Als je een verzekering neemt van bijv. waarde 2500 / premie 6,5% = 162,5 euro. Moet je deze kosten jaarlijks of maandelijks betalen?
Alvast bedankt voor jullie antwoorden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Cowgirl_K schreef:Ik heb toevallig zelf ook gekeken gisteren en kon kiezen tussen maandelijks, kwartaal of jaar. Die van jou klinkt meer als kwartaal, maar kan het fout hebben ;p
lianne125 schreef:Hangt er vanaf waarvoor je het paard verzekert. Als dit enkel dood en ongevallen is dan zal dat je jaarlijkse bedrag zijn. Voor ziektekosten en andere dekkingen ben ik niet op de hoogte.
MelissaKB schreef:lianne125 schreef:Hangt er vanaf waarvoor je het paard verzekert. Als dit enkel dood en ongevallen is dan zal dat je jaarlijkse bedrag zijn. Voor ziektekosten en andere dekkingen ben ik niet op de hoogte.
Dit is idd alleen de basisverzekering 'Dood en ongevallenl' Kan ik dan op dat bedrag per jaar rekenen? Want dan vind ik dan wel erg weinig(Had meer verwacht)
ingvdh schreef:De premie is per jaar. Je kan vaak per maand/kwartaal betalen, maar dit kost meer geld.
Let wel; dood en ongevallen klinkt leuk, maar is ook de verzekering die het minst vaak uitkeert. Weinig paarden gaan nl spontaan dood of dood door ongeval. Het overgrote deel wordt ingeslapen omdat het een blessure/ziekte heeft waarbij het diervriendelijker is om in te laten slapen. Dan keert deze verzekering niet uit.
Babootje schreef:Dood door bijvoorbeeld artrose op dit soort verzekeringen niet, volgens mij. Koliek en andere ziekten die "zomaar" kunnen ontstaan zijn dan weer wel verzekerd.
Zelf ben ik ook verzekerd bij Equipe. De meest uitgebreide verzekering, inclusief ziektekosten Equipe 4 voor een verzekerd bedrag van 2500 kost mij 35,00 per maand. Het verzekerde bedrag is ook meteen het bedrag dat je kunt uitgeven aan ziektekosten per jaar.
lianne125 schreef:ingvdh schreef:De premie is per jaar. Je kan vaak per maand/kwartaal betalen, maar dit kost meer geld.
Let wel; dood en ongevallen klinkt leuk, maar is ook de verzekering die het minst vaak uitkeert. Weinig paarden gaan nl spontaan dood of dood door ongeval. Het overgrote deel wordt ingeslapen omdat het een blessure/ziekte heeft waarbij het diervriendelijker is om in te laten slapen. Dan keert deze verzekering niet uit.
Dood door ziekte wordt wel degelijk uitgekeerd. Helaas zelf ervaring mee. Misschien afhankelijk van de verzekeringsmaatschappij?
Babootje schreef:Dood door bijvoorbeeld artrose op dit soort verzekeringen niet, volgens mij. Koliek en andere ziekten die "zomaar" kunnen ontstaan zijn dan weer wel verzekerd.
Zelf ben ik ook verzekerd bij Equipe. De meest uitgebreide verzekering, inclusief ziektekosten Equipe 4 voor een verzekerd bedrag van 2500 kost mij 35,00 per maand. Het verzekerde bedrag is ook meteen het bedrag dat je kunt uitgeven aan ziektekosten per jaar.
Cowgirl_K schreef:Wat is de reden dat je voor 2500 gekozen hebt? Dekt dat zo goed als de lading, mocht er onverhoopt wat gebeuren?
Zat zelf te twijfelen tussen die en 5000
Citaat:Je moet het eigenlijk zo zien: Bij alle verzekeringen (ik heb het uitgezocht) betaal je een eigen risico. Die is meestal 25% van de rekening. Dat wat overblijft krijg je uitgekeerd. De verzekerde waarde bij ziektekosten is dus feitelijk niet 2500 maar 3125. Daar kun je heel wat van "verspijkeren". Ik heb dat in ieder geval per jaar nog nooit opgemaakt. Het dekt de lading van de meeste blessures wel. Voor meer extreme gevallen - zoals bijvoorbeeld een koliekoperatie - ben je dan in ieder geval al een eind op weg.
Wen1986 schreef:Ter voorbereiding ben ik alvast op zoek naar een paardenverzekering. Graag hoor ik wie bij welke verzekering goede ervaringen heeft. Het gaat om een basis incl. ziektekosten verzekering en vind het belangrijk dat de dierenartskosten maar ook de kosten voor scans (röntgen) (deels) worden vergoed. Evenals kliniekopname bij koliek bijv.
ikke schreef:Wen1986 schreef:Ter voorbereiding ben ik alvast op zoek naar een paardenverzekering. Graag hoor ik wie bij welke verzekering goede ervaringen heeft. Het gaat om een basis incl. ziektekosten verzekering en vind het belangrijk dat de dierenartskosten maar ook de kosten voor scans (röntgen) (deels) worden vergoed. Evenals kliniekopname bij koliek bijv.
Oftewel, je wil een volledig pakket. Reken op 22 - 24% premie van de verzekerde waarde.
Waar je rekening mee moet houden zijn de factoren eigen risico, uitkeringspercentage en maximale uitkeringen per geval en per jaar.
Citaat:Ik weet niet bij welke maatschappij jij zit, maar waar ik offertes heb opgevraagd kom ik lang niet aan 22 - 24% en is alles gedekt.