Amigo Horseware onderdeken met hals ??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jooliieen

Amigo Horseware onderdeken met hals ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-15 14:06

Hoi!
Vraagje!
Ik heb allemaal amigo-dekens.
Ik zoek eigenlijk een onderdeken met liner-systeem met hals!
Bestaat deze?
Aangezien ik wel een waterdichte halsdeken heb, maar ik wil er ook graag een onderdeken met hals onder doen, zodat de haren op de hals niet zo snel groeien..
Ik heb wel de 200 en 400 grams onderdeken liner-systeem, maar die zijn beide zonder hals.

Ik zat te kijken naar deze deken:
http://www.divoza.com/nl/amigo-insulator-heavy-met-nek
maar de Divoza zegt mij dat je deze niet als onderdeken kunt gebruiken, aangezien er geen liner-systeem aan zit, maar welke moet ik dan hebben als ik er 1 met hals wil hebben?

maya12333

Re: Amigo Horseware onderdeken met hals ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 14:11

Je kan ook een losse hals kopen, die zijn te vinden met en zonder vulling. Passen ook op het liner systeem.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 14:15

Amigo maakt zelf geen gebruik van het liner-systeem dacht ik? En je kan gewoon een horseware liner of elke andere deken onder je Amigo's leggen imo. Ik heb een ongevoerde waterdichte liner, die normaal onder mijn Rhino exceemdeken ligt, onder een normale regendeken liggen omdat 'ie niet meer 100% waterdicht is. Wil soms ietsje scheef trekken en je kan het niet in een keer op- en afdoen, maar that's it en is prima te doen.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 14:18

Deze kan je vast maken aan de insulators (staldekens) dus.. en als onderdeken gebruiken.
Of het ook aan de liner kan weet ik niet..

http://www.paardendrogist.nl/product/11 ... 880?v=True

Had zelf een insulator als onderste deken, en daar bovenop een outdoordeken met liner.. ;)

Jooliieen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-15 14:25

maya12333 schreef:
Je kan ook een losse hals kopen, die zijn te vinden met en zonder vulling. Passen ook op het liner systeem.

Hoe wordt deze dan bevestigd?

Jooliieen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-15 14:27

Casarell schreef:
Deze kan je vast maken aan de insulators (staldekens) dus.. en als onderdeken gebruiken.
Of het ook aan de liner kan weet ik niet..

http://www.paardendrogist.nl/product/11 ... 880?v=True

Had zelf een insulator als onderste deken, en daar bovenop een outdoordeken met liner.. ;)

Bedankt, maar ik heb een onderdeken van rambo liner-systeem, daar kan deze hals niet aan toch?

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 14:34

Als de bevestiging hetzelfde is, zie ik geen probleem..

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 14:52

ik denk niet dat het linersysteem bestaat met hals.
k heb ook alleen maar Horsewaredekens, maar vind de 150grams gevulde hals meer dan voldoende. Deze gaat zelfs alleen maar op als het overdag ook vriest.

Jooliieen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-15 14:56

Casarell schreef:

Ik heb helaas geen halsbevestiging op mijn rambo onderdeken zitten.

Jooliieen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-15 14:57

petitparis schreef:
ik denk niet dat het linersysteem bestaat met hals.
k heb ook alleen maar Horsewaredekens, maar vind de 150grams gevulde hals meer dan voldoende. Deze gaat zelfs alleen maar op als het overdag ook vriest.

Mijn paard staat geschoren buiten in een buitenstal en komt elke dag buiten van 7:00 tot 19:00 uur dus dan is het nog best wel koud.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 15:03

Mijn paard ook, zelfs de winter dat het -15°C heeft ze met alleen de 150grams hals in de sneeuw gestaan. De gewone dekens waren wel 350grams + 150grams onderdeken (toen nog de insulator opv een liner).
Vind persoonlijk de halzen eigenlijk tekort om heel veel nut te hebben. Een derde van de hals is nog steeds onbedekt bij het grazen.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 15:05

Jooliieen schreef:
Casarell schreef:

Ik heb helaas geen halsbevestiging op mijn rambo onderdeken zitten.

Je hoeft geen halsbevestiging op je ONDERdeken te hebben. Je kunt een hals met vulling kopen. Die is dan waterdicht en kun je aan je regendeken vastmaken. Daar zitten namelijk (tenminste wel bij mijn rambo) per kant 3 bevestigingsgleuven, waarvan je er eentje gebruikt voor je onderdeken en de andere 2 voor je hals
Mijn hals is 150 gram en dat lijkt me warm genoeg

hummer14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 15:11

ninne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 18:22

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 18:35

Dorine92 schreef:
Je hoeft geen halsbevestiging op je ONDERdeken te hebben. Je kunt een hals met vulling kopen. Die is dan waterdicht en kun je aan je regendeken vastmaken. Daar zitten namelijk (tenminste wel bij mijn rambo) per kant 3 bevestigingsgleuven, waarvan je er eentje gebruikt voor je onderdeken en de andere 2 voor je hals
Mijn hals is 150 gram en dat lijkt me warm genoeg

