Rijlaarzen voor dikke kuiten

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

AbbyBlues

Rijlaarzen voor dikke kuiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-15 15:46

OK, ik ga het rijden weer oppakken en nu ben ik op zoek naar rijlaarzen. Nu heb ik echt mega dikke kuiten (pas ook nooit in reguliere laarzen) dus vraag ik even jullie hulp.

Ik zag ook de Jodhpur van Imperial Riding. Ik wist niet eens dat je rijlaarzen ook in de lage uitvoering had? Heeft iemand hier ervaring mee? Zijn die practisch? Aangezien normaal rijlaarzen altijd hoog zijn vraag ik me af of dit wel zo handig is.

Sjira

Re: Rijlaarzen voor dikke kuiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 15:51

Wat leuk dat je weer gaat rijden! Ja dat 'met je dikke kuit in een rijlaars' probleem komt wel vaker langs.. Een jodphur is een rijschoen die je in combinatie met chaps kan dragen. En chaps heb je wel veel voor de bredere kuit. Ik zou dus gewoon een jodphur schoen aanschaffen en daar chaps bij kopen.

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-15 15:55

Dank je wel Sjira! Daar zijn chaps dus voor. (voel me echt blond nu :o? )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 15:17

Ik had vroeger jodphurs (geen idee hoe je het schrijft) maar mijn zus had nog hele mooie rijlaarzen voor mij en toen ben ik daar op over gestapt. Volgens mij zijn jodpurs handiger voor jou, aangezien ze echt tot je enkel komen en niet tot over je kuiten. En ik had vroeger geen chaps, ik trok gewoon rijkousen aan, zat ook prima en nooit problemen gehad dus volgens mij zijn chaps niet heel noodzakelijk, tenzij je op wedstrijd gaat.

Kiki1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 15:21

Ik heb zelf ook jodphurs en chaps! Hele mooie van petrie die superlekker zitten!
Ik ken het dikke kuiten probleem maar al te goed en kom zelf ook niet in gewone rijlaarzen..

samirah

Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 09:02

Je zou eens naar fuller fillies laarzen kunnen kijken.

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-15 10:02

Oi. Die kende ik nog niet. Dank je!

Draver_Dirk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 12:12

Ik heb hetzelfde probleem met mijn kuitmaat. inderdaad het beste jodphurs. Ik heb kuitmaat 46 en bij de meeste ruitersportzaken gaat het tot rond de 42.
Bij horze.nl hebben ze chaps ook in grote kuitmaten.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 21:25

Ik heb ook problemen met rijlaarzen. Ik ben uiteindelijk geslaagd met horka Anna/isa laarzen. En de horka jackson chaps.

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-15 21:36

Ja!!! Vandaag geslaagd,bedankt voor alle adviesen. +:)+
Korte laarzen van Ariat (Hampton 2) en red horse chaps. Hartstikke blij mee. :D

Meteen ook 2 rijbroeken en een horka cap gekocht. (En Ariat rijlaarzen, rijbroek en horka cap voor mijn man, want die gaat ook mee natuirlijk. :D )
Mee klaar voor mijn eerste rijles in 15 jaar. *\o/*

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-15 21:39

Jodhpurs heb ik aangehad maar met de rits achter sneden ze in mijn hiel en met rits voor drukten ze te veel op mijn wreef. Dus 20 verschillende laarzen aan gehad. Stond op het punt 'm het voor gezien te houden. Kwam ze met deze aanzetten.

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 21:41

Laarzen van mountain horse! Ik ben niet bepaald slank maar pas daarvan nog net in de reguliere schacht (de wijde schacht zit wel een stuk lekkerder :P) Heb zelf mondoni laarzen met wijde schacht, die zitten goed en staak ook mooi.
Outdoorlaarzen van ariat passen mij ook goed, die zijn alleen een beetje heel erg prijzig.
Die laarzen van fuller fillies vind ik persoonlijk niet mooi en vind ze er op de modellen ook lomp uit zien, maar wel fijn prijsje, dus misschien wel fijne keuze als je het rijden weer op gaat pakken!

edit: woops, ben te laat zo te zien :D Veel rijplezier!!

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-15 21:43

Bambolina schreef:
edit: woops, ben te laat zo te zien :D Veel rijplezier!!

Hihi. Evengoed bedankt. :P

MissieTjah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 15:05

Zit hier met hetzelfde probleem! En hoeveel chaps ik nu al niet heb versleten heb.. pff!
Ik kan de Ariat's niet vinden online, zou je een link kunnen sturen? Of zijn dit gewoon jodphurs? :oo