Ik zit een met een klein dilemma in mijn buurt waar ik graag meerdere meningen over wil horen, voordat ik iets ga doen wat niet mag.
Sinds kort woon ik in een klein appartement met mijn vriend en mijn hond. 3 keer per dag laat ik mijn hond uit.
Vanaf het begin liep/loopt er regelmatig een klein hondje die even groot is als mijn Jack Russell.
Hij loopt alleen niet aan de riem maar los. Eigenaar nergens te bekennen.
Hondje stormt op iedereen af die zijn hond uitlaat, vecht, klimt op loopse hondjes enzovoort. Kortom: STRONT vervelend en gevaarlijk.
Bij mij is het 4 keer raak geweest, uit het niets komt het mormel er aan en pakt mijn hond. Zo pissed als het maar kan kwam ik erachter waar erachter waar die woont en ben bij die eigenaar aan de deur geweest. Excuus: sorry, hij is ontsnapt
Ja hoor, ben niet achterlijk. Heb m verteld dat dit niet meer mag gebeuren. 10 minuten staan preken over hoe onverantwoordelijk dit wel niet is. Meneer heeft wel 1000 x sorry gezegd, conclusie: het gebeurd niet meer.
Dat was 1,5 maand geleden? Tot en met gisteren is het goed gegaan.
Daar kwam de kleine eikelbijter weer aan. Los, zonder eigenaar. Gelukkig zag ik m op tijd, kon mijn hond optillen en een gevecht voorkomen. Beest nog net n kleine trap kunnen geven zodat ie schrok en meteen wegging.
Kon ik gisteravond nogmaals over de zeik aan de deur (note: het was 0:15
)Hij was weer 'ontsnapt' toen ze het vuil buiten ging zetten (Mevrouw was alleen gehuld in een badhanddoek, haren nat, stond gewoon te douchen). Om 0:15 's nachts. Door een dikke houten deur zonder kattenluik.
Jij zit lekker binnen te wachten tot je je hond kan halen ofzo? Wat klopt hier niet? Weer dik 10 minuten over en weer.Uiteindelijk heb ik maar gezegd dat dit écht de laatste keer moest zijn, anders ga ik maatregelen nemen. Midden in de nacht kun je uiteraard geen asiel opbellen en ik vind dit nou ook niet bepaald zaak voor de politie.
En 't beest wat aandoen wil ik ook niet, het is uiteraard de schuld van de eigenaar die dom bezig is.Maar hoe dring ik tot die onverantwoordelijke mensen door?
Sorry voor het lange verhaal en bedankt als je het hebt gelezen
Hopelijk kunnen jullie meedenken