Gevallen in barrage, geen winstpunt?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ponycrosserr

Gevallen in barrage, geen winstpunt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-15 17:34

Zondag ben ik samen met mijn paard gevallen in de barrage bij het b springen. Er staan nog nergens uitslagen maar op de KNHS staat wel al bij mijn wedstrijdhistorie dat ik vijfde ben geworden maar geen winstpunt heb, verder is het nog niet verwerkt.

Ik vind het een beetje vreemd want in principe is het in de b op stijl, en is er geen barrage, dan zou ik nu toch wel gewoon een winstpunt moeten hebben? Of is het dan omdat ik in de barrage uitgesloten ben dat ik geen winstpunt heb. Maar dan zou het raar zijn dat ik alsnog 5e ben. Dan zou het betekenen dat ik in de barrage alle balken eraf had kunnen gooien + twee weigeringen en dan had ik wel een winstpunt gehad omdat ik dan niet uitgesloten ben?

ponycrosserr

Re: Gevallen in barrage, geen winstpunt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-15 18:09

Weet niemand dit? -O-

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 18:13

Een beetje geduld? Normaal gesproken heb je idd twee winstpunten als je foutloos bent. Maar was het een twee-fasen wedstrijd? Ik zou sowieso wachten tot de standen zijn bijgewerkt. Klopt het dan nog niet, zou ik even bellen met de Knhs.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 18:21

Lielle schreef:
Een beetje geduld? Normaal gesproken heb je idd twee winstpunten als je foutloos bent. Maar was het een twee-fasen wedstrijd? Ik zou sowieso wachten tot de standen zijn bijgewerkt. Klopt het dan nog niet, zou ik even bellen met de Knhs.

Mits je stijlpunten er naar zijn dat je twee wps hebt (75).

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 18:35

O ja, vergeten :oo als je < 60 hebt, helemaal geen toch?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 18:37

Lielle schreef:
O ja, vergeten :oo als je < 60 hebt, helemaal geen toch?

Stimmt.

ponycrosserr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-15 19:17

Sorry Lielle, er waren helemaal geen gebruikers meer op het topic en meestal wordt er dan ook niet meer gereageerd, dus haalde ik het topic nog even omhoog :(

Ze zeiden helemaal geen stijlpunten maar als je stijlpunten lager dan 60 hebt mag je de barrage niet eens rijden.

mellen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 20:17

Foutloos heeft volgens mij niets met stijlpunten te maken. Als je foutloos bent mag je de barrage rijden en ook al word je eerste als je stijlpunten te laag zijn heb je geen winstpunten.
Tenminste zo is het me uitgelegd.

Nynke04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 20:26

Als je stijlpunten lager dan 60 zijn, heb je geen winstpunt en mag je inderdaad geen barrage rijden. Maar wel heel raar dat er geen stijlpunten genoemd zijn. Dat is waar het nu juist om gaat in de B.

Al klopt de registratie van de KNHS ook niet altijd hoor. Heb ik ook eens gehad met dressuur. Rond de 190 gereden en er stond dat ik geen winstpunt had. Maar toen het bevestigd werd, werd er alsnog een winstpunt genoteerd. Dus dat zou ook best het geval kunnen zijn.
Even afwachten dus

ponycrosserr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-15 21:54

Oke, dan wacht ik af en bel ik wel anders even.

Inderdaad raar dat er geen stijlpunten genoemd werden, het was de eerste springwedstrijd daar, dus dan is het allemaal misschien nog wat chaos haha..

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 23:26

De winstpunten gaan over het basisparcours en niet over de barrage. De barrage is alleen bedoeld om de plaatsing te bepalen. Je prestatie in de barrage doet er dus niet toe voor de winstpunten.

Stijl 75 of hoger geeft twee winstpunten.
Stijl 60-74 geeft 1 winstpunt.
Onder de 60 idd geen winst, maar ook niet toegestaan barrage te starten.

De winstpuntenverwerking van de KNHS kan wel een paar weken duren, even in de gaten houden dus!