Fijne werk/stal handschoen gezocht

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Naskapower

Fijne werk/stal handschoen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-15 19:26

Het wordt ineens flink kouder en dus ben ik op zoek naar fijne handschoenen voor op stal.
Aangezien ik er niet mee hoef te rijden (hiervoor heb ik al fijne handschoenen) hoeft het ook zeker geen paardenmerk te zijn. Ik werk op een manege en doe stalwerk (mesten, vegen, voeren) maar de meeste tijd ben ik bezig met pony's uit de Hit-stal halen en kinderen helpen met opzadelen.

De handschoenen moeten enigszins waterbestendig zijn, graag wil ik riempjes dicht kunnen doen met de handschoenen aan, als dit niet kan moeten de handschoenen snel aan en uit kunnen. Ook wil ik dat de handschoenen vrij slijtvast zijn, ik wil er toch zeker de hele winter mee kunnen doen.

Wie weet er een fijne handschoen? Zelf zal ik van de week bij de legerdump kijken of er daar iets is dat voldoet.
Spoiler:
(afgelopen winter heb ik daar een hele fijne wollen muts en een losse kol gehaald die heerlijk warm zijn maar niet prikken)

Naskapower

Re: Fijne werk/stal handschoen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-15 13:06

50 keer bekeken en niemand die iets weet?

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 13:10

Ik gebruik handschoenen waarvan de vingers/binnenkant hand van een soort rubber zijn en de rest katoen. Belabberd voor fijn werkjes als riempjes, maar ze gaan gemakkelijk aan en uit. Voordeel vind ik dat vuil en vocht er niet doorheen trekt en je meteen een goede grip hebt.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 13:14

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 13:17

De oranje werkhandschoenen van de Action! Zijn nog net niet gratis, maar zijn super voor het werk in en om de stal. Ik sla er meestal een aantal paar in en dan kom ik fluitend de winter door. Ze zijn dun genoeg om mee te rijden, geven goed grip, zijn waterdicht aan de vingers en handpalm. Geven veel grip tijdens het uitmesten.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 13:36

Ik zweer bij de sealskin handschoenen die ik gekocht heb bij de paardendrogist. Alleen de priegeldingentjes zijn niet handig, maar ze zijn snel uit en net zo snel weer aan. Eerste handschoenen waar ik de hele winter door warme handen heb gehouden. Groot voordeel is dat ze ook nog waterdicht zijn :D

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-15 18:55

@hoogendroog, op een werkdag ben ik zo'n 8 uur buiten. Ik denk niet dat ik warme handen houd in die handschoenen, ik ken ze wel, zijn fijne klus handschoenen.

@RianneH, Ik heb er wat info over opgezocht en het klinkt goed. hoe slijtvast zijn ze? Ik wil er wel graag de hele winter mee kunnen doen (en als het kan de komende winters ook)

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 19:03

Ik merk nog geen slijtage na 2 winters, maar draag ze nog geen 2u per dag. Het materiaal is wel erg goed en de handpalm is leer dacht ik, dus blijft lang goed.

Ik verwacht met mijn verbruik er nog wel een jaartje of 5 mee te doen.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 13:37

RianneH schreef:
Ik zweer bij de sealskin handschoenen die ik gekocht heb bij de paardendrogist. Alleen de priegeldingentjes zijn niet handig, maar ze zijn snel uit en net zo snel weer aan. Eerste handschoenen waar ik de hele winter door warme handen heb gehouden. Groot voordeel is dat ze ook nog waterdicht zijn :D

Ik ben ook op zoek en die zien er goed uit, welke variant heb jij?

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 13:43

LileNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 17:59

Wow wat een prijzen voor die handschoenen :o Maar als ze lang meegaan is het het wel waard denk ik. Ben zelf op zoek naar rij/werkhandschoenen...

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 18:05

Ik gebruik tuinhandschoenen voor het voeren en mest ruimen/vegen. Gewoon hele simpele met wat extra grip.