Precies dit. Ik heb de Rambo Duo, de Rambo Optimo en de Amigo Bravo Lite. Als mijn ene ruin toch een 100 gram moet, en ik gebruik die dag de Amigo Bravo Lite, dan maak ik van mijn Amigo Bravo Lite een 100 grams, door een Liner van 100 grams eronder te doen. De losse hals die ik van Amigo heb, plaats ik dan aan de ringen op mijn Amigo Bravo Lite en de liner gaat op de 2 vrije ringen. Zodoende heb ik een hals, maar is deze niet bevestigd aan de onderdeken. Je zet je paard immers toch niet met alleen liner op stal of buiten, gezien ze niet waterdicht zijn en geen kruissingels hebben. Dus een onderdeken met hals is dan toch ook niet nodig?

Wat je dus wel nodig bent, is een moderne uitvoering van een van de Rambo, Rhino of Amigo dekens. Sinds een jaar of 2 is alles met het linersysteem. Oudere dekens hebben dit niet. Echter zijn er wel oudere dekens waar een hals op kan. Ik heb een Amigo outdoordeken uit 2009 waar ook een halsbevestiging op zit. Weliswaar 3 ipv 5, omdat dit geen linersysteem is.

Jooliieen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-15 23:55

ninne1 schreef:
hummer14 schreef:

Ja die ben ik ook! Als je die neemt zou ik een maatje kleiner kopen dan de buitendeken. Die valt vrij ruim. Bij mijn komt deze deken in de zelfde maat als de buitendeken er iets onderuit.

Zo jammer dat er 1 zegt dat ik de onderderdeken dezelfde maat moet nemen, en de ander zegt dat ik een maatje kleiner moet hebben, haha lastig!!

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 23:58

Ik heb hem en gebruik hem ook als onderdeken.
Ik zet de liners ook nooit vast trouwens. Blijven zo ook prima liggen.

Jooliieen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-15 00:01

loulou schreef:

Welke maat heb je? Zelfde als de buitendeken? Of maatje kleiner?

Mijn paard staat wel 12 uur per dag buiten, dus ik wil niet dat de deken er van achteren uit steekt ivm de regen. Maar te klein is ook niet fijn ivm de ruimte bij de borst. Wat is handig? Haha lastig!

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 00:08

ik heb de liners door omstandigheden en maatje kleiner, maar het stoort niet. Mijn paard zit ook een beetje tussen de maten in.
6'0 is te krap als outdoordeken en 6'3 fractie te ruim, maar een 6'0 onderdeken gaat perfect en dan zit de 6'3 ook prima

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 00:13

Ik heb ook die onderdeken met hals. Er zit dus geen klittebandsluiting waar je hem aan de deken maakt, maar zoals de gewone liners al blijven liggen gok ik dat je hem niet gaat missen op de liner met hals.
Ik heb hem zelf nooit gebruikt, had hem gekocht voor mijn oude merrie, die in de winter vaak de hals eruit geschoren kreeg. Maar zij is vorig jaar overleden en ik heb hem dus niet meer nodig gehad.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 00:18

Jooliieen schreef:
loulou schreef:

Welke maat heb je? Zelfde als de buitendeken? Of maatje kleiner?

Mijn paard staat wel 12 uur per dag buiten, dus ik wil niet dat de deken er van achteren uit steekt ivm de regen. Maar te klein is ook niet fijn ivm de ruimte bij de borst. Wat is handig? Haha lastig!

Gewoon dezelfde maat :j

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 10:52

Ook ik heb dezelfde maat liners als de outdoordekens. Past onder allen prima (en dus de modellen van zowel Rambo, Rhino en Amigo)

ninne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 19:45

Ja die ben ik ook! Als je die neemt zou ik een maatje kleiner kopen dan de buitendeken. Die valt vrij ruim. Bij mijn komt deze deken in de zelfde maat als de buitendeken er iets onderuit.[/quote]

Zo jammer dat er 1 zegt dat ik de onderderdeken dezelfde maat moet nemen, en de ander zegt dat ik een maatje kleiner moet hebben, haha lastig!![/quote]

Van de gewone liners moet je idd ook gewoon de zelfde maat nemen als je outdoor deken, dus had ik bij deze deken ook gedaan. Maar helaas valt deze dus echt veel groter uit, kwam er aan de achterkant zeker 5cm uitgestoken. En de hals stak ook boven de outdoordeken uit.... Heb zelf de hals en de achterkant wat ingenomen en nu zit hij netjes.

Deze deken is ook van heel ander materiaal gemaakt, is niet zo glad als de huidige liners, alleen bij de schouders glad en voelt meer als een dekbed aan :D

Jooliieen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-15 20:14

Bedankt! Dan neem ik toch maar een maatje kleiner denk ik haha

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 15:16