Wel of niet weg met trailer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jinte

Wel of niet weg met trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-15 23:10

Mijn chauffeur en ik zijn een beetje in dubio. Morgen verhuizen we mijn paard van putten naar Limburg (vlakbij Venlo)
Echter twijfelen we met de weersvoorspelling om te gaan.

Veiligheid staat boven alles, alleen zitten we de rest vd week erg krap met tijd..

Ik vraag mij dus af wat bokt ons aanraadt.
Alvast bedankt

Hilary

Re: Wel of niet weg met trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 23:11

Geen idee wat de weersvoorspelling is voor morgen, maar als het enigszins op vandaag lijkt, zou ik het niet doen. Behalve bij medische noodzaak.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 23:16

Volgens mij waait het morgen net zo hard als vandaag. Ik zou dan niet met een trailer op stap gaan, zonder medische noodzaak.
Nu woon ik in Zuid-Holland, hier branden wel de matrix-borden met waarschuwingen voor wind en
advies snelheid. ik weet niet hoe erg het in Limburg waait.

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-15 23:19

Ja dat is waarom we in dubio zitten.. Kustgebieden is code geel maar KNMI geeft voor de provincies waar wij door moeten geen gevaar.. Maar omdat het geen verhuizing van maar een half uurtje is willen we eerst zeker weten dat het veilig is

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Jinte op 29-11-15 23:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 23:20

In Limburg waait het ook behoorlijk hard. Ben op het moment in Grubbenvorst bij Venlo.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 23:22

Vanmiddag merkte ik met m'n autootje dat ik al een beetje slingerde( heb een Clio van 97) dus met een aanhanger/trailer zou ik t niet doen inderdaad!

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 23:25

Ik zou als het kan gewoon even de nacht afwachten. Morgen zou het vooral heel erg veel gaan regenen. Zowieso is het zo verandelijk dat het moeilijk in te schatten is hoe het weer er over een paar uur uitziet op dit moment.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 23:28

Als je met een stevige combinatie rijdt zou het volgens de verwachting voor morgen (windkracht 4/5) in principe geen probleem moeten zijn. Hou er wel rekening mee dat er nog een beste plens water bij komt, dat maakt het rijden bepaald niet prettiger.
Als je met bv een eenpaardstrailertje met een Golfje ervoor rijdt, dan zou ik het verhuizen fijn even uitstellen.

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-15 23:30

Thats_Me schreef:
Ik zou als het kan gewoon even de nacht afwachten. Morgen zou het vooral heel erg veel gaan regenen. Zowieso is het zo verandelijk dat het moeilijk in te schatten is hoe het weer er over een paar uur uitziet op dit moment.

Dat is precies onze gedachte.. Het weer nu is niet het weer van morgen, maar niets zo veranderlijk als het weer.. Maar in het ergste geval als de heenweg goed gaat en t gaat voor terugweg wel te hard waaien laat ik de trailer daar staan.
Maar zoals gezegd, we gaan niks forceren en als het te gevaarlijk blijkt gaan we niet. Was alleen benieuwd naar de meningen/ervaringen op bokt :)

De combi is een alfa Romeo gulieta met een 1,5 paards trailer.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 23:32

Ik heb morgenmiddag les en zit met hetzelfde vraagstuk.

Bekijk morgen vroeg wel hoe het is voor ik een beslissing neem.

Het is hier nu redelijk te doen maar te vlagerig qua wind. Daar waag ik het niet op als het morgen ook zo is.

Ik zou het dus morgenochtend pas beslissen als ik jou was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 23:33

Het valt nu zelf reuze mee met de wind! Net nog de trailer naar huis gehaald (zonder paard) niks geen last hoor. Voor morgen windkracht 4 dan is het helemaal geen probleem. En ik zit in het noorden waar het harden schijnt te waaien dan de rest van NL

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 23:37

Jinte schreef:

Die heb je met verschillende motorinhoud. Wat heb je er in liggen?

Met bv een 1.4 motortje erin zou ik het persoonlijk überhaupt niet doen, dan heb je echt niks bij te zetten als de combi even niet lekker ligt, en dat met regen en wind.

