hoe reageren twee oude bekende op elkaar?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lizaxx

hoe reageren twee oude bekende op elkaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-15 20:02

Ten eerste komt binnenkort een veulen weer terug van een andere stal terug naar onze stal(en dus ook haar moeder). Hoe reageren deze paarden op elkaar, kennen ze elkaar nog. kunnen ze meteen weer bij elkaar of moeten ze weer opnieuw wennen?

En hoe gaat dit met paarden die elkaar ongeveer 1 jaar niet meer hebben gezien?

Azmay

Re: hoe reageren twee oude bekende op elkaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 20:04

Die van mij keken elkaar nog niet aan toen ze na een jaar weer samen kwamen. Inmiddels zijn het wel de enige paarden die samen eten van de hele kudde dus er is wel "iets" tussen de twee :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 20:07

Die van mij herkende haar weidemaatje wel! Hebben zo'n half jaar samen gestaan in de wei en paddock, en stonden toevallig ook nog is naast elkaar op stal. Nadat ze ongeveer een half jaar uit elkaar geweest waren (beide verhuist) kwamen zij ons ophalen voor een buitenrit! Met die andere merrie al op de trailer, is die van mij er zo ongeveer opgesprongen ;) En na twee vrolijke hinnikjes hebben ze elkaar uitgebreid geknuffeld :D (voor zover dat kon op de trailer ;) )

...Dus ze kunnen elkaar zeker herkennen, maar dat zal echt per paard verschillen :j

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 20:21

Ik heb onlangs mijn eerste paard opgehaald bij mijn moeder
Hij en zijn maatje hadden elkaar al 4 jaar niet meer gezien

En of dat ze elkaar herkende... Al na een hinnik shadow kon zich nog maar net beheersen om normaal te doen en eenmaal uit de trailer liep hij als een idioot naast me
Zo graag wou hij na Total
En Total sprong nog net niet over de draad

Ze hebben vervolgens de hele dag op de wei staan te kroelen :+:

Dit bevestigde voor mij dat paarden elkaar echt wel herkennen!

Lizaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-15 20:23

Gentlegiant schreef:
Ik heb onlangs mijn eerste paard opgehaald bij mijn moeder
Hij en zijn maatje hadden elkaar al 4 jaar niet meer gezien

En of dat ze elkaar herkende... Al na een hinnik shadow kon zich nog maar net beheersen om normaal te doen en eenmaal uit de trailer liep hij als een idioot naast me
Zo graag wou hij na Total
En Total sprong nog net niet over de draad

Ze hebben vervolgens de hele dag op de wei staan te kroelen :+:

Dit bevestigde voor mij dat paarden elkaar echt wel herkennen!

aahw wat ontzettend leuk, ik ben echt heel erg benieuwd hoe het bij ons gaat <3

Sneeuwneus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 01:01

Dit lijkt mij een gevalletje "verschilt per paard", waarbij verschillende factoren een rol spelen zoals de band die ze samen gehad hebben, hoelang ze samen geweest zijn etc. Op zich zou je het wel verwachten aangezien het gaat om een moeder en haar veulen, al zijn er ook gevallen waarbij dat helemaal geen rol speelde. Kortom, moeilijk te voorspellen, je ziet vanzelf wel of er herkenning optreedt.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 01:21

moeder dochter heb ik nu zulke goede ervaringen mee.. Die herkende elkaar wel, maar niet op een positieve manier XD haha!

Mijn hengstje heeft eerste levensjaar bij mijn oude merrie gestaan en die zagen elkaar laatst weer na 2 jaar elkaar niet gezien te hebben; en die herkende elkaar duidelijk in een positieve manier wel. Maar goed, kunnen niet bij elkaar staan ofzo natuurlijk.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 12:35

Mijn merrie herkende haar zoon direct.

Met een laag brommend gehinnik begroete ze hem en pakte met haar lippen voorzichtig zijn neus.

Om hem vervolgens weg te sturen...

Maar ze herkende elkaar na 2 jaar niet gezien te hebben direct.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 13:13

Kelly haar dochter kwam nog wel es bij ons op vakantie, maar kelly wilde haar dochter niet bij haar in de buurt hebben!
Gaat dus niet altijd even gezellig :j

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 15:23

Ik ga regelmatig met kennissen enkele dagen op pad. Paarden die alleen een weekend / week bij elkaar staan. Het jaar erop merk je echt dat zij elkaar nog kennen.

mirm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 15:30

Toen het veulen van mijn merrie op drie jarige leeftijd terug op stal kwam kenden ze elkaar meteen! En ze zijn sinds die tijd onafscheidelijk.

elsemiekevm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 11:28

Best interessant en super lief om al die verhalen te lezen! Dan herkennen paarden andere paarden inderdaad wel, zelfs nog na jaren!! Superlieve verhalen

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 11:33

Er was toch een tijdje terug op fb een filmpje was rondging, van een Britse die na echt lange tijd (jaren) weer een paard terug kon krijgen/kopen. Er was gefilmd hoe deze bij de eerste kennismaking bij zijn oude vriendjes in de wei kwam staan, een groot feest der herkenning. Prachtig om te zien.

Maar geloof ook maar zo dat het ook anders kan zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 11:37

Het verschilt echt per paard, maar in het algemeen zullen paarden elkaar nog wel herkennen. Of ze ook op de zelfde voet verder gaan is een ander verhaal, bij mij moest tussen moeder en dochter (4 maand uit elkaar geweest) opnieuw de rangorde bepaald worden vond de moeder ;)