Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
)Desiree schreef:Goh en ik zelf heb het tegenovergestelde. Ik ben zo verschrikkelijk moe moe en nog eens moe, dat ik aan de vitaminepillen zit om weer wat energie te krijgen. Ik wil wel ruilen met die paarden....
Ik merk het altijd als het kouder word dat ze echt energie teveel hebben. Ik zelf daar in tegen ga niet zo snel als het koud is hoor! __Elizabeth schreef:Desiree schreef:Goh en ik zelf heb het tegenovergestelde. Ik ben zo verschrikkelijk moe moe en nog eens moe, dat ik aan de vitaminepillen zit om weer wat energie te krijgen. Ik wil wel ruilen met die paarden....
Hier is het -10 en de paarden zijn zo gek als een deurIk merk het altijd als het kouder word dat ze echt energie teveel hebben. Ik zelf daar in tegen ga niet zo snel als het koud is hoor!
Bianca72 schreef:We krijgen al les, twee keer in de week komt te instructrice bij ons op stal. Dus daar ligt het niet aan. Wat betreft rantsoen, we zijn door haar drukke gedrag haar eten aan het aanpassen. Ze krijgt nu minder brok in de hoop dat dat helpt.
Dat ze mij niet als leider ziet, daar ben ik het mee eens. Ik had het gevoel dat het de afgelopen anderhalve maand goed ging wat leiderschap betreft, maar na mijn val lijkt het wel of ze me niet serieus meer neemt. Want zoals ik al zei, ze loopt me bijna omver!
Desiree schreef:__Elizabeth schreef:
Hier is het -10 en de paarden zijn zo gek als een deurIk merk het altijd als het kouder word dat ze echt energie teveel hebben. Ik zelf daar in tegen ga niet zo snel als het koud is hoor!
Hier vriest het niet maar mijn merrie heeft een deken op en als ik dat er af haal en ik ga rijden, ga ik niet zo heel lang los stappen, want ik denk dat de spieren niet zo snel warm worden. Dus ga ik in een heel licht drafje om haar wat sneller warm te krijgen. Ga maar na, trek je jas uit buiten en je krijgt het koud.
Hier in Nederland is het nu absoluut niet koud. Het lijkt niet op winter, slechts op herfst. Ik vraag me af of de winter overgeslagen wordt en de herfst door gaat duren tot in juni...

__Elizabeth schreef:Ik zei ook niet dat het koud is ion nl ik vroeg het
Maar dan nog waren er reacties van anderen waar ze het gedrag in hun paarden hebben zien veranderen in de laatste weken. Herfst betekent dat het kouder is en dus paarden vaak een beetje gekker zijn. Dat in combinatie met wellicht te hoog in het voer en te weinig beweging zou een hoop verklaren
_lotteeee schreef:Wel mee bezig blijven, dat in en uit de wei, doe er alsjeblieft een longeertouw aan, dan heb je net wat meer vast en haal je paard standaard met 2 man uit de wei.
Zorgen dat je m voor bent.
Bianca72 schreef:We krijgen al les, twee keer in de week komt te instructrice bij ons op stal. Dus daar ligt het niet aan.
. Maar laten we er maar even vanuit gaan dat dat wel goed zit.