Wat is jouw favoriete rijkleding (in de winter)?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Josien_

Wat is jouw favoriete rijkleding (in de winter)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-15 13:37

Hallo allemaal!

Na een aantal jaar allerlei laagjes over elkaar aan trekken ben ik nu wel op zoek naar een paar lekkere truien of vesten die ik gewoon over mijn zweetshirt/thermoshirt kan trekken en dan wel ongeveer klaar ben.
Ook blijft de eeuwige zoektocht naar een fijne rijbroek met extra grip/kunstleren zitvlak en steekzakken bestaan.

Dus ik ben heel erg benieuwd naar jullie favoriete rijkleding van dit moment! Heb jij speciale winterfavorieten of draag jij je favorieten het hele jaar door?

Zelf ben ik enorm blij met mijn winterjas van Horka en mijn rijlaarzen van Ariat (Bromonte Tall H2O)

Brand maar los :D .

Anoniem

Re: Wat is jouw favoriete rijkleding (in de winter)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 13:38

Ik ben in de winter getrouwd met m'n lange leren chaps. Dat scheelt echt in bevroren bovenbenen en zere knietjes van de kou :D

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 13:39

Dikke (IJslandse) truien en windstoppers vind ik veel fijner dan dikke jassen.
Ook thermorijbroeken zijn erg fijn! Die zijn er ook met steekzakken.

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 13:44

Ik doe altijd m'n pyjama broek over m'n rijbroek heen :D
Vroeger deed ik altijd plastic zakjes om m'n voeten heen..

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 13:51

Ik zweer bij fleecevesten van Nomad.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 14:38

Veel lagen over elkaar heen, dan mijn korte zelf gemaakte lammy jas en daarover mijn kingslandjas van 3 maten te groot knalrood en uit de aanbieding voor 50 euro.
Mijn benen, voeten en laarzen zijn hetzelfde bekleed als in de zomer maar daar heb ik zelden last van. Pet met kleppen en teddyvoering. Het enige wat altijd altijd een probleem blijft zijn mijn handen. Blijkbaar moet ik echt verwarmde handschoenen maar die kan bruin niet trekken. Ik ga dus veel op mijn handen zitten, stop ze met handschoen en al in mijn zakken en dan nog heb ik af en toe het gevoel dat ik ze ergens verloren ben omdat ik ze niet meer voel.
Ik ben geen fleece fan, tis lekker warm maar ik heb een paard met veel wit en in fleece blijven zoveel haren hangen.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 15:23

momenteel heb ik een waterdichte rijbroek van decathlon, heel fijn water en winddicht, maar ik vind het toch nog te koud
dan heb ik een thermot-shirt, daarover een colltrui, en daarover een fleece en een outdoorjas van decathlon. Vaak doe ik na wat uitmesten de jas uit wegens te warm. Zorg wel altijd dat mijn nek bedekt is en zoveel mogelijk mijn oren/hoofd ook. Handschoenen heb ik waterdichte werkhandschoenen die ik afwissel met tuinhandschoenen (die zijn warmer maar niet waterdicht). handschoenen werken echter niet tijdens het rijden en dat is dan ook direct mijn grootste probleem: teugelvoering met bevroren handen...

samirah

Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 23:34

In de winter kan ik niet zonder m'n Roeckl polartec handschoenen. Eindelijk warme handen& net zoveel gevoel met rijden als zomers. Enige nadeel, als het met bakken uit de lucht komt zijn ze nat. Verder met rijden mijn eurostar bomber, heerlijk warm en fijne kraag om in te verstoppen. Verder op/om stal mijn muckboots, nooit meer koude voeten& overal doorheen kunnen banjeren. En m'n equi-theme parka met uitneembare fleece binnenjas. Heerlijk ding, in het seizoen kan ik niet zonder.

Verder vooral veel met laagjes werken voor jezelf. Vorig jaar een paar van die langere (ski/freestyle) truien van wed'ze op de kop getikt. Kan er goed in bewegen en heerlijk warm met de teddy voering.Verder erg blij met fleece vesten in verschillende varianten. Nog zoekende naar een echt fijne winter rijbroek. en anders ouderwets een redelijke panty eronder, scheelt al veel tegen de snijdende wind. Van de winter eens uittesten of mijn winter hardloop shirtjes ook fijn zijn met rijden. Anders maar eens bij Decathlon kijken voor iets anders.

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 23:40

Ik heb het voordeel dat ik heel snel opwarm eenmaal ik bezig ben :). Dus handen, voeten enz hoef ik mezelf geen zorgen om te maken: vijf minuten en ik heb het bloedheet. Doe enkel een dikke trui en dikke jas aan, verder gewoon "zomerkleding".

Merell123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 00:08

Ik rij altijd in m'n rij overall in de winter, echt een aanrader! Misschien niet super charmant maar heerlijk warm.

Afbeelding

xLyan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 15:41

Ik verkleum gewoon _O-
Gewoon een lekker fleecevest en rijhandschoentjes met voering aandoen helpt een beetje, maar ik heb nog geen oplossing voor mijn tenen gevonden, die vallen er altijd af na een tijdje op stal rond te lopen.
Ik doe wel 2 paar sokken aan, maar het helpt eigenlijk niet veel. :(

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 15:43

Merinosokken in mijn boots. Heerlijk warm! Net geitenwollensokken, maar dat ziet toch niemand :D
Gewoon de jeans die ik zomer en winter draag. Eventueel een maillot er onder als het echt heel koud is. En bovenkleding zijn laagjes. Het liefst draag ik mijn softshell van Eurostar met een bodywarmer erboven.
Heb nu ook wel een winddichte jas voor als het stormt of erg koud is.
Oh en handschoenen met fleecevoering niet vergeten. Die heb ik nu ook al aan :D

Dionnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 20:17

Mijn fleecetrui van Kingsland <3
Ben echt verliefd op dat ding! Het is een coltrui met zo'n kort ritsje aan de voorkant. (Slechte uitleg :) )
En hij is zo heerlijk warm! Ik rij er op dit moment zelfs nog buiten mee zonder jas erover en ik ben echt een koukleum.

Ik rij in de winter ook altijd met mijn Epplejeck Delon laarzen, die zijn ook lekker warm alleen is het wel een nadeel dat de voeten niet zo'n lekkere warme voering hebben waardoor ik vaak toch nog met mijn skisokken erin loop. :o

En natuurlijk mijn fleece handschoenen van Harry's Horse, ze zijn superwarm maar niet zo heel dik dus dat is echt superfijn.

marije1109

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 20:26

Vorige week bij divoza de perfecte outfit gescoord.
Een basis shirt van pk (rood), een softshell jas grijs met rode bies en bijpassende bodywarmer. Daaronder een thermorijbroek (jophurmodelevt ) met thermolegging en mijn jophurs met bonten inlegzooltje....fantastisch

elieneke_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 18:19

Ik rij gewon mijn mijn gewoonlijke rijbroeken met een nylon of thermokousen onder, werkt perfect!
Ook heb ik winter rijhandschoenen (niet de extreem warme)
Om te rijden draag ik mijn gewone laarzen, wel heb ook winter laarzen van HKM om gewoon mee in stal te lopen, wanneer het extreem kou is rij ik er ook wel mee, de voet zelf is even fijn als een gewone laars en ze zien er ook totaal niet zo lomp uit als de meeste thermolaarzen ;)
Voor de rest rij ik met een gewone t-shirt en een dun truitje ( heb het anders veeeel te warm), heb wel ook een bodyprotector aan ;)
Op stal zelf doe ik er een fleece met wol vanbinnen trui over van HH ;)
Ook rij ik met een dikke sjaal ;)

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-15 09:06

Ik heb eigenlijk nooit een thermolegging oid onder mijn rijbroek. Zit dat lekker?

marije1109

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 13:53

Onder de hh thermobroek zit het heerlijk. Kan het echt aanraden.

Hanneke137

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 14:41

Ik heb een Eurostar softgel rijbroek! echt een uitvinding. Ik heb er 1 met fleecevoering en 1 zonder..
En verder heerlijke trui en shoftgel jasje

princie1999

Woonplaats: Naast mn buren, tegenover mn overburen en naast mn andere buren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 15:32

Ik krijg het gewoon koud :')

Nee, ik trek een hele dikke winterjas aan, en als het echt koud is gebruik ik nog weleens een dunne maillot onder mijn rijbroek. Is lekker warm, maar rijdt een beetje irritant. Ik wil heel graag een thermorijbroek!!

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 16:06

Wauw zoveel lagen aan in Nederland? :oo boven het vriespunt rij ik in thermobroek en spijkerbroek, t shirt en sweater. Zonder jas :') ligt er wel aan hoe lang ik ga rijden. Als ik weet dat ik een paar uur in het zadel zit, kleed ik me wel warmer aan.

Wat ik nu doe: (-15 in de dag)
dikkere sokken, muckboots artic sport
thermobroek, spijkerbroek, regen/windbroek (soortvan skibroek)
tshirt, sweater, winterjas
nekwarmer, muts/ cap. Ligt er aan of ik een groen paard rij of niet :P

Oh en het bestaat wel, Winterrijbroek. Is een soort skibroek met een zitvlak. Word hier veel gebruikt in de winter :) weet alleen nier of dat te warm zou zijn in Nederland.

xpattystagor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 21:38

Ik heb een heerlijke bruine jas van Mountain Horse die ik gekocht heb op Horseevent, in de aanbieding voor €50. Heerlijk ding!

AnnetteFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 09:50

Ik zweer bij mn thermolaarzen in de winter. Daarnaast ben ik verder van de laagjes en als het nou heel heel koud is zoals een paar jaar teruf, dan zweer ik bij een joggingbroek over mn paardrijbroek

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 10:01

Merel123 wat een heerlijke overall! Waar heb je die vandaan?

elieneke_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 10:37

Josien_ schreef:
Ik heb eigenlijk nooit een thermolegging oid onder mijn rijbroek. Zit dat lekker?

Ja hoor, je moet alleen zorgen dat ze onder je broek niet tegen trekt ;)
hangt ervanaf hoe je ze aandoet, best nog niet goed optrekken, want als je je broeg aandoet trekt deze je legging ook nog omhoog ;)