korte enquête

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

martijn719

korte enquête

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-15 21:55

Hallo hiebij even een kort verhaaltje met een paar vraagjes.
Paarden pension eigenaar wil iedereen z`n wensen tegemoet komen.

jonge (naive) vrouw) (klant) wil dat haar paard die altijd van alles mankeert volgens haar in weer en wind regen of storm buiten staat in een blubberige paddock.

paard vind dit echt niet leuk. alleen en buiten in de regen.
Paard mankeerd echt niets hoest heel af en toe eens na het rijden maar meer niet.
verder heb hij een simpele deken op niet waterdicht na uren regen.
toch moet hij buiten al zou hij dood neervallen. niemand doet het goed behalve hokus spokus figuren.

wat is jullie mening hierover?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 21:57

Dat die stalhouder gewoon eens met z'n klant een kop koffie moet drinken en eea moet bespreken, ipv een zielig topic op een forum te (laten?) openen.
Echt zó sneu als je als ondernemer zo met je business om moet gaan.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 30-11-15 22:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 21:57

Dat je "enquete" vragen wel een beetje minder leidend mogen zijn... :D

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 22:40

martijn719 schreef:
Hallo hiebij even een kort verhaaltje met een paar vraagjes.
Paarden pension eigenaar wil iedereen z`n wensen tegemoet komen.

jonge (naive) vrouw) (klant) wil dat haar paard die altijd van alles mankeert volgens haar in weer en wind regen of storm buiten staat in een blubberige paddock.

paard vind dit echt niet leuk. alleen en buiten in de regen.
Paard mankeerd echt niets hoest heel af en toe eens na het rijden maar meer niet.
verder heb hij een simpele deken op niet waterdicht na uren regen.
toch moet hij buiten al zou hij dood neervallen. niemand doet het goed behalve hokus spokus figuren.

wat is jullie mening hierover?

Over het bovenstaande stukje. Ik heb de indruk dat er hier buiten medeweten van jullie stalgenoot een staaltje roddel en achterklap de wereld ingeholpen worden doormiddel van een bijzonder vooringenomen en manipulatief stukje. Als je ergens problemen mee hebt dan spreek je de eigenaar aan of je houd je hoofd.

Narcissa

Re: korte enquête

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 22:44

Dan is mijn paard ook zielig :P. Die staat ook 24/7 buiten in weer en wind en moest de staleigenaresse haar binnen zetten ben ik er meteen weg.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 22:51

een enquête vind ik toch wat anders dan dit :P Tja zo als je het nu verteld is het jou waarheid en heb ik geen idee hoe het daadwerkelijk is aangezien er geen algemeen beeld geschetst word.

Shiawase

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 23:14

Als paarden die met dit weer buiten staan zielig zijn, dan zijn er heel wat zielige paarden op de wereld.
En hoe weet de stalhouder zeker dat het paard niks mankeert? Is de stalhouder er weleens bij als de DA komt? Of heeft hij weleens overlegt met de klant wat het paard precies heeft en waar de klant aan ziet dat het paard wat mankeert?
De staleigenaar zou dit inderdaad netjes met de klant moeten bespreken. :j

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 23:20

En de rest van de klanten heeft suikerpaarden die smelten in de regen om binnen in de stal samen een collectief te vormen tegen de naïeveling met haar sieluge paard?

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 23:23

Iris82 schreef:
En de rest van de klanten heeft suikerpaarden die smelten in de regen om binnen in de stal samen een collectief te vormen tegen de naïeveling met haar sieluge paard?

Ja. :j En tegen de hokus pokus figuren, vergeet die vooral niet. :Y)

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 03:17

Ik ga volledig mee met de reacties van Sonja en Kuggur in dit geval.
Verre van professioneel, misleidend en manipulatief, de tekst in de OP.

Was IK die 'naïeveling' geweest dan had ik toch rap mijn biezen gepakt. Liever gisteren dan vandaag. Overigens zou ik het als stalgenoot van de 'naïeve' dame in kwestie, en dus als klant van deze zeer onprofessionele stalhouder, óók niet gediend zijn van deze werkwijze en zou ik óók mijn biezen pakken.
Bij een stalhouder die deze werk/denkwijze er op na houdt, zou ik in ieder geval absoluut niet willen staan, al kreeg ik geld toe.
En ik gok maar zo even, vele mensen met mij.

SoleroLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 12:45

Mijn paard heeft de keuze om in de regen in de natte blups te staan, of in een droge grote overdekte schuilstal met onbeperkt ruwvoer. Mag jij raden waar hij 80% van de tijd staat. Niks zieligs aan en ja, ook nog zonder deken ;)

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 17:01

Als dit een enquete is, dan ben ik Sinterklaas <:)

Wat is er mis mee om buiten te staan? De hele dag binnen, daar zou ik het dus niet mee eens zijn. En wij zijn niet van de hocus pocus pilates pas maar mijn dochter is een serieuze internationaal rijdende amazone.