Dit weer?
Ja, het weer op zich is niet zo'n ramp moet ik zeggen. Maar mijn bak wel... Er zou dit jaar een nieuwe aangelegd worden, maar daar is het door drukte van de eigenaar niet aan toe gekomen.
Nee, ik heb geen eigen paard. Kan het paard wel als eigen beschouwen. Naast de mijne heeft hij nog 7 paarden en 2 veulens. Deze lopen overdag (afgewisseld) in de bak. Bak ligt er al jaren, niet gedraineerd, ligt op klei. In de zomer is de bak te stevig, lostrekken heeft het klei omhoog gehaald en maakt de bak nu glad en blubberig. Er 30cm in gaan, is geen uitzondering. Echt rijden kan je er dus niet in op dit moment. Als het iets droger is, klinkt het wel wat in gelukkig en is er weer wat basiswerk in te doen.
Daarom gaan we nu gewoon 2 keer per week binnenrijden, maar ik ben behoorlijk fanatiek, zeg maar gerust bloedfanatiek. Met 2 keer per week rijden, kan ik geen zware dingen van mijn paard vragen, dat vind ik niet redelijk. Dus zal ik hem waarschijnlijk daarnaast 1 of 2 keer per week aan een halster longeren, zodat hij niet uit balans wordt gehaald, dat vind ik te eng.
Buitenrijden vinden we allebei leuk, maar ik wil niet alleen langs een 80km weg rijden met een paard dat auto's niet zo leuk vindt. Daarbij werk ik gewoon 4 dagen per week en is het 's avonds donker en nog gevaarlijker. Er is namelijk ook nauwelijks straatverlichting. Dus dat doen we af en toe op zaterdag, mits stalgenootje er ook is en we geen wedstrijden gepland hebben.
Wedstrijden afzeggen ga ik er niet om doen zolang de wegen begaanbaar zijn, aangezien hij op dit moment binnen zo spannend vindt, dat hij gewoon kilometers moet maken. Voor de punten rijden we dus in ieder geval al niet.
Dan maar zien als extra training. Maarja, dan wil ik thuis nog wel wat gerichte training doen aan de hand. Zo heb ik afgelopen week al geoefend op het achterwaarts gaan. Maar om hem nu aan te leren hoe hij moet piafferen, lijkt me wat veel van het goede
Ik ben heel benieuwd hoe jullie het aanpakken met dit weer?

Het is niet zo dat ik niet kan sparen, ik spaar ook gewoon.