[HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mmvs

Berichten: 191
Geregistreerd: 18-05-15
Woonplaats: Dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 22:05

Ladylies8 welke maat heb je normaal gesproken ? Uit de maattabel heb ik van t ene onderdeel de ene maat nodig en op t andere onderdeel andere maat. Waar heb je deze in de winkel gepast ?

31Cinnamon

Berichten: 35
Geregistreerd: 19-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 17:05

Ik heb een vraagje :Y)
Ik heb een ontzettend gaaf wit met zwart Rij jasje gezien en nu lijkt het mij leuk om daar een zwarte rij roek met witte accenten bij aan te doen omdat het jasje voornamelijk wit is...

Maar mag dat eigenlijk wel op een officiële wedstrijd? :')
En als het niet mag wat zijn de consequenties? Kost dat je dan een punt in de verzorging of wordt je dan helemaal gediskwalificeerd?

Alvast bedankt :)

benthevigox

Berichten: 65
Geregistreerd: 18-07-15
Woonplaats: Well limburg

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 17:18

Ik kan je niet helpen met je vraag maar ben wel heel benieuwd naar het jasje !

Lithya

Berichten: 2536
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 17:40

Nee mag niet. Kleur van de rijbroek is niet vrij gegeven.

Afbeelding

31Cinnamon

Berichten: 35
Geregistreerd: 19-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 19:08

Hmmm wat jammer. Weet iemand toevallig ook hoe streng ze ermee zijn en wat de consequenties zijn als je toch in een zwarte rijbroek start?

Dit is het jasje :j
Afbeelding

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 19:13

Dan kun je de ring verlaten.

Getup

Berichten: 8372
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 19:13

Weet je zeker, dat je dit leuk vindt :o ?
Geen idee wat de consequenties zijn. Met wat pech mag je niet eens starten.

Vind het eerlijk gezegd best respectloos, er gewoon s**** aan te hebben. Je mag veel qua jasje en outfit :)

melissapupa
Berichten: 1091
Geregistreerd: 21-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 19:14

31Cinnamon schreef:
Hmmm wat jammer. Weet iemand toevallig ook hoe streng ze ermee zijn en wat de consequenties zijn als je toch in een zwarte rijbroek start?

Dit is het jasje :j
[ [url=m/nfvHIz.png]Afbeelding[/url] ]

dan mag je niet starten omdat je niet aan de reglementen voldoet

roosje78

Berichten: 2275
Geregistreerd: 10-09-07
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 20:30

Zelf ben ik jury en bij mij zou je meteen de ring mogen verlaten.

rink

Berichten: 1846
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Buinen

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 20:39

Bij mij ook, reglement is reglement

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 21:26

Als ik het zou zien op een wedstrijd waar ik ringmeester ben zou ik je het losrijterrein al afsturen :=

Anoniem

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 23:04

Wanneer het verenigingstenue is mag het wel.

vilheide

Berichten: 1487
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 23:09

31Cinnamon schreef:
Hmmm wat jammer. Weet iemand toevallig ook hoe streng ze ermee zijn en wat de consequenties zijn als je toch in een zwarte rijbroek start?

Dit is het jasje :j
[ [url=m/nfvHIz.png]Afbeelding[/url] ]


Ik vind het een erg leuk apart jasje. Gelukkig mogen wij in ijslandersport alle kleurcombinaties aan.

31Cinnamon

Berichten: 35
Geregistreerd: 19-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 08:48

Jammer, ik vind het persoonlijk echt onzin. Maargoed ik wil wel graag wedstrijd rijden dusja dan maar gewoon saai -O-

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 08:51

vonneke schreef:
Wanneer het verenigingstenue is mag het wel.

Ja, in theorie wel natuurlijk :j Daar heb je een punt.

31Cinnamon

Berichten: 35
Geregistreerd: 19-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 08:52

vilheide schreef:
31Cinnamon schreef:
Hmmm wat jammer. Weet iemand toevallig ook hoe streng ze ermee zijn en wat de consequenties zijn als je toch in een zwarte rijbroek start?

Dit is het jasje :j
[ [url=m/nfvHIz.png]Afbeelding[/url] ]


Ik vind het een erg leuk apart jasje. Gelukkig mogen wij in ijslandersport alle kleurcombinaties aan.


Hihi toch maar eens de overstap naar ijslanders maken dan :P, maar misschien iets voor jou? Wil je de link wel sturen :D

Evelijn

Berichten: 7692
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Peize

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 09:02

31Cinnamon schreef:
Jammer, ik vind het persoonlijk echt onzin. Maargoed ik wil wel graag wedstrijd rijden dusja dan maar gewoon saai -O-


Er is al heel veel meer vrije keuze wat je aan mag trekken bij wedstrijden... dus die opmerking is alles behalve terecht. Beetje allemaal in hetzelfde tenue heeft ook wel wat... je hoort gejureerd te worden op je rijden niet op je kledingsmaak.

