Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
HorseTopShop schreef:Omdat je jouw paard vrijwillig bij het andere paard hebt staan, keert de verzekering niet uit.
Had je gezegd dat ze ze zonder jouw toestemming bij elkaar hebben gezegd, hadden ze wel uitgekeerd.
Neonlight schreef:WA verzekering??? Die zal niets uitkeren, paarden zijn geen auto's......Of bedoel je de AVP?
Dieren, mits particulier bezit, horen daar wel onder te vallen.
Wat geeft de verzekering als reden op voor de afwijzing?
Myour schreef:Mijn vorige pony heeft een keer, op de trailer weliswaar, een trap gehad waarbij het puntje van het griffelbeen was gebroken. Pony moest geopereerd worden, totale kosten zon 3200 euro. Nu was het wel zo dat ik de pony verzekerd had. De WA verzekering van de andere eigenaresse heeft alle kosten vergoed die mijn paardenverzekering niet vergoedde (transportkosten, eigen risico etc), dat kwam op zo'n 800 euro uit.
Myour schreef:Ik ben met haar gaan praten of ze wilde meewerken om het op haar WA verzekering te verhalen. Dat vond ze geen probleem. Wij hebben toen een hele documentatie gemaakt wat er precies wanneer gebeurd is (dus precieze data ongeval, data DA erbij, operatie etc etc, kopietjes van alle rekeningen). Dat heeft zij toen opgestuurd naar de verzekering. Tussentijds is er iemand van haar WA langs geweest om de trailer te bekijken hoe het gebeurd is (volgens mij meer een formaliteit aangezien er volgens mij toen al niks meer te zien was). Heeft wel lang geduurd hoor voor we definitief het geld terug hadden. Geloof dat het hele gebeuren in april heeft plaatsgevonden en tegen Kerst kregen we bericht dat het geld gestort zou worden.
evidentie schreef:Myour schreef:Mijn vorige pony heeft een keer, op de trailer weliswaar, een trap gehad waarbij het puntje van het griffelbeen was gebroken. Pony moest geopereerd worden, totale kosten zon 3200 euro. Nu was het wel zo dat ik de pony verzekerd had. De WA verzekering van de andere eigenaresse heeft alle kosten vergoed die mijn paardenverzekering niet vergoedde (transportkosten, eigen risico etc), dat kwam op zo'n 800 euro uit.
Dat is fijn. Ik heb soortgelijke situatie (zie mijn topic) zou he daar willen uitleggen hoe jullie dit hebben aangepakt om tot vergoeding te komen?