Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Tobbes schreef:Automaat rijd vele malen soepeler en hebben van koppel omvormer heeft ook veel voordelen. Vooral bij wegrijden op een helling.
Handmatig omlaag schakelen kan eigenlijk wel bij elke automaat in klasse auto's die geschikt zijn voor een aanhanger. Daar hoef je geen zorgen om te maken.
Kirrr schreef:Koop een Amerikaan, alle problemen opgelost.
Je hebt een 'tow haul' knopje, die maakt dat de auto meer toeren maakt en afremt op de motor.
Het is een automaat en je hebt toch controle over de eerste versnellingen als je dat zou willen.
Hier ook absoluut de voorkeur voor een automaat. Hebben nu zowel een geschakelde als een automaat staan voor de trailer te trekken.
Kirrr schreef:Tjaaa je krijgt er wel heel fijn rijcomfort voor terug.
Denk dat dat probleem met de nieuwe 3liters ook al wel erg opgelost is.
Tow haul vraagt idd wel heel wat extra brandstof, is natuurlijk logisch.
BMHP schreef:Kirrr schreef:De vraag was ook niet hoe rij ik zo goedkoop mogelijk dacht ik...
hollanders![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Dees schreef:Het rijdt fantastisch. Maar je levert in op trekkracht en zo'n auto rijdt standaard met een hoger brandstofverbruik. Dus als geld geen issue is, koop er eentje met PK's te over en kijk bij het tanken gewoon maar even de andere kant op
NatasjavE schreef:Dees schreef:Het rijdt fantastisch. Maar je levert in op trekkracht en zo'n auto rijdt standaard met een hoger brandstofverbruik. Dus als geld geen issue is, koop er eentje met PK's te over en kijk bij het tanken gewoon maar even de andere kant op
Als geld geen rol speelt koop een nieuwe automaat.
Die zijn juist zuiniger dan de handgeschakelde bakken.