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-15 23:38

Yvank_ schreef:
Het valt nu zelf reuze mee met de wind! Net nog de trailer naar huis gehaald (zonder paard) niks geen last hoor. Voor morgen windkracht 4 dan is het helemaal geen probleem. En ik zit in het noorden waar het harden schijnt te waaien dan de rest van NL

Dat is fijn om te horen!
We gaan morgenochtend kijken hoe het is en hopen op het beste :)

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-15 23:39

Sonja schreef:
Jinte schreef:

Die heb je met verschillende motorinhoud. Wat heb je er in liggen?

Met bv een 1.4 motortje erin zou ik het persoonlijk überhaupt niet doen, dan heb je echt niks bij te zetten als de combi even niet lekker ligt, en dat met regen en wind.

Durf ik nu niet te zeggen, ga ik zo meteen even nakijken! Meen dat er wel een vrij sterke motor inzit maar weet ik niet zeker.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 23:40

En wat voor paard heb je er dan in staan? Want een Shet is toch wel even anders als een kwpn'er van 600+ kg

Ik zou morgen gewoon even afwachten. Wie weet hebben alle weersvoorspellers het wel mis en is het morgen 15 graden, stralende zon en windstil (*droomt lekker verder*)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 23:41

De weervoorspellers voorspellen helemaal geen harde wind morgen :) dus daar kan het al niet aan liggen.

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-15 23:43

Hilary schreef:
En wat voor paard heb je er dan in staan? Want een Shet is toch wel even anders als een kwpn'er van 600+ kg

Ik zou morgen gewoon even afwachten. Wie weet hebben alle weersvoorspellers het wel mis en is het morgen 15 graden, stralende zon en windstil (*droomt lekker verder*)

Uiteraard ook een belangrijk ding wat ik ben vergeten, gaat om een draver van ongeveer 500/550 kilo :)

Ik droom met je mee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 23:45

Ik droom ook mee. Misschien dwingen we 't dan wel af met z'n allen :=

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 23:47

Morgen is de storm wel weer over dus ik zou gewoon op pad gaan.

Oh en 15 graden met een zonnetje droom ik ook graag over mee.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 23:50

Yvank_ schreef:
De weervoorspellers voorspellen helemaal geen harde wind morgen :) dus daar kan het al niet aan liggen.

Ik weet niet waar jij je weerbericht vandaan haalt maar morgen voorspellen ze weer stormachtig weer met zware windstoten, vanaf de middag..
Ik zeg , afwachten tot je wegmoet, voorspellingen bekijken en bij twijfel niet gaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 23:55

Maandagochtend neemt van het zuidwesten uit de bewolking weer toe en gaat het regenen. De middagtemperatuur loopt uiteen van 7 graden in het noordoosten tot 12 in het zuidwesten van het land. De wind draait naar zuid tot zuidwest en is matig tot vrij krachtig boven land. Aan zee wordt de wind hard met daar langs de westkust in de avond opnieuw kans op zware windstoten rond 80 km/uur.
bron: knmi

Aan de west kust... Dat is niet in venlo daar voorspellen ze windkracht 4

Er wordt vaak zo´n ophef over die wind gemaakt, zuchtje hardere wind en het is net of er op zijn minst een orkaan verwacht wordt.

Gewoon morgenochtend kijken maar ik verwacht niet dat je veel problemen zult ervaren met een fatsoenlijke auto ervoor :)

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 23:59

Ahh Venlo, ik zit wel aan de westkust

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 00:16

Hier (venray 15 min vanaf Venlo) waait en regent het nog behoorlijk op dit moment.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 09:33

En TS hoe is het daar?

Hier is het prima te doen, weinig wind, mooi rustig weer.
Helaas is mijn medelesklant ziek en blijf ik dus thuis (gaan normaal samen naar les om de kosten te drukken).

Hopelijk vandaag een mooie verhuisdag!

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-15 09:38

Het is nu goed om te gaan, maar de voorspelling voor de middag is toch weer windstoten.. Twijfel, twijfel..