Wie weet een leuke ruiterroute in Oostkapelle of in de buurt

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Soprano

Wie weet een leuke ruiterroute in Oostkapelle of in de buurt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-15 18:50

Hallo allemaal,

6/12 is het weer zo ver, onze jaarlijkse rit aan zee! Samen met mijn zus en een vriendin gaan we sinds enkele jaren altijd eens naar zee rond de periode van mijn verjaardag. Het was dit jaar moeilijk voor een datum en is iets later als verwacht dus we hopen op een beetje fatsoenlijk weer al zijn we al lang blij als het niet stormt ;-)

We zijn van België (provincie Antwerpen). We deden steeds de ruiterroute in De Haan maar die hebben we nu ook wel gezien. Ik ben eens 1x met mijn tinker in Oostkapelle aan de zee gaan rijden voor de Sokkenwasrit en aangezien het even ver rijden is voor ons leek me dit ook wel leuk. Echter hebben we met deze rit enkel het strand op en af gedaan. Daarom mijn vraag kent iemand een leuk rondje ruiterroute die we hier kunnen doen? Wat ruiterpaden en groot deel strand/zee? Het liefst met kaartjes en zo rond de 18 km. Ik zag dat het pas in de namiddag eb wordt dus eigenlijk zou het het beste zijn moesten we eerst een deel ruiterpaden hebben en erna op het strand uitkomen want een groter strand is net iets leuker.

Tips voor andere leuke stranden in de buurt te paard zijn uiteraard ook welkom!

Groetjes Emmy

Yvette01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 08:38

Hallo Emmy,

Met de routeplanner van Ruiteren & Mennen kun je uit de hoeven in Nederland, België en Duitsland.
Zelf je route samenstellen op wegen en paden waar je paard welkom is.

Hierbij de link naar de routeplanner voor de omgeving van Oostkapelle:
http://www.ruiterenenmennen.nl/stap4.ph ... =649#stap4

De routeplanner wordt dagelijks uitgebreid en indien nodig gecorrigeerd. Dit geldt ook voor België, waar dus nog steeds nieuwe routes op de planner bijkomen.

Veel plezier.

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 08:48

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-15 10:24

Yvette01 schreef:
Hallo Emmy,

Met de routeplanner van Ruiteren & Mennen kun je uit de hoeven in Nederland, België en Duitsland.
Zelf je route samenstellen op wegen en paden waar je paard welkom is.

Hierbij de link naar de routeplanner voor de omgeving van Oostkapelle:
http://www.ruiterenenmennen.nl/stap4.ph ... =649#stap4

De routeplanner wordt dagelijks uitgebreid en indien nodig gecorrigeerd. Dit geldt ook voor België, waar dus nog steeds nieuwe routes op de planner bijkomen.

Veel plezier.

Dank je wel, deze link kende ik nog niet super handig!

Ik heb voorlopig deze route gemaakt, zijn er misschien mensen van deze regio die me kunnen zeggen of dit een leuke route is?

Afbeelding

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-15 10:28

Yvette01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 14:04

Hoi Emmy,

Voor extra info over toegankelijkheid of parkeren kun je klikken op de I en P-icoontjes op de routeplanner.
Dit geldt ook voor POI's zoals restaurantjes, maneges e.d.
Bij knooppunt 64 is bv. Strandpaviljoen Berkenbosch, waar je ook 's winters welkom bent met je paard.

Na zo'n winterse rit door duinen en over strand. Wat is er dan lekkerder dan 'n kop soep of warme chocomel :D .
Afbeelding

Lekker genieten samen.

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-15 21:33