Van welke Rijvereniging lid worden

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Paradepaard0

Van welke Rijvereniging lid worden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-15 16:45

Mijn dochter van 10 wil volgend jaar starten met haar B pony. Nu zal ze voornamelijk gaan springen. Van welke Rijvereniging kunnen we dan het beste lid worden? Moet ik een eentje in de buurt kiezen? (Capelle aan den IJssel.) Of juist een Rijvereniging die veel springwedstrijden organiseert. Hoe weet ik of een Rijvereniging goed/actief is?

Michelleex

Re: Van welke Rijvereniging lid worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 16:49

Dit hangt van alle verschillende factoren af, wat zoek je in een vereniging?
Accommodatie, goede lessen, veel evenementen, prijsbewust.?

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 16:53

Goed springen begint bij een goede basis dressuur. Kijk eens waar goed dressuurles wordt gegeven. Maar een andere factor die je misschien ook belangrijk vindt, is de sfeer die er is binnen een rijvereniging, de activiteiten die er plaats vinden, de mogelijkheden. Ik denk dat je nog even de mogelijkheden moet uitzoeken. En misschien vind je bij de ene rijvereniging de instructie wel beter dan bij de andere.
Laatst las ik hier op bokt een klacht van een meisje die niet opgenomen werd in de club omdat haar pony niet luxe genoeg was.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 16:54

Als je wil deelnemen aan kring kampioenschappen is het wel raadzaam om in de buurt een vereniging te zoeken
Daarnaast moet je even bekijken of je korting krijgt bij het starten bij die vereniging als je daar lid bent
Want dan is het wel raadzaam een vereniging te kiezen waar je ook zou willen starten.
Dus kijk waar je zou willen starten en ga dan bij die vereniging vragen

xTweetyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 17:00

ik heb een rijvereniging gezocht die als contributie zo laag mogelijk bedrag vroeg. want verder hoef ik niet naar de rijvereniging voor lessen etc. etc. alleen voor de naam rijden is voldoende :)

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 17:04

Ik heb gewoon voor de goedkoopste in de buurt gekozen. Dochter maakt geen gebruik van lessen, activiteiten of faciliteiten van een vereniging en moet dus alleen maar ergens lid zijn om te mogen starten bij knhs wedstrijden.

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 17:14

Ik maak daarintegen juist wel gebruik van de vereniging, ik heb daar 2 binnenbakken, en 2 keer per week les.
Ook worden er regelmatig wedstrijden en evenementen georganiseerd.

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 17:18

Michelleex schreef:
Ik maak daarintegen juist wel gebruik van de vereniging, ik heb daar 2 binnenbakken, en 2 keer per week les.
Ook worden er regelmatig wedstrijden en evenementen georganiseerd.

Dat is dus ook voor ts belangrijk bij haar keuze. Maak je verder nergens gebruik van is het zonde van het geld. Wedstrijd rijdt mijn dochter overal en nergens. Daarvoor ben ik niet afhankelijk van mijn eigen vereniging.

Tomorrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 17:25

Ik heb er een gezocht waar geen vrijwillig verplichte klusjes/kantine diensten oid gedaan moesten worden.
Ja ik weet verenigingen bestaan voor leden, door leden. Maar de enigste reden dat ik lid ben geworden is om een startkaart :Y)

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 19:00

Daarom, dat zijn allemaal vragen die je jezelf kan stellen bij het kiezen van een vereniging, dat is voor iedereen anders. :)