Mijn 7 jarige ruin is gecastreerd toen hij 2 jaar was. Toch denkt meneer dat hij een echte hengst is. Hij heeft bij een merrie in het land gestaan maar zodra zij hengstig is dekt hij haar. (en hij dekt ook echt! is gelukkig niet vruchtbaar...) Hij staat nu dus in zn uppie... Bij een andere ruin is ook geen optie want als hij doorheeft dat er een merrie hengstig is dan valt hij de andere ruin aan.
Ook in de hand is hij pittig, z'n voorbeentje wappert nog wel eens in het rond en z'n tandjes hebben regelmatig iets te pakken... Hij is niet gemeen of vals maar staat toch echt wel zijn mannetje. Tot dat ik wel een beetje boos wordt, dan staat hij als een zielig kleutertje in het hoekje van z'n stal. Maar toen laatst mijn hengstige merrie uitbrak en bij hem in zijn weiland belandde kon ik niet in de buurt komen of meneer stond ervoor. Dat was de eerste keer dat ik hem niet helemaal vertrouwde...
Wie herkent dit gedrag? En gaan zijn hengstenmanieren ooit nog over of zou dit blijven? Het is zo jammer dat hij alleen in een weiland moet.. Hij kan super leuk spelen met andere paarden totdat er een merrie hengstig is.. dan is het meteen over en is het net een haantje...
iemand ervaringen? tips?
Alvast bedankt
Wellicht een bal of stukje bal blijven zitten? Dit klinkt niet echt als normaal gedrag voor een paard dat sinds zn 2e ruin is.