Niet tevreden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

floripori17

Niet tevreden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-15 22:30

Op 22 oktober is een zadelpasser van van Rijs langsgeweesr. De passer heeft mijn zadel netjes opgemeten en gekeken hoe die lag op de rug. Daarna vertelde hij mij dat het ongeveer 1 week zou duren. Ik wacht nu al langer dan 5 weken op mijn zadel. Daartussen door heb ik meerdere keren gebeld om even polshoogte te nemen. Maar na vage antwoorden en veel in de wacht gezet ben ik nog niks verder gekomen. Nu wil ik graag mijn zadel terug ijssen. Maar moet je dan nog voorrijkosten en passervice betalen ?
Groetjes

zorro

Re: Niet tevreden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 22:38

Het zadel hoor je natuurlijk terug te krijgen, maar verder moet je gewoon betalen voor de geleverde diensten. Dit staat los van de lange reparatie of vermaaktijd.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 22:59

Hier ook slechte ervaring met de service van van Rijs, ik moest gewoon betalen overigens. Dus denk dat je daar niet onderuit komt.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 16:15

HAR → TAO

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 16:32

Stuur ze een mail dat ze hun belofte van één week niet nakomen en indien het zadel niet aankomende week klaar is, je het zadel op haalt en naar een ander gaat, zonder hun kosten te vergoeden. Binden ze in zorg dan dat je er zelf van overtuigd bent dat het zadel opgevuld is zodat je niet gaat betalen voor iets dat niet gebeurt.

Boedha_1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 11:16

Hier nog iemand met slechte ervaring met Van Rijs... Ook mensen bij mij uit de omgeving die er niet erg blij mee waren.
Ik zou inderdaad zoals mijn voorganger zegt een nette maar duidelijke mail sturen, hierdoor heb je schriftelijk aangegeven hoe je erover denkt.
Verder zal je je zadel wel terug krijgen, maar of dit ook binnen de afgesproken tijd zou zijn? Let er wel even op dat ze het zadel wel daadwerkelijk hebben opgevuld.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 11:20

bigone schreef:
Stuur ze een mail dat ze hun belofte van één week niet nakomen en indien het zadel niet aankomende week klaar is, je het zadel op haalt en naar een ander gaat, zonder hun kosten te vergoeden. Binden ze in zorg dan dat je er zelf van overtuigd bent dat het zadel opgevuld is zodat je niet gaat betalen voor iets dat niet gebeurt.

Ik zou het ook zo aanvliegen.

Als de afspraak is om het binnen een week terug te sturen en het duurt ineens vijf weken dan moet je daar als bedrijf wel over communiceren vind ik.

Overigens zou ik de mail dan wel 'eisen' schrijven en niet 'ijssen'. :)

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 11:28

En hoe krijg je je je zadel terug brengen ze hem en controleren ze dan of hij goed ligt of sturen ze hem op of moet je hem ophalen?

Stel ze sturen hem op wat ik dan niet snap je laat je zadel controleren en ze nemen hem mee om op te vullen oid. Hoe weet je daarna dat het goed ligt en dat ze hem niet verkeerd hebben opgevuld?

Maar slordige "service" hoor dat die ene week nu al veel langer is, kijk een week langer kan gebeuren maar zo veel langer.
Zou idd een mail sturen en aangeven wat je problemen zijn en dat je aan de telefoon ook niet netjes bent behandeld.

contagious

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 13:08

Radar inlichten, dan kijken hoe snel je je geld terug krijgt. Die lui zijn als de dood voor slechte publiciteit!

YvvvWedg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 13:23

Oei, van Rijs is inderdaad door mij ook absoluut geen aanrader!
Ik zou inderdaad netjes mailen, dat als ze hem deze week niet afhebben je hem gaat ophalen.
Ik zou alleen niet vermelden erbij, dat je niet betaalt als ze het niet hebben opgevuld. Ze kunnen natuurlijk altijd zeggen dat ze het wel hebben gedaan en zeggen dat ze maar 'een klein beetje ' hebben opgevuld, want straks krijg je je zadel niet terug.

Mijn advies is ga sowieso met je zadel, als je hem terug is, naar een andere zadelmaker. Ze hebben bij die van mij gezorgd voor zware rug kneuzingen, waardoor m'n pony nu een zadeltrauma heeft.. (niet dat dit bij iedereen het geval is, maar wel in mijn ervaring).

In ieder geval succes en ik hoop dat je je zadel snel terug krijgt!

floripori17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-15 20:46

Ik heb mijn moeder gevraagd te bellen aangezien zij goed is met onderhandelen en profesioneel etc. Nu heb ik mijn zadel terug maar het is met prutswerk gedaan. Hij is niet goed opgevuld bij de schoft, en het gat waar het opgevuld is is niet dichtgemaakt.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 19:19

Veel negatieve ervaringen over Van Rijs, ik heb in het verleden heel veel daar vandaag gehaald en op maat laten maken en alle keren goed geholpen en net werk afgeleverd gekregen.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 19:25

ik zou hiervoor echt niet betalen... De dienst die jij gevraagd hebt is niet geleverd...
Ik weet echter niet hoe dit wettelijk zit. Misschien even juridisch loket bellen?

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 22:25

De opvulsnedes maken ze nooit dicht.

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 22:35

Als er een snede wordt gemaakt om het op te kunnen vullen, dan is het prutswerk, want zo kun je een zadel nooit gelijkmatig opvullen. De kussens horen losgemaakt te worden van de zitting, zodat de wol goed verdeeld kan worden (echte wol, heb wel eens een zadel opnieuw laten vullen waar een soort tapijtdraden uit kwam) en daarna weer vastgenaaid.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 22:09

Dat ben ik niet volledig eens. Bijvullen doe ik ook door opvulsnedes. En dan kan ik echt heel netjes vullen. Ruiz Diaz heeft zadels die je voor los schroeft om bij te vullen. Dan zorg ik ook dat het zadel een tikje vast blijft zitten. Anders komt er te veel wol in het midden. Alleen als ik een zadel helemaal leeghaal en vul, haal ik hem helemaal los. Het laatste aanpaswerk doe ik eventueel ter plaatse en dan zit het zadel echt al weer in elkaar. Wat ik niet begrijp is dat ze een zadel meenemen om bij te vullen? Volgens mij deden zij dat voorheen ook te plaatse? Hebben ze niet meegekeken hoe of het ligt?

Engelse zadels zijn meestal gevuld met wol. Veel Duitse zadels hebben ook een prima pasvorm. Daar is vaak gekozen voor kunststof. Als je dat maar netjes vult met wat er in zit, is dat ook prima.

In Engeland heb ik een zeer hoog aangeschreven zadelmaker gesproken en die gaf aan dat de kwaliteit in Nederland betert. Ik zie daar ook beide methodes. Haal er een goede zadelmaker bij en vraag die om rapport op te maken? De meeste Bokkers hebben geen kaas gegeten van wat goede zadelmakerij is. Daar win je echt geen rechtzaak mee.

Deleted123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 20:23

Zoe_97 schreef:
ik zou hiervoor echt niet betalen... De dienst die jij gevraagd hebt is niet geleverd...
Ik weet echter niet hoe dit wettelijk zit. Misschien even juridisch loket bellen?

Ik zou er ook echt niet voor betalen als er niks is geleverd. Ben alleen wel bang dat je de voorrijkosten en passervice wel moet betalen inderdaad.. zeker als ik de andere reacties hier lees.