Reflectie en verlichting in de wintermaanden

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nouvel

Reflectie en verlichting in de wintermaanden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-15 14:43

Wie heeft er goede tips voor reflecterende vesten met lichtjes, waarvan de lichtjes het goed doen en goed zichtbaar zijn?

We hebben nu een vest van BR waarvan de lichtjes met regelmaat uitvallen, een nieuwe besteld en daarbij gebeurt het weer, omgeruild en weer...

Graag tips met winkels/sites waar ze te koop zijn.

En wie heeft ervaring met de reflective uitrijdeken van Amigo (met de band voor langs), hoe valt deze qua maat en hoe blijft deze zitten?

Arabesk

Re: Reflectie en verlichting in de wintermaanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 11:44

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 11:48

Agradi, idd en Kramer. Wij hebben bij de Action bandjes gekocht die zowel reflectie als LED-lampjes hebben (kunnen knipperen en constant aan (of uit)). Deze doen we om onze eigen arm en om de benen van de pony's.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 11:50

De Hema heeft hele handige fietslampjes met LED. Kost niet veel en zijn makkelijk te bevestigen.
www.hardloopaanbiedingen.nl heeft ook super handige reflectiespullen en verlichting.
Het BR vest heb ik ook en dat probleem had ik vorige week ook. Irritant.

Mijati

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 11:57

Hilary schreef:
Agradi, idd en Kramer. Wij hebben bij de Action bandjes gekocht die zowel reflectie als LED-lampjes hebben (kunnen knipperen en constant aan (of uit)). Deze doen we om onze eigen arm en om de benen van de pony's.

Ik doe zo'n bandje liever om mijn been, je eigen arm is boven het gezichtsveld van een automobilist. En natuurlijk om alle vier de benen van ponylief.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 12:01

Mijati schreef:
Hilary schreef:

Ik doe zo'n bandje liever om mijn been, je eigen arm is boven het gezichtsveld van een automobilist. En natuurlijk om alle vier de benen van ponylief.

Oh ja, excuus: als we uit het bos komen, lopen we het laatste stukje naar stal altijd naast onze pony's, dus vandaar dat ik 'm om m'n arm doe. Als ik erop blijf zitten (bijna nooit), doe ik 'm idd ook om mijn been.

Verder zijn we eigenlijk altijd met twee mensen en meerdere pony's, dus dan bepalen we van te voren wie er voorop gaat (krijgt reflectiehalster om en bandjes om voorbenen), wie in het midden (reflecterende dekensingel en bandjes om linker voor- en achterbeen), en wie achteraan (bandjes om achterbenen en bij de shet ook om de staartriem).
Laatst bijgewerkt door Hilary op 17-11-15 12:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Marieke33

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 12:01

De bandjes van de Action inderdaad! Ideaal voor om de benen van je paard! Mensen zien meteen dat er iets met vier benen loopt! Bij de action ook een reflectievest voor mezelf gekocht. En zo'n hoofdlampje. Past prima op je cap! Daardoor is de weg waar we rijden ook meteen beter verlicht, want die is echt pikke donker.
TIP: de lichtjes niet op knipperen zetten! Is heel irritant voor automobilisten en je paard beweegt ook al, dus ze zien de lichtjes echt wel als ze branden!
Reflectiedeken heb ik nu bij Agradi besteld. Ik had er een van EJ eigen merk, maar die paste totaal niet onder mijn zweetbladen door. Kwam niet eens in de buurt.

GMekkes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 12:18

Ik gebruik een reflecterende halsband van Kramer voor mijn paard, een uitrijdeken met een reflecterende streep en om de benen reflecterende bandages. Daarnaast draag ik om beide bovenarmen reflecterende bandjes met lichtjes, deze zijn vrijwel overal te verkrijgen. Om mijn linkerbeen draag ik een ruiterlampje, wit licht voor, rood licht naar achter. De enige automobilist die ik tot nu toe ben tegengekomen in het natuurgebied stopte om te zeggen dat ik zo goed zichtbaar was :D

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-15 22:13

bedankt voor de tips, ik wil wel graag een vest ipv bandjes om armen, ik ga in ieder geval ook even bij kramer op de site kijken!

niemand ervaring met de amigo reflecterende deken?

AnneliesLap

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 10:47

Geen ervaring met de deken helaas.
Zelf doe ik ook altijd een veiligheidsvest aan (ook gemakkelijk te halen bij de action). Het voordeel van zo'n vestje is dat het met dit stormachtige weer niet zo wappert als een deken..

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 21:15

Wij gaan eens in de twee weken naar een stal om daar te rijden. We zijn net twee rijdende kerstbomen:

- reflectie om benen paard (ruitersportzaak)
- helmlamp (moeten een deel door het bos anders zien we niets) decathlon ik geloof 9 euro
- lampjes om de armen en benen (action) gebruiken ze ook voor het hardlopen.
- led lampje in voorpluk en staart (Hema)
- hesjes
- reflecterende uitrijdeken
- straps om beugels

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 21:20

Op dit moment bestaat onze 'outfit' uit:
- fluoriscerende/reflecterende beenbeschermers, elk been eentje
- hesje met ledlampjes en reflecterende banen
- elastisch bandje met fietslampje (rood) in de staart
- fluoriscerend én lichtgevend (led, wit licht) borststuig (waar evt. op de boeg nog 'n extra fietslampje (wit) gaat).

We zijn van afstand prima zichtbaar.