Ariat jodhpurs

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Esprit4

Ariat jodhpurs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-15 14:11

Hooii
Minder dan een jaar geleden heb ik ariat jodhpurs gekocht ik heb ze altijd netjes schoongemaakt en ingevet met producten van ariat zelf
Nu heeft het stiksel losgelaten bovenop de schoen waardoor er dus ook water in kan lopen dit is alleen bij de rechter links is er niks aan de hand en zit er ook nog geen slijtage aan het stiksel
Valt dit onder de garantie van ariat?
ik heb alleen geen bonnetje meer omdat ik er van uit ging dat deze net zo goed waren als de vorige (gingen dik 6 jaar mee en nauwlijks onderhouden :+ )
ik heb ze vlak voor de zonervakantie gekocht bij divoza en heb hun al een mailtje gestuurd maar vroeg me af of mensen hier ervaring mee hadden :)

Icrack

Re: Ariat jodhpurs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 14:18

Als ze door jou besteld zijn bij Divoza zou je eens in je bestel geschiedenis kijken, je kan dan in ieder geval de koop op papier bevestigen ;-)

Ik heb ooit ook een losse naad gehad bij mijn Ariats. Ik heb gewoon een nieuw paar terug gekregen. Normaliter doet Ariat niet zo moeilijk met hun garantie en service.

Esprit4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-15 15:56

Ze konden laatst ook peesbeschermers terug vinden in het systeem van drie jaar terug dus ik zou wel even vragen
Dankjewel

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 09:21

Hoe lang gaan ze mee?
Mijne is nu 2 en half jaar oud en de stiksels laten los.

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 09:34

Bij mij was ook van maar een schoen (ariat met veters) het stiksel losgelaten. Ik ben naar mijn schoenmaker gegaan en die heeft het gemaakt voor een paar euro en dat is al een aantal jaar geleden en ze zijn nu nog steeds heel en intensief gebruikt.

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 09:46

Ik vind Ariat schoenen heerlijk lopen maar na een jaar waren ze op. Bij mij ook alleen de rechterschoen kapot, bij het gedeelte waar de schoen buigt,eerst alleen aan de binnenkant en later ook aan de buitenkant. Volgens de Divoza had ik mijn schoenen niet goed onderhouden {:)-:( wat onzin was. Maar er stond laatst een foto op facebook bij de epplejeck of divoza met de vraag welke ariat schoenen je zou kiezen en er stond een mega lijst met klachten onder van mensen met precies dezelfde problemen. Als ik jou was zou ik kijken of de schoenmaker er wat aan kan doen.

kking

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 09:50

Hmmm die van mij hebben dat ook. Scheuren bij het stiksel boven op waar het buigt. Ik had ze gelukkig in de uitverkoop gescoord.....winkel is gestopt. Heb later nog een paar gekocht want ze zitten heerlijk. Alleen toen was mijn oude paar nog nier gescheurd {:)-:(

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 09:52

Ariat heeft echt goede garantie voorwaarden, je kunt ook even met Ariat Europe contact opnemen als de verkoper lastig doet. Bij hebben ze een keer een weinig gedragen maar model van 6 jaar oud ofzo alsnog gerepareerd. Moest ze daarvoor wel opsturen, maar toch. Als ik een recenter model had gehad hadden ze me nieuwe gestuurd.

Marleen_vA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 10:01

Mijn dure donkerbruine ariat jodhpurs gingen nog een jaar mee. Ging stuk aan de onderkant (zool).. ze wilden dit niet vergoeden/repareren, ondanks de bonnen... Erg jammer... Ze verweten mij ervan de schoenen als stal/baggerschoenen te hebben gebruikt, maar dit is minder waar. Ik droeg de schoenen namelijk 3x per week gewoon met rijden (ik hoef op mijn stal niet te mesten of doen) en de dagen dat ik niet reed, kwam ik met gewone sneakers..

MarBri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 10:03

Naar divoza gaan. Daar zeggen ze dan dat het door onderhoud, slijtage komt. Zeggen dat je toch wilt dat ze opgestuurd worden naar Ariat.
Ik kreeg gewoon nieuwe ondanks dat ze bij divoza zeiden van niet

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 11:20

har166 schreef:
Ik vind Ariat schoenen heerlijk lopen maar na een jaar waren ze op. Bij mij ook alleen de rechterschoen kapot, bij het gedeelte waar de schoen buigt,eerst alleen aan de binnenkant en later ook aan de buitenkant. Volgens de Divoza had ik mijn schoenen niet goed onderhouden {:)-:( wat onzin was. Maar er stond laatst een foto op facebook bij de epplejeck of divoza met de vraag welke ariat schoenen je zou kiezen en er stond een mega lijst met klachten onder van mensen met precies dezelfde problemen. Als ik jou was zou ik kijken of de schoenmaker er wat aan kan doen.

