Welke jas is echt waterdicht?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Princesj

Welke jas is echt waterdicht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-15 22:43

Het is weer zo ver, mijn Kingslandjas heeft aangegeven toch niet zo van regen te houden. Uitslag, jas nat, maar ik ook nat..

Wat is nu de ultime jas die je echt droog (en warm) is? Ik rij weer en wind in een buitenbak, verzorging etc kan ik wel binnen, dus een uurtje regen moet hij kunnen hebben. Een gewone regenjas vind ik niet prettig, dan word alsnog alles nat..

AnnetteFlame

Re: Welke jas is echt waterdicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 22:47

Ik heb een jas van Jack Wolfskin gekocht bij de bever, speciaal voor de paarden. Waterdicht en heerlijk warm en als je t zelfs te warm krijgt heeft ie ritsen bij oksels, ik zweer erbij (en ik zit nu met zweedse temperaturen met voorafgaand heel veel regen)

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 22:48

Ik zou eens bij een outdoorwinkel zoals de Bever kijken naar een goede jas. Die hebben fijne jassen die wel waterdicht zijn, maar toch ademen tijdens het rijden.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 22:49

Een ANKY jas blijft regendicht!! Kom hem toen tweedehands overnemen van mijn nicht en hij is na een jaar nog steeda waterdicht.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 22:50

KNHS bomberjack!

Jette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 22:50

In welke prijsklassen zoek je?

Gore Tex jassen zijn vaak echt waterdicht maad niet gevoerd, dus niet heel warm. Als je het budget hebt zou ik ook zeker kijken in een zeilwinkel (Gaastra, helly Hansen en duur maar geweldig: musto), deze jassen zijn gebouwd op heel veel water en zijn en blijven heel goed. Je betaald wel wat, maar het gaat jaren mee. Ook bij zeer intensief gebruik. Ik rij/verzorg/mest zelf ook in een zeiljas, ze zijn gebouwd op sporten dus je kan er ook goed in bewegen terwijl je niet gaat zweten. Ik wil niet meer anders

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 23:10

Ik vind Gore-Tex ook wel erg fijn spul. :D Het is inderdaad niet gevoerd, maar ik koop hem zo dat er makkelijk nog vest, bodywarmer of donsjack onder kan. :)

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 23:16

Ik was mijn kingsland een keer per jaar in de Harmisol. Hij blijft prima droog daardoor. Het is een veel te fijne jas om al weer af te danken.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 23:28

Ik heb er vorig jaar 1 bij de anwb gekocht merk humane nature en al een paar keer een lange tijd in de stortregen mee op t land gewerkt,nog niet doorgelekt en heel warm!
Maar wel duur.

Cheeys

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 23:33

Idd de Gore Tex jassen!

Kiff

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 23:34

Een regenjas!

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 23:39

Ik heb ook twee zeiljassen :j Zijn minstens 5 jaar oud, misschien wel 10. Moet nu wel een nieuwe hebben omdat de ene vreselijk verkleurd is en de ander veel te groot is (oude van mijn moeder), maar ze zijn het geld dus ook echt wel waard.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 23:45

agerbscheid schreef:
Ik heb een jas van Jack Wolfskin gekocht bij de bever, speciaal voor de paarden. Waterdicht en heerlijk warm en als je t zelfs te warm krijgt heeft ie ritsen bij oksels, ik zweer erbij (en ik zit nu met zweedse temperaturen met voorafgaand heel veel regen)

Ik heb een ongevoerde. Voor mij niets anders meer, heb er 70 euro voor betaald in de uitverkoop en draag al een jaar niets anders meer.

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-15 09:56

Dank voor al jullie reacties, ik heb een Bever en ANWB om de hoek, ik ga eens kijken of daar iets is naar mijn smaak.

Jette: mijn budget is tot ongeveer 150 euro. Minder is altijd prettig natuurlijk!

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 10:02

mijn ervaring is dat je voor dat budget geen gore tex hebt of je moet echt mazzel hebben. En al het andere regent dus met een paar uur door.