Alice13

Berichten: 2519
Geregistreerd: 12-07-09
Woonplaats: Rijssen

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 09:02

Persoonlijk zou ik het jasje nooit schoon kunnen houden hahaha maar ik denk juist met zwarte handschoenen laarzen en cap. Hij met een witte broek veel chiquer is dan met zwart.

31Cinnamon

Berichten: 35
Geregistreerd: 19-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 09:25

Alice13 schreef:
Persoonlijk zou ik het jasje nooit schoon kunnen houden hahaha maar ik denk juist met zwarte handschoenen laarzen en cap. Hij met een witte broek veel chiquer is dan met zwart.


Haha ja dat leek mij ook wel een issue, denk dat je dan echt je jasje pas moet aantrekken als je opstapt :')

Ik vind het persoonlijk te wit als er ook nog een witte rijbroek onder zit denk ik, maar bedankt voor het meedenken :j


Evelijn schreef:
Er is al heel veel meer vrije keuze wat je aan mag trekken bij wedstrijden... dus die opmerking is alles behalve terecht. Beetje allemaal in hetzelfde tenue heeft ook wel wat... je hoort gejureerd te worden op je rijden niet op je kledingsmaak.


Juist omdat je gejureerd wordt op je rijden en niet op je kleding lijkt het mij dat kleuren niet uit moeten maken zolang het een verzorgd geheel is. Ik weet dat je bij andere delen van je kleding/ harachement wel kleuren mag kiezen alleen vind ik heel veel kleuren gewoon niet staan bij een witte rijbroek. Maar laten we hier geen discussie over straten, het is een mening.

AlwaysH

Berichten: 11291
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 09:27

@31Cinnamon, behalve dat iedereen in wit of crème er chique uit ziet, kan de jury met witte kleding je been en handhouding beter zien.

Evelijn

Berichten: 7692
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Peize

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 09:30

Het is voor een mens bijna ondoenlijk om objectief te zijn (we zijn geen computers) hoe meer de ruiter hetzelfde eruit ziet hoe makkelijker het is voor de jury om echt naar het rijden te kijken. (Minder afleiding..) Daarnaast is het afstekende wit van handschoenen ook echt makkelijker om te zien of de handhouding netjes is.

Janine1990

Berichten: 43854
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 10:19

Evelijn schreef:
Het is voor een mens bijna ondoenlijk om objectief te zijn (we zijn geen computers) hoe meer de ruiter hetzelfde eruit ziet hoe makkelijker het is voor de jury om echt naar het rijden te kijken. (Minder afleiding..) Daarnaast is het afstekende wit van handschoenen ook echt makkelijker om te zien of de handhouding netjes is.


Je mag tegenwoordig wel gewoon gekleurde handschoenen aan ;) Helaas.....

Ik heb gelukkig nog geen idiote combi's gezien, wel veel mooie en chique combi's. Het getoonde jasje vind ik ietwat ordinair. Zoiets zou ik in het dagelijks leven niet aantrekken, en ik draag veel verschillende jasjes.

Evelijn

Berichten: 7692
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Peize

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 10:22

Niet alle regels veranderen ten positieve van het makkelijkere jureren.. al geeft mijn instructrice die ook jurylid is wel aan dat ze een nette combinatie met witte handschoentjes een hoger punt geeft voor verzorging dan dezelfde nette combinatie zonder.

Janine1990

Berichten: 43854
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 10:29

Evelijn schreef:
Niet alle regels veranderen ten positieve van het makkelijkere jureren.. al geeft mijn instructrice die ook jurylid is wel aan dat ze een nette combinatie met witte handschoentjes een hoger punt geeft voor verzorging dan dezelfde nette combinatie zonder.


Ach, gelukkig heb je ook geen punten meer voor verzorging :P

Maar ik kan het me wel voorstellen. Ik heb dingen gezien, gewoon afschuwelijk samengesteld. Dan denk ik echt: Is er nu niemand in jouw omgeving die je heeft gezegd dat je outfit als een tang op een varken slaat? Dan bedoel ik echt een gele plastron, bruin jasje, witte broek, wit dekje. En dan denk ik: WAAROM DIE GELE PLASTRON? Voor 15 euro heb je een witte.

Lithya

Berichten: 2536
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 10:35

Toch heb ik het idee dat het "idiote" er weer wat af is qua kleuren en creaties. Ziet toch weer meer de rustigere kleuren terugkeren, al dan niet met bling bling.