Human nature/ANWB jassen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kiwi_

Human nature/ANWB jassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-15 11:12

Hoi bokkers,

In mijn zoektocht naar een nieuwe winterjas heb ik geconstateerd dat ik die in de paardenwinkels niet ga vinden. Daarom denk ik nu over een human nature jas, die lijken me lang genoeg aan de achterkant.
Hebben jullie ervaringen met deze jassen als paardenjas? En hoe vallen ze? Moet je een maatje groter nemen als normaal of vallen ze gewoon?

Marie111

Re: Human nature/ANWB jassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 22:13

Welke jas bedoel je?

En de maten vallen over het algemeen gewoon.

Ik ben altijd erg tevreden over de artikelen van de ANWB.

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-15 00:21

Een ski- of techjas leek me wel wat. Wil wel een ietwat getailleerd model, weet niet of dat uitmaakt?

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 00:29

Ik heb een heerlijk warme jas van Human Nature voor bij de paarden. Een langere die aan de onderkant open kan worden geritst voor het paardrijden. Ik vind 'm echt top, lekker warm en helemaal waterdicht. Maar zoals hierboven al wordt gezegd: er zijn zoveel verschillende modellen. Over het algemeen zijn het gewoon heerlijke outdoor jassen, kosten meestal wel wat maar zijn het in mijn ogen dubbel en dwars waard. Mijn jas valt gewoon normaal, heb met al mijn kleding een M en zo ook met de jas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 11:34

Ik zie overal dat deze jassen klein vallen. Ik ga er ook naar 1 op zoek.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 11:38

Dat klein vallen is mij niet opgevallen Dark, heb er zelf een gekocht en ben er erg blij mee. Ben voor een 'lang' model gegaan, en daar valt prima in te rijden. Het voordeel van deze jassen is dat ze een heel stuk goedkoper zijn (de waterdichte jassen) dan paard rij jassen van hetzelfde kwaliteit. Daarbij hebben ze een goede garantie voorwaarde... ik zou absoluuut gaan voor een van ANWB.

Overigens hebben ze daar best vaak ruiters voor jassen, zo vertelde de verkoopster mij in ieder geval. Wat ik wel geloofde, had voordat ik daar een jas kocht meerdere berichten hier op bokt gelezen van ruiters die daar hun jas haalde, omdat je dan gewoon een echte waterdichte jas hebt.. en niet die teleurstellingen die je vaak koopt bij een bv EJ of plaatselijke ruitersportzaak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 11:42

Ik zoek er een op MP, omdat ik ff krap zit/.
En daar staat overal dat ze kleiner vallen, vandaar dat ik daar vanuit ging eigenlijk.

Ik heb ook een Eider outdoor jas. met goretex. ook een heerlijk ding.

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-15 11:49

Bedankt voor jullie reacties! Een ANWB jas klinkt wel als een goed idee :)
Op de site van de ANWB staat een maattabel die ik aangehouden heb, maar ik ben wel benieuwd of de jassen daadwerkelijk Zo vallen.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 12:05

Jassen zijn idd prima en qua maat vallen ze ook prima. Zeker niet klein! Ik heb een ski jas van de ANWB. Gebruik hem niet voor de Paarden maar had prima gekund.

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 12:52

Meestal vallen de jassen normaal :) Ik heb er een als gewone winterjas, super fijn!
Wat mij opvalt is dat de modellen nogal verschillen. Ik ben nouja toch wel redelijk slank met een taille. Sommige modellen zijn mij iets te recht, wat ik niet fijn vind. Andere modellen sluiten goed aan en dan ben ik weer helemaal blij :) gewoon even passen dus.