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 10:06

Ik heb afgelopen dagen 2 paarden in de (soms stromende) regen gereden met mijn nieuwe Equi-theme lange regenjas. Deze valt over je rijlaarzen. Je maakt de flappen vast aan je bovenbeen. Had alleen natte knieen door het opwaaien van de flappen. Verder heerlijk droog gebleven. Hij is ook prima met elke temperatuur te gebruiken. Als het echt koud is doe ik er een dunne jas onder. Maar gisteren met een vest, en had het aangenaam warm :-). Stalgenoten vluchtten naar binnen, en ik heb heerlijk door kunnen rijden :-)

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 10:10

Ik heb ook een jas van Jack Wolfskin (niet voor de paarden maar voor op de fiets/wandelen enz).

Die is 100% waterdicht. Heb een 3 in 1 jas, dus een binnenjas (warm/isolatie) en een buitenjas (wind en waterdicht) die samen te combineren zijn.
Heb dus altijd een jas die voldoet.

Bij Bever hebben ze op de site altijd goede aanbiedingen. Je kan filteren op Sale, damesjassen, waterdicht http://www.bever.nl/index.cfm?fuseactio ... 57bja%257d

Zitten een paar mooie jassen tussen!

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 10:14

Ik heb een wax jas. Niet kapot te krijgen, goed te wassen (jassen gaan toch stinken na een tijdje) en daarna door het inwaxen weer perfect waterdicht.

Dat laatste is waar het bij veel jassen op misgaat, je wast ze een paar keer en er blijft niks van de waterdichte laag over.

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 10:22

Fijn topic, fijne tips!! *\o/*

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 10:46

GTX is het niet echt een laagje wat je er uit kan wassen. Het is een membraam wat verwerkt zit in de stof. Na het wassen impregneer ik wel altijd mijn jas weer zodat het water er weer mooi afloopt.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 10:58

Ik heb een hele fijne North Face jas, zelfs na wassen stroomt het water er nog af. Dat ding werkt bijna beter dan de Bucas van m'n paard :D Die dingen zijn normaal zo'n 250 euro (had hem in de Bever al eens in m'n handen gehad maar vond hem echt te duur) maar ik heb hem van Zalando Lounge voor iets meer dan 100 euro. Gewoon aangemeld zodat ik de mailtjes kreeg en direct gekocht toen er een North Face aanbieding was :)

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 11:00

Mijn fantastische RAB regenjasje dat ik bij Katmandhu gekocht heb, een soort Beversport. Blijft goed na meerdere malen wassen. Ik heb hem ietsje ruimer gekocht zodat hij ook over een dikkere trui of jas past. Perfect ding.

Wel een duur ding trouwens maar in de uitverkoop gekocht en elke cent waard.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 14:14

Even een stippie. Gisteren na 1,5 jaar trouwe dienst mijn dure Eurostar die het volledig heeft begeven in de lessen in de stromende regen, dus ook op zoek naar zware kwaliteit warme waterdichte jas.
Baalde als een stekker, kreng was stervensduur :=
maar goed, gemiddeld 12 uur per dag aan in weer en wind, dan mag hij natuurlijk wel iets sneller doodgaan dan een reguliere jas...

Ik kreeg als tip www.hd-handel.nl van mijn schoonvader. Daar staat ook potentieel voor super spul op :j

Sjafrane

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 15:28

Ik heb een gaasta in de uitverkoop gekocht. Super fijn vaak gewassen en nog heel fijn waterdicht

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 15:30

troi schreef:
Ik heb een wax jas. Niet kapot te krijgen, goed te wassen (jassen gaan toch stinken na een tijdje) en daarna door het inwaxen weer perfect waterdicht.

Dat laatste is waar het bij veel jassen op misgaat, je wast ze een paar keer en er blijft niks van de waterdichte laag over.

Precies!

En voor het echte spul:
http://www.drizabone.com.au/

:D :D