Hier dezelfde ervaring. Omdat ze echt fantastisch zitten hebben we jarenlang opnieuw Ariats gekocht. En allemaal na 1 jaar zien ze er schandalig uti. Leer scheurt gewoon open, stiksels laten los, ritsen gaan kapot etc. En dan is het ook nog eens een hele dure schoen.
Nu voor het eerst sinds 10 jaar toch maar overgestapt op ander goedkoper merk. Zit iets minder lekker met lopen, maar ze zijn toch vooral om op te rijden. En het is minder erg als een schoen van 50 Euro na 1 jaar kapot is dan eentje van 150....

Esprit4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-15 19:23

Ik heb ze vanaf mei 2015 hebben ze voor mij uitgezocht dus im moest maar langskomen en werd er gekeken naar een passende oplossing
Dat vind ik dan wel fijn maar inderdaad veel klachten had ik ook gezien maar ze lopen zo heerlijk
Maar naar mijn idee is de prijs omhoog gegaan en de kwaliteit naar beneden -O-
Want dit is het eerste paar wat snel kapot gaat de andere was het leer gewoon van uitgedroogt :')
Ik gebruik ze in de vakanties vaak en in het weekend maar verder vrij weinig

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 20:45

ZE lopen ook heerlijk. Vorig jaar ook aan gehad bij de avond 4 daagse.

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 20:53

ik ben nu aan een 2e paar begonnen. Maar eerste paar is ook nog helemaal heel en heb ik als backup. Heb die eerste al ruim 6 jaar!
Zal altijd proberen of er wat te halen valt aan reperatie etc.

Marleen_vA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 22:01

Daphneeeej schreef:
ik ben nu aan een 2e paar begonnen. Maar eerste paar is ook nog helemaal heel en heb ik als backup. Heb die eerste al ruim 6 jaar!
Zal altijd proberen of er wat te halen valt aan reperatie etc.

Heb jij even mazzel dat je er zo lang mee doet! hahaha
Mijne overleven nog geen jaar :P

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 22:36

Ik heb ontdekt hoe minder ik mijn leren laarzen/ schoenen verzorg van ariat hoe beter ze blijven. Maak ze 1x in de 2a3 maanden schoon met zadelzeep en als ze lelijk worden poets ik ze een keer haha

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 22:39

Ik gebruik ze trouwens als : baggerschoenen, stalachoenen, werk, wAndelen, modder, zand, rijschoenen. Loop er eigenlijk altijd op

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 22:41

De mijne waren ook binnen een jaar kapot,had alleen ook geen bonnetje meer.Ik ben wel terug gegaan naar de winkel waar ik ze gekocht had en die zei dat het waker bij ariat voor kwam.

Ik vond ze heerlijk lopen maar te duur voor schoenen die geen jaar mee gaan.Sindsdien haal ik er bij de decathlon die kosten niet veel en als ik ze dan naar een jaar moet weg gooien vind ik het niet zo zonde.
Maar goed die gaan nu al 2 jaar mee :-)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 22:51

Mijn Ariats(cobalt?) heb ik nu bijna 5 jaar en beginnen echt slecht te worden.

Maarrrrrr ik ben er ook heel slecht voor. Zien nooit schoenpoets, wel water en ik woon erin.

Durf te wedden dat als ik ze enige vorm van liefde en aandacht zou geven ze echt langer mee zouden gaan.

Neemt niet weg dat ee jaar erg kort is. Inderdaad Divoza bellen kunnen je vast helpen.

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 23:15

Francieen schreef:
Ik heb ontdekt hoe minder ik mijn leren laarzen/ schoenen verzorg van ariat hoe beter ze blijven. Maak ze 1x in de 2a3 maanden schoon met zadelzeep en als ze lelijk worden poets ik ze een keer haha

Hier ook, verzorg ze amper denk in de 6 jaar 3 keer ingevet en afentoe schoonmaken als de blubber heel erg is :o

Esprit4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-15 01:38

nou als ik dat zo lees gaan ze dus langer mee als je er weinig onderhoud aan doet :')

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 15:20

Niet meer onderhouden dus _O-