De Niro, Konigs, Parlanti, Petrie of Serrchiari

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

dresspaard

De Niro, Konigs, Parlanti, Petrie of Serrchiari

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-15 23:01

Hallo bokkers,

Ik ben van plan om nieuwe laarzen te kopen.
Nu heb ik voor het springen superfijne kalfslederen Konigs laarzen die behoorlijk prijzig waren.
Maar deze worden eigenlijk wat te kort voor het mooie ben wel gegroeid zeg maar.

Nu kom ik sowieso in maatwerk uit en ben ik mij wat aan het orienteren.

Rectiligne is failliet dus die keus was al makkelijk. Lipica is niet mijn ding, Derby en Cavallo ook niet.
Blijft er een van de volgende merken over waar ik eventueel wel wat in kan zien. Nu zou ik graag willen weten wie er ervaring mee heeft en dan bedoel ik echt met de specifieke merken en types.

De Niro - alle types
Konigs - alle types met rits
Parlanti - alle types met rits
Petrie - de suprior, Athene en Polo graag hoor ik hoe deze om de enkel zitten. Ik heb Petries wel eens gepast en vond ze vrij ruim rond de enkel. Is dit bij maatwerk ook zo of is dat wel smaller te maken? Nu weet ik wel dat een polo laars of andere laars waarbij je van voren in stapt altijd wat ruimer zit dan bijv een laars waarbij je de rits achter hebt omdat je die instap moet kunnen maken. Maar hoe voelt dit in de praktijk?
Serrchiarie - alle modellen

Ik ben namelijk mijn SUPERfijne Konigs gewend en deze sluiten echt mega mooi aan.
Maar ja ik wil er sowieso een paar bij. Konigs zijn alleen nog via Vrielink ruitersport te koop in NL maar dan kan je dus geen modellen zien en passen. Dat moet dus echt vanaf een plaatje en opgemeten worden. Grote gok dus.

Wie o wie kan mij helpen.
Mocht je nog een tip hebben voor een ander merk mag je dat uiteraard ook benoemen want er is nog een merk dat ik gisteren op Google vond, maar kom er even niet meer op hoe het heet.

pien_2010

Re: De Niro, Konigs, Parlanti, Petrie of Serrchiari

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 08:39

ED → RUI

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 14:14

Ik heb alleen ervaring met de DeNiro Ottaviano's en die bevallen heel goed.

Misschien is het handig om duidelijk te maken waarover je precies ervaringen wil weten? Pasvorm of hoe lang ze mee gaan oid?

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 14:20

Ik heb nu deNiro's, daarvan is de kwaliteit wel minder dan de Konigs die ik hiervoor had. Maar ja, dat scheelt ook bijna de helft in de prijs. Ik ben voor deNiro gegaan omdat idd Konigs bijna niet meer in NL verkocht wordt en dat aanmeten is toch een vak apart.

Als ik weer laarzen moest kopen ging ik voor f.lli Fabri. Top kwaliteit, veel aan te passen, volgend jaar mag ik weer denk ik :D http://www.stivalifabbri.it/products.aspx
*edit*
Niet zo bekend maar te koop bij Ruiterhuis Groenendaal in Bunschoten.

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 14:22

Ik heb sinds kort een paar De Niro laarzen, wel gewoon het standaard en goedkoopste model.
Maar ben hier heel tevreden over! Ze zitten heel lekker en soepel. Zijn in heel veel maten dus meestal is aanmeten niet nodig maar je hebt verder geen optie's qua kleur, extra's etc.

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 14:29

Misschien lees ik niet goed, maar wil je ze voor het springen of voor dressuur gaan gebruiken?

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 11:40

Parlanti sluit heel mooi aan bij de enkels! Zowel met als zonder veters. Super mooi leer alleen wel heel dun dus gebruik ze alleen voor op wedstrijd. Ik zweer erbij en wil niks anders meer :P inlopen hoeft ook niet.

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 18:08

Ik heb ook DeNiro's. Zitten erg fijn en hebben een goede pasvorm.

Friesianlov

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 00:00

Ik heb vroeger Petrie gehad en dat was vreselijk om in te lopen, ik moet toegeven dat de kwaliteit achteruit is gegaan volgends mij. Ik was een half jaar geleden ook opzoek naar nieuwe laatzen en alle Petrie modellen voelden aan als kuntleder.
Ik heb toen de Niro's gekocht en die zijn echt super!!! En je kan het zo gek maken als je wilt.

adnil35

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 00:14

Hier ook een sterke voorkeur voor DeNiro boven bijv. Petrie. DeNiro een goede kwaliteit, mooi en zitten heerlijk!