grootte. Netje is alleen voor de sier nog.

Zal morgen foto opzoeken.

Kan het helaas niet voordoen want mijn haar is niet meer zo lang. Heb er toentertijd 50cm vanaf laten knippen :D

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 03:54

Knotspelden in de vorm van wokkels. De tip van de dag. Daar krijg ik het haar van mijn dochter ook mee getemd. Met 2 spelden muurvast de hele dag. Zoek alleen nog een netje wat past want ook zonder donut is de knot zo dik dat standaard netjes met pareltjes te klein zijn voor over de hele knot.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 10:53

Let op! Op de foto's heb ik het niet heel strak, aangezien mn haar nog de hele dag "leuk" moest zitten haha Maar bij wedstrijd zit het zo strak als het maar kan. Zijn foto's van 2 jaar geleden, toen mijn haar nog lang was...

Afbeelding

Je maakt eerst een heel strakke staart (zo laag mogelijk ivm je cap, dus lager dan op deze foto!)
Met glad haar kun je evt mousse in je haar kammen en dan de staart maken. Echt zo strak mogelijk!
als de staart zit, nog een paar keer goed aantrekken.

Afbeelding

Daarna maak je een zo lang mogelijke vlecht, dus probeer de plukken goed te verdelen. DUN elastiekje gebruiken, anders zie je die. Ook de vlecht moet echt strak aangetrokken zijn, zodat je knot niet te groot wordt. Heb je juist dun haar, dan zou je de vlecht iets losser kunnen houden en zo wat meer volume in je knot maken.

Afbeelding

Als de vlecht klaar is, draai je de vlecht als knot. Ik probeer het elastiekje al vast wat "weg te stoppen" door het een beetje onder de knot te duwen.

Dan pak je de knot spelden. Die steek je rondom erin.
Belangrijk is om te voelen. Het ene pootje moet door het haar op je hoofd en t andere pootje door de vlecht zeg maar. Het beste is om te proberen het ene pootje net voor je elastiekje ( van de staart) te krijgen en zo de knot aan de staart vast te zetten. Je "voelt" of het goed zit, door bijvoorbeeld met het ene pootje over je hoofdhuid te glijden.
Let op dat je ook een speldje om het elastiekje van je vlecht plaatst, zodat het uiteinde daarvan blijft zitten.
Afbeelding
Afbeelding
Zelfs bij heel glad haar moet dit lukken! Zeker als je zorgt voor een strakke staart en vlecht, evt ruwer gemaakt met mousse en haarlak.

En dan krijg je dus dit als resultaat (en mijn haar is hier dus weer langer dan op de eerste foto :D)
Ik heb nog wel een elastiek om mijn knot heen, niet omdat het moet, maar omdat het mooi past bij mijn outfit, al zeg ik het zelf :D

Toch een klein beschaafd knotje? En dat echt zooooo goed blijft zitten, gebeurt helemaal niets mee, wat je ook probeert.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hopelijk heb je hier wat aan! Succes!

Loraine1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 11:04

aah dit is voor mij ook erg handig om te weten.. maar ligt het aan mij, of zit een knot gewoon echt niet lekker met een cap...

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 11:12

Loraine1985 schreef:
aah dit is voor mij ook erg handig om te weten.. maar ligt het aan mij, of zit een knot gewoon echt niet lekker met een cap...

Met hoedje is het idd fijner :D

Ik prop de rand van mijn cap (die verstelrand) altijd tussen mijn hoofd en knot. Heb er eigenlijk weinig last van.

Loraine1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 11:25

haha hoedje, eerst even starten volgend jaar.... :o

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 11:44

Loraine1985 schreef:
haha hoedje, eerst even starten volgend jaar.... :o

Hihi succes!

Mijn hoedje zal ook wel nooit meer uit de kast mogen gok ik...
Tegen de tijd dat ik die qua niveau op zou mogen is het wsl verboden haha

Luz_ElenaE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 11:48

Ik wel altijd een donut en dan zit je cap dus zowat over je ogen :')

Of je doet je haar in je cap doen zoals bij de hunters. Ik heb zelf een samshield en trek dan de voering eruit dan is de cap maat 64 en past mijn haar erin :')
Dan heb je sowieso geen uitstekende plukjes meer. Het zit alleen niet zo geweldig comfortabel (dat zou ook het gebrek aan voering kunnen zijn)

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 11:56

Daarom ben ik zo blij met deze manier, geen donut meer!

Alhoewel... Heb enkele maanden na deze foto's mijn haar zo kort geknipt dat ik amper een staartje kon. Was een stompje. Daar deed ik dan wel een mini donut omheen, zodat het nog ergens op leek haha

Luz_ElenaE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 13:41

ik vind mijn dikke knot wel wat hebben haha :) Dat ik met losrijden de rest amper zie en daardoor wat aanrijdingen heb veroorzaakt neem ik maar voor lief, paard loopt toch wel dwars overal doorheen :')

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 17:52

mijn lange dikke haar gaat ook niet fijn in een donut, het is dan echt te grof, gewoon vlechten en oprollen wordt vaak een soort van "drol"(krijg het niet strak genoeg op mijn hoofd)

Ik doe het nu via deze methode vast zetten. Maak een staart, trek deze zo strak mogelijk(zorg dat deze al op de goede plek zit!)
Verdeel de staart in 2e en maak in beide een strakke vlecht. Zet vast met kleine (paarden)elastiekjes. Draai de 1e vlecht om de andere vlecht heen. Zet eind vast door door je elastiekje een schuifspeldje heen te steken die je eerst hebt ingespoten met haarlak.
Dan draai je de andere vlecht om je beginnende knot heen, doe dit de andere kant op als je de 1e hebt gedaan.
Zet die ook weer vast met een schuifspeldje door je elastiekje ingespoten met haarlak.
Daarna de knot helemaal vastzetten met knotspelden(dus die spelden die aan de onderkant iets uit elkaar staan)
Voor het beste effect ook deze inspuiten met een beetje haarlak.
Moet het de hele dag en daarna blijven zitten? Gebruik dan 2 hairscroos erbij van Zenner:
Afbeelding

Of als ik geen zin heb in moeilijk gedoe en het is maar voor ff dan wil ik het nog wel eens zo vastzetten(krijg je een beetje een chignon achtige knot):
Haar in een staart(gebruik een antislip elastiekje en zorg dat je wel nog iets elastiek overhebt), laatste slag maar voor de helft doorhalen(zodat je een lus krijgt, werkt dus NIET als je veel lagen in je haar hebt maar ik heb het maar op 1 lengte dus dat scheelt)
Die lus terughalen door je elastiek maar achter langs, je rolt het als ware op dus(zorg dat de punten van je haar dus binnenzitten ander ga je ze zien)
wat je overhoud is dus een opgerolde staart, zet die vast met speldjes ingespoten met haarlak.