In het paspoort van mijn pony staat meerkopschimmel i.p.v. moorkopschimmel. Omdat ik per 2016 officieel ga starten wil ik dit graag aangepast hebben.
Ik heb al een mail gestuurd naar het stamboek hoe en wat. Maar lees nu ook dat het door een dierenarts mag aangepast worden met daarbij een handtekening en stempel.
Het mag alleen aangepast worden door een bevoegd persoon, dat is over het algemeen een schetser die namens het stamboek paarden optekent en de kleur registreert. Daar dus toch even navragen zoals je al gedaan hebt. Aangezien het stamboek het paspoort afgegeven heeft en dit dus fout genoteerd heeft, kun jij er niets aan doen en lijkt het mij dat ze dit kostenloos aanpassen.
Maak je over de tikfout geen zorgen hoor, er zijn paspoorten bij paarden waarin veel ergere fouten staan, zoals merrie waar ruin moet staan of een compleet verkeerde kleur.
MataHari13
Geplaatst: 18-11-15 18:00
Niet te veel zorgen om maken. Mijn paard staat als Isabel in het paspoort. Maar ze is toch echt een zweetvos.
Heb inmiddels contact gehad met het stamboek die het paspoort heeft afgegeven. Het word kosteloos aangepast dus dat ga ik maar doen en hij wordt gelijk op mijn naam gezet. Dus dan klopt alles weer .
Troost je, mijn donkerbruin bonte heeft 5 jaar gestart als vosbont op papier Nu was die wel tricky, officieel konden ze mij weigeren, maar een spelfout? Zouden ze zo ver gaan?
Volgens mij ligt het er maar net aan wie je tegen komt of ze moeilijk gaan doen... zo stond er bij een fokproduct van mij schimmel bruin geboren op papier. Maar desbetreffende controleur vond dat er bruinschimmel moest staan
mrie
Geplaatst: 23-11-15 17:42
Ik hb een appelschimmel, volgens het boekje. Nou zo'n vreemde appelschimmel heb ik nog nooit gezien. Hij is appaloosa. En dat was hij als baby ook al. Niet moeilijk maken voor jezelf. Ik schrijf bij de jury inspectie van de eventers cic1 en cic2 o.a. de europees kampioenschappen. Daar doen ze wel moeilijk over afwijkingen in het paspoort maar die zijn ook niet allemaal gechipt.