Welke workshop tijdens vakantie?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Welke workshop heeft de voorkeur.

Workshop (anti)schriktraining met je paard.
7 (17%)
Workshop van Bit naar Bitloos met je paard.
Geen stemmen
Workshop vrijheidsdressuur met je paard.
4 (9%)
Workshop grondwerk met je paard.
10 (24%)
Workshop op de flex chair gecombineerd met les op je paard.
4 (9%)
€ 25,- tot € 35,-
4 (9%)
€ 35,- tot € 45,-
5 (12%)
€ 45,- tot € 55,-
3 (7%)
€ 55,- tot € 65,-
4 (9%)
€ 65,- tot € 75,-
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 41

Reeenwissel

Welke workshop tijdens vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-15 12:55

Voor het seizoen 2016 willen wij, naast de lessen en bosritten, een aantal workshops aanbieden.

Kunnen jullie aangeven waar je voorkeur naar uit zou gaan? Ook eigen ideeën zijn welkom.

Wat is het maximale bedrag dat je voor een ochtend of middag zou willen besteden?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 09:54

Op welk niveau wil je dat dan aanbieden?
Grondwerk of schriktraining als basisdingie, dat geloof ik wel; been there, done that, got the T-shirt.
Maar grondwerk of schriktraining (ik blijf even bij deze voorbeelden) op serieus niveau zou ik zeker willen overwegen.
Bij grondwerk denk ik dan bijvoorbeeld aan correcte houding in het lopen, zijgangen en verzameling. Feitelijk ga je dan sterk richting werken aan de lange teugel.

Bij schriktraining zou je kunnen denken aan het omgaan met een werkende graafmachine; boerderijmachnines en dat soort dingen die je op "standaard" schrikparcoursjes nooit tegen komt.

Kortom: wijk af van de standaard!

FD_horsesJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 09:56

Een workshop paarden sieraad? :) Wij geven deze ook vaak in de vakantie's, ook leuk voor ponykampen :) .

Reeenwissel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-15 11:59

ikke schreef:
Op welk niveau wil je dat dan aanbieden?
Grondwerk of schriktraining als basisdingie, dat geloof ik wel; been there, done that, got the T-shirt.
Maar grondwerk of schriktraining (ik blijf even bij deze voorbeelden) op serieus niveau zou ik zeker willen overwegen.
Bij grondwerk denk ik dan bijvoorbeeld aan correcte houding in het lopen, zijgangen en verzameling. Feitelijk ga je dan sterk richting werken aan de lange teugel.

Bij schriktraining zou je kunnen denken aan het omgaan met een werkende graafmachine; boerderijmachnines en dat soort dingen die je op "standaard" schrikparcoursjes nooit tegen komt.

Kortom: wijk af van de standaard!

Ikke bedankt voor je reactie. De workshops zullen zoveel mogelijk worden afgestemd op de combinaties die meedoen. Voor wat betreft de (anti) schriktraining zal het vooral gaan over hoe jij als ruiter reageerd op de reactie van je paard. Verder zijn er ook de dagelijks dingen aanwezig die je in het verkeer kunt tegen komen zoals tractor met rammelende kar erachter, een werkende minikraan en natuurlijk zijn er caravans op de camping ;)

Workshop lange teugel zou ook een mooie optie zijn. Wanneer daar meer belangstelling voor is zullen we op zoek gaan naar een deskundig persoon die de workshop zou kunnen geven.

Anoniem

Re: Welke workshop tijdens vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 12:05

Ik heb gestemd op grondwerk en flexchair.
Grondwerk zal dan wel op een wat hoger niveau moeten zijn dan standaard longeren en gebruik hulpteugels etc. Ik denk dan echt wel aan het werken aan de hand om echt specifieke problemen aan te pakken of blessurepreventief te werken.
Flexchair en zitles er achteraan omdat ik best nog eens zo'n sessie zou willen doen, als vervolg op eerdere. Erg leuk en leerzaam, hoewel er weinig aandachtpunten uitkwamen.

Schriktraining zou ik wel heel leuk vinden, maar de standaard schriktrainingen ben ik ondertussen wel klaar mee, en m'n paarden lopen ze ook geeuwend door.
Maar als er inderdaad op de weg gewerkt zou kunnen worden met grote landbouwwerktuigen en rammelende karren ed, dan zou ik absoluut geïnteresseerd zijn!

Reeenwissel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-15 12:43

Sonja schreef:
Schriktraining zou ik wel heel leuk vinden, maar de standaard schriktrainingen ben ik ondertussen wel klaar mee, en m'n paarden lopen ze ook geeuwend door.
Maar als er inderdaad op de weg gewerkt zou kunnen worden met grote landbouwwerktuigen en rammelende karren ed, dan zou ik absoluut geïnteresseerd zijn!

Ivm de veiligheid wordt er niet op de openbare weg gewerkt. Maar op eigen terrein. Wel is er een shovel,trekker,minikraan aanwezig.

Reeenwissel

Re: Welke workshop tijdens vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-15 13:46