Vervelend loslopend hondje

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ninji

Vervelend loslopend hondje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-15 14:34

Hallo allemaal! :)
Ik zit een met een klein dilemma in mijn buurt waar ik graag meerdere meningen over wil horen, voordat ik iets ga doen wat niet mag. :')
Sinds kort woon ik in een klein appartement met mijn vriend en mijn hond. 3 keer per dag laat ik mijn hond uit.
Vanaf het begin liep/loopt er regelmatig een klein hondje die even groot is als mijn Jack Russell.
Hij loopt alleen niet aan de riem maar los. Eigenaar nergens te bekennen.
Hondje stormt op iedereen af die zijn hond uitlaat, vecht, klimt op loopse hondjes enzovoort. Kortom: STRONT vervelend en gevaarlijk.
Bij mij is het 4 keer raak geweest, uit het niets komt het mormel er aan en pakt mijn hond. Zo pissed als het maar kan kwam ik erachter waar erachter waar die woont en ben bij die eigenaar aan de deur geweest. Excuus: sorry, hij is ontsnapt :')
Ja hoor, ben niet achterlijk. Heb m verteld dat dit niet meer mag gebeuren. 10 minuten staan preken over hoe onverantwoordelijk dit wel niet is. Meneer heeft wel 1000 x sorry gezegd, conclusie: het gebeurd niet meer.
Dat was 1,5 maand geleden? Tot en met gisteren is het goed gegaan.
Daar kwam de kleine eikelbijter weer aan. Los, zonder eigenaar. Gelukkig zag ik m op tijd, kon mijn hond optillen en een gevecht voorkomen. Beest nog net n kleine trap kunnen geven zodat ie schrok en meteen wegging.
Kon ik gisteravond nogmaals over de zeik aan de deur (note: het was 0:15 :'))
Hij was weer 'ontsnapt' toen ze het vuil buiten ging zetten (Mevrouw was alleen gehuld in een badhanddoek, haren nat, stond gewoon te douchen). Om 0:15 's nachts. Door een dikke houten deur zonder kattenluik. :+ Jij zit lekker binnen te wachten tot je je hond kan halen ofzo? Wat klopt hier niet? Weer dik 10 minuten over en weer.
Uiteindelijk heb ik maar gezegd dat dit écht de laatste keer moest zijn, anders ga ik maatregelen nemen. Midden in de nacht kun je uiteraard geen asiel opbellen en ik vind dit nou ook niet bepaald zaak voor de politie. :') En 't beest wat aandoen wil ik ook niet, het is uiteraard de schuld van de eigenaar die dom bezig is.
Maar hoe dring ik tot die onverantwoordelijke mensen door?

Sorry voor het lange verhaal en bedankt als je het hebt gelezen :o
Hopelijk kunnen jullie meedenken :D

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 14:39

riempje meenemen en hem daar aan de deurknop binden een aanbellen weglopen nix zeggen, gebeurt het een keer overdag dan naar asiel brengen. even wijkagent op de hoogte brengen van de overlast van loslopende hond.

iirrssjjee

Re: Vervelend loslopend hondje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 14:41

Heel gemeen misschien; maar aanbellen en melden dat haar hond een stukje verderop is doodgereden door een auto.... Komt ze erachter dat het uiteindelijk niet haar hond is, heb jij je gewoon " vergist" misschien dat ze het dan afleert?

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 14:42

Een wijkagent is er voor dit soort dingetjes. Uiteraard niet midden in de nacht, maar daar kun je overdag wel een keer melding maken dat de hond regelmatig alleen op straat loopt en zich misdraagt. Wellicht maakt zo'n wijkagent net iets meer indruk?

Mijn schoonouders hadden een soortgelijk probleem met een hond die verderop in de straat woonde en daar is toen de wijkagent aan deur gegaan.

Overdag zou ik de dierenambulance bellen. Kosten voor het ophalen zijn dan voor de eigenaar. Wie weet zijn ze dan ineens wat zuiniger op hun hond ;)

ninji

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-15 14:42

speurneusc schreef:
riempje meenemen en hem daar aan de deurknop binden een aanbellen weglopen nix zeggen, gebeurt het een keer overdag dan naar asiel brengen. even wijkagent op de hoogte brengen van de overlast van loslopende hond.

Wijkagent is misschien wel een goede.
Riempje meenemen en aan de deur vastknopen :') bevalt me ook wel
Bedankt voor je tips!

ninji

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-15 14:44

@irisje: Zat ik idd ook al aan te denken, beest in mijn berging verstoppen en zeggen dat ie dood is ofzo. Maar ben bang dat ik dan weer fout ben of t beest veel herrie maakt in mijn berging, dat ik dan weer in de problemen kom?

@amy_leftover: Bedankt voor je tips :) Wijkagent is iets om nog te proberen.
Dierenambulance dacht ik zelf ook al aan, maar wil hun er eigenlijk ook niet mee belasten aangezien ze het hier in de omgeving al druk zat hebben :)

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 15:06

Dus hij heeft jouw hond al een paar keer aangevallen, is je hond door hem gebeten? Hoe reageerde jouw hond in eerste instantie? Het komt op mij over als een ongeleid projectiel, die zichzelf de buurt toe eigent. Hij wordt nooit gecorrigeerd door zijn baas, en waarschijnlijk is iedereen bang voor hem. De tips van speurneusc, zou ik zeker ter harte nemen, en misschien kan je eerst proberen om zelf actief op te treden als hij weer op jullie afkomt, dus met je stem, intonatie heel duidelijk laten merken dat hij dit gedrag in ieder geval bij jullie niet moet proberen. Dan kun je het beste met twee personen de hond uitlaten, zodat een iemand met de handen vrij, voorop loopt, de ander erachter met je hond. Diegene voorop, loopt met ferme passen op het hondje af, en houdt hem tegen, door hem te blokkeren,( niet met handen vasthouden natuurlijk) maak jezelf groot, staar hem strak aan en vooral je stem gebruiken. Dit is heel waarschijnlijk een angstig onzeker- agressieve hond, die duidelijkheid mist. Je kan hem in ieder geval de duidelijkheid geven dat hij dit bij jullie niet kan flikken.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 15:09

Naar het asiel brengen. Zullen ze moeten betalen om m terug te krijgen. Is de lol er zo vanaf. Heb bij de dierenambulance gewerkt, dus meerdere malen meegemaakt. Werkt prima. :+

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 15:09

dierenamulance bellen dat je een loslopende hond gespot hebt waarbij het lijkt alsof die aangereden is?

dan zijn ze meestal wel rap met het ophalen, kun je altijd zeggen, nu loopt ie niet meer raar... En anders zelf naar het asielbrengen en melden dat het beest al een tijdje buiten rondliep en dat je geen idee hebt wie de eigenaar is..

kan de eigenaar hem in het asiel ophalen tegen een gepeperde rekening van de dierenambulance en kosten verblijf in het asiel.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 15:14

Ik zou hem de volgende keer in de kraag vatten en naar de dierenarts brengen. Die houden hem aldaar tot de dierenambulance hem komt halen en hem naar het asiel brengt (meestal de volgende dag). Dus als ze snel is kan ze hem daar halen, anders haalt ze hem in het asiel op (met alle kosten van dien). Moet je alleen niet zeggen dat je weet van wie hij is maar gewoon dat je hem gevonden hebt.
Als dat ook niet werkt de volgende keer gewoon meteen de dierenambulance bellen.

En als je hem tegenkomt beter niet je hond optillen maar ervoor gaan staan en even goed duidelijk maken dat het niet de bedoeling is, danwel met stem danwel door hem fysiek tegen te houden. Als hij eenmaal weet dat jij niet met je laat spotten zal hij wel afstand houden.

ninji

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-15 15:14

Pocca_Locca schreef:
Dus hij heeft jouw hond al een paar keer aangevallen, is je hond door hem gebeten? Hoe reageerde jouw hond in eerste instantie? Het komt op mij over als een ongeleid projectiel, die zichzelf de buurt toe eigent. Hij wordt nooit gecorrigeerd door zijn baas, en waarschijnlijk is iedereen bang voor hem. De tips van speurneusc, zou ik zeker ter harte nemen, en misschien kan je eerst proberen om zelf actief op te treden als hij weer op jullie afkomt, dus met je stem, intonatie heel duidelijk laten merken dat hij dit gedrag in ieder geval bij jullie niet moet proberen. Dan kun je het beste met twee personen de hond uitlaten, zodat een iemand met de handen vrij, voorop loopt, de ander erachter met je hond. Diegene voorop, loopt met ferme passen op het hondje af, en houdt hem tegen, door hem te blokkeren,( niet met handen vasthouden natuurlijk) maak jezelf groot, staar hem strak aan en vooral je stem gebruiken. Dit is heel waarschijnlijk een angstig onzeker- agressieve hond, die duidelijkheid mist. Je kan hem in ieder geval de duidelijkheid geven dat hij dit bij jullie niet kan flikken.

De hond zelf is gewoon buiten gezet door zijn eigenaar in de trant van zoek het maar uit. Dus de hond vliegt op iedereen af met een hond. Hij is inderdaad niet opgevoed, kan ik zien als ze er wel een keer mee loopt aan de lijn. Inderdaad ongeleid projectiel.
Mijn hond is niet frontaal gebeten met open wonden, maar wel ten onrechte door deze hond aangevallen.
Ik ben absoluut niet bang voor honden en al helemaal niet voor deze, komt net tot halverwege mijn scheenbeen haha. Heb tegen 'm staan roepen en schreeuwen, TSSH dat soort geluiden maken, wapperen met armen en zelfs wanhopig met m'n benen zwaaien richting de hond, zelfs al een keer geraakt. Maar 't beest is net een raket zo snel als ie kan rennen, draait zich om je heen en komt gewoon weer terug. Ondertussen houdt ik mijn eigen hond in de houdgreep die m het liefst op zou vreten :') erg sneu voor mijn hond want die word helemaal opgefokt door dat ding :(
Corrigeren enzo heb ik dus al geprobeerd maar helaas geen goede optie.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 15:18

Duidelijker corgrigeren dan, ervoor staan en duidelijk uitstralen dat hij er niet langs komt. Doet hij dat toch dan geef hem maar een goed gemikte tik met je schoen, wie niet horen wil...

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 15:19

Moderatoropmerking:
Dit topic hoort thuis op [BB] Beestenboel. TS voldoet nog niet aan de eisen om daar te mogen posten, omdat zij nog geen lid is van de Kudde. Om lid te kunnen worden moeten er eerst 25 nuttige posts op paard-gerelateerde fora geplaatst worden. Zie ook: http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Help#Waaro ... e_kudde.3F Wanneer ik het topic zou verplaatsen, kan TS hier niet verder meer in meelezen.

Daarom hier een